joi, 25 iunie 2009

Ce citim în vacanţă?

În loc de cenaclu, putem discuta în seara aceasta, după ora 21,30, despre cărţile pe care le citim în vacanţă. Dacă citim.
Ia să vedem, deci, ce cărţi vom avea în valiză, alături de periuţa de dinţi şi de costumul de baie. Cărţi "uşoare" - poliţiste, science fiction, chicklit? Romane? Poezii? Sau poate filosofie, eseu, istorie, cărţi pe care le tot amînăm din lipsă de timp? Sau poate, în nădejdea că ne vor ajuta în viaţă, cărţi din categoria "self help", din acelea pe care eu le numesc, generic "Cum să devii bogat, frumos şi deştept în zece lecţii"?
Deci, ce autori, ce titluri ne vor însoţi la munte sau la mare?

9 comentarii:

  1. Nu stiu de ce, dar niciodata nu am fost adepta cartilor "usoare" in vacanta. Prefer sa citesc ceva "normal" - cartile usoare le pastrez pentru metrou... Mi-am propus sa citesc, spre exemplu, George Orwell - 1984. Si-as reciti In cautarea timpului pierdut - dar in mod sigur nu voi avea timp...

    RăspundețiȘtergere
  2. Noapteaiguanei

    Da, înţeleg. Şi eu citesc în vacanţă cărţi serioase. "Normale", cum spui. Dar nu m-am gîndit să-l recitesc pe Proust...

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună seara, doamna Verona! Lista mea de lecturi e deja bătută în cuie. Momentan e "Nuntă în cer", începută între examene. Urmează cangurii pe care i-am amînat pînă acum, pentru că am considerat că sunt remediul ideal pentru această perioadă post-traumatică de după sesiune. O carte bună întotdeauna face minuni.
    Aş reciti "India Song" de Marguerite Duras. Şi vreau neapărat să rezolv o crimă cu Miss Marple.
    Mi-am promis că vara aceasta voi citi Jurnalul Annei Frank. Ar fi împlinit 80 de ani...
    Spre toamnă... Julien Green - "Leviathan".
    Cît despre "self help"... poate cartea intitulată "Cum să faci ca Samantha: să dai din nas şi toate dorinţele să ţi se îndeplinească".
    Noapte bună!

    RăspundețiȘtergere
  4. Scarlet Aurora
    Frumos program şi mă bucur că fac parte din el. Cît despre ultima carte menţionată, dacă o găseşti, spune-mi şi mie:))

    RăspundețiȘtergere
  5. Cam astea sunt cartile pe care intenţionez să le citesc în viitorul apropiat, nu neaparat in vacanţă, căci în vacanţă sunt de o bună bucata de timp:
    Pierre Hadot- Ce este filosofia antica?
    Matei Calinescu - Mateiu I.Cargaile:recitiri
    Bernard Henri Levy- Barbaria cu chip uman
    Luc Ferry - Homo aesteticus
    Cioran- Scrisori catre Wolfgang Kraus.

    RăspundețiȘtergere
  6. Deocamdata lista mea e lunga si mai depinde si de ce mai cumpar pe parcurs. Acum citesc cangurii si ma simt bine ascunsa in buzunar, multumesc inca o data,:)
    sunt pregatite:
    Ruxandra Cesereanu "Nasterea dorintelor lichide"
    Rushdie "Grismus"
    E A Poe "Nouvelles histoires extraordinaires"
    Gide "L'immoraliste"
    Murakami "Kafka pe malul marii"
    Golding "Imparatul mustelor"
    Kundera "L'insoutenable legerete de l'etre"
    Saramago "Pestera"
    plus alte cateva pe care sper sa le gasesc cand vin in tara

    RăspundețiȘtergere
  7. El Desdichado, chiar niciun roman? Poezie deloc?
    Lemondegala - ai o listă foarte agreabilă. Cînd vii în ţară? Eşti aici pe 19 iulie?

    RăspundețiȘtergere
  8. Lucia,
    ah da si poezie, dar acolo sunt muuulte, in principiu poezie romaneasca contemporana :)
    vin in tara doar in august, candva la inceputul lunii, am sa dau de stire inainte
    o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. Eeee, poezie sigur am sa citesc, pentru ca citesc revistele literare si n-am cum sa o evit nici daca as vrea.:))

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!