duminică, 7 iunie 2009

Ultima zi înainte de duminică

Sunt deprimată. Iar ajung la concluzia că totul e zadarnic. Da, ştiu, există nişte oameni care au nevoie de mine şi asta mă face să rezist. Deocamdată.
Nu, nu vă speriaţi (sau nu vă bucuraţi!), n-am să-mi şterg blogul. Ce rost ar avea? La ce mi-ar ajuta? Oricum, starea mea nu este cauzată de blog. Sau de bloguri. Am mai trecut prin aşa ceva şi înainte de inventarea blogului, ba chiar şi înainte de inventarea calculatorului.
Am învăţat, de mulţi ani, că nevroza este o boală şi primul pas spre vindecare este s-o recunoşti. Asta te ajută să pui lucrurile în ordine, să le vezi proporţiile exacte - apoi iei o doză de ciocolată (neagră, obligatoriu neagră) şi gata. Trece. Pînă data viitoare.
Acum însă ciocolata nu mă ajută. Nu ştiu ce ajută. Poate votul. M-am speriat cînd am văzut acel exit-poll din Olanda, cu dreapta extremă pe locul doi. Într-o ţară tradiţional tolerantă, liniştită, bogată. Ce va fi la noi? Ce va aduce votul de mîine, după o campanie în care au trecut în prim plan aspectele marginale, frivole, folclorice, în care au zăngănit epoleţii societăţii civile şi s-a dansat independent pe ritm de manele, iar temele europene şi politica în general au fost absente? Este şi vina noastră, dar poate este şi vina Europei, care a abandonat politica în favoarea economiei. Poate că temele europene ar trebui să fie altele, mai aproape de noi. Aş vrea să cred că votul nostru de mîine ajută.
*
Dar, ca să închei într-o notă mai puţin pesimistă, vă provoc să ghiciţi cine a spus această frază - un adevăr pe care-l ştim, dar care ne uimeşte de fiecare dată.
„Oglinda e cea mai mare minciună. Ne vedem aşa cum vrem, nu cum suntem cu adevărat.”
Update: o găsiţi aici. La vîrsta ei, mi se pare cu totul remarcabil.

27 de comentarii:

  1. Eh inteleg starea asta, Doamne cat o inteleg.

    RăspundețiȘtergere
  2. Oana

    E bine că înţelegi... deşi ţi-ar fi mai bine dacă n-ai înţelege... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu cred/sper ca maine seara iti va fi mult mai bine. Sunt prea optimista?

    Nu stiu, nu stiu al cui e citatul... (?)

    RăspundețiȘtergere
  4. Lilick, nu ştiu, eu nu sunt optimistă deloc, dacă mă uit pe harta Europei. La noi da, poate, dar nu ajunge.
    Citatul? Mai încolo :)

    RăspundețiȘtergere
  5. asta-i chat ul. la celalalt nu gasesc barbacana

    RăspundețiȘtergere
  6. http://chatroll.com/premiile-lili---cenaclu-online

    RăspundețiȘtergere
  7. Ei...si Gogol avea o astfel de expresie dar eu o stiam cam asa;,,Daca mutra va este diforma nu acuzati pentru aceasta oglinda care v-o arata''.Asa cum este scrisa aici chiar nu stiu cui apartine...Si nu fi deprimata,vai,vai,sa-ti povestesc poate eu ceva despre deprimnare?

    RăspundețiȘtergere
  8. Lucia si tu?!! si eu care credeam ca numa eu am stari proaste.o fi cumva molipsitoare boala asta?

    RăspundețiȘtergere
  9. Mirror mirror, lie to me...
    show me what I wanna see :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Mălina Aniţoaie

    Dspre depresie pot să scriu tratate, convieţuiesc cu ea de zeci de ani! Am şi scris dealtfel, în romanul "Labirint obligatoriu".

    Codeus
    De mulţă vreme... Daaa... e o idee! Sigur că e molipsitoare, se transmite prin blog :)

    DSN
    Pretty good!

    RăspundețiȘtergere
  11. ,,Labirint obligatoriu''...as vrea sa citesc si eu cartea dar unde s-o gasesc?

    RăspundețiȘtergere
  12. Doamna Lucia, imi pare rau. Credeam ca scrisul ajuta cumva...
    Faceti si dvs. inventarul lucrurilor bune din viata dvs. si multumiti cerului ca sunteti sanatoasa, ca aveti ce va trebuie in casa, prieteni buni si ...cititori fideli, bineinteles!
    Ascultati muzica multa, cititi carti umoristice (Labirint obligatoriu, de exemplu!) si mergeti la cinema!
    La mine au succes metodele de mai sus. Sanatate va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  13. uite ca mi-am reactivat si blogul vechi. acum am doua bloguri. cu sueta ramanem pe blogspot dupa ce revin acasa

    RăspundețiȘtergere
  14. Mălina Aniţoaei
    Numai dacă ţi-o trimit prin e-mail, sau dacă aşteptţi ediţia a doua, care sper că va fi anul ăsta. Sau poate la o bibliotecă - a apărut în 2001 la "Albatros".

    Lumi
    Da, scrisul ajută uneori. De data asta a ajutat :)

    Mana
    În formă agravată :), dar a trecut. Pînă data viitoare...

    RăspundețiȘtergere
  15. Cody,
    Avem şi chatul meu şi, mai nou, al lui Lilick pentru şuete :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Doamna Verona, puteti vedea postarea cu femei din sec. al XVI-lea. Nu am pus pina la urma decit 7 dintre cele peste 100 de femei puternice ale veacului.

    RăspundețiȘtergere
  17. Aaaaa,stiu,voi lua cartea ,,Labirint obligatoriu'' pe un stik atunci cand voi veni la Bucuresti!

    RăspundețiȘtergere
  18. Mălina Aniţoaei

    Pot să ţi-o trimit prin e-mail, dacă vrei.

    RăspundețiȘtergere
  19. Scarlet Aurora7 iunie 2009 la 23:28

    Şi eu înţeleg starea asta. Prea bine, mă tem... mai ales că acum e perioada perfectă pentru ea.
    După o noapte de învăţat, m-am dus dimineaţa la vot aşa cum mă duc de obicei la un examen: cu certitudinea absolută că, oricît am învăţat şi m-am pregătit, totul e în zadar, pentru că atunci cînd voi fi în faţa foii, nu voi mai şti nimic. Ceea ce vreau şi ceea ce se vrea de la mine. Şi chiar dacă aş şti şi aş scrie foarte bine, rezultatul final nu depinde de mine, din nefericire. Dar în acelaşi timp am avut conştiinţa împăcată, pentru că am ştiut că mi-am făcut datoria şi am ales bine. Am ales ceea ce merit şi cu ceea ce vreau să mă mîndresc în faţa celorlalţi.

    Am înţeles, să trăiţi! Deci "Labirint obligatoriu" = lectură obligatorie. Am să caut cartea.

    Un mic filmuleţ de duminică seara. Poate vă mai aduce zîmbetul pe buze... La mine şi-a făcut efectul.

    http://www.youtube.com/watch?v=fGKAgF_8KAs&feature=player_embedded

    RăspundețiȘtergere
  20. Scarlet Aurora
    Mulţumesc pentru vorbele bune şi film - sper să apară anul acesta o nouă ediţie a romanului meu.

    RăspundețiȘtergere
  21. Scarlet Aurora7 iunie 2009 la 23:34

    Madonna spunea să nu ai încredere niciodată în oglinzi şi în ziare...

    RăspundețiȘtergere
  22. Domna Lucia Verona, va trimit acest link pentru a va ajuta (macar putin) in aceste ceasuri grele.
    http://www.youtube.com/watch?v=sd_z0nUlUQg

    RăspundețiȘtergere
  23. Scarlet Aurora
    Madonna e o femeie înţeleaptă :))

    El Desdichado

    Mulţumesc, am să mă uit, dar ceasurile acelea au trecut... acum sunt altele, tot rele, dar altfel...

    Spune-mi, te rog, dacă poţi să vii duminică să citeşti la Ogrezeni.

    RăspundețiȘtergere
  24. Sunt încântat de invitatia dvs. aşa că o să-mi pun între paranteze căpcăunismul şi promit să vin.

    RăspundețiȘtergere
  25. El Desdichado
    Excelent! Trimite-mi, te rog, un e-mail cu un număr de telefon.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!