vineri, 19 iunie 2009

Nu sunt de acord cu Palatul Şuţu? Ba da! (update)



Spuneam de dimineaţă că nu sunt de acord cu Şuţu din două motive:
1. Din cîte îmi amintesc eu, corect este "coţofenei", nu "coţofanei". (Desigur, limba evoluează şi s-ar putea să nu am dreptate)Update: Şuţu a corectat coţofana, deci retrag obiecţia!
2. Aş prefera ca suszisa coţofană să nu plece singură, ci împreună cu aceia care au numit-o. Şi cît mai repede.
Altminteri, campania lui Şuţu mi se pare foarte oportună, o susţin şi vă invit să faceţi la fel.

Maestre, muzica!


Aţi ascultat uvertura operei "Coţofana hoaţă" de Gioachino Rossini, cu Claudio Abbado şi Wiener Philharmoniker.

14 comentarii:

  1. Am corectat la mine pe blog imaginea. În rest ... de acord !

    RăspundețiȘtergere
  2. Chat Noir

    Mi se pare normal:) Pisicilor nu le plac coţofenele...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ba e chiar "coţofenei"!...
    Nu cred că se "şchimbă" limba română chiar aşa de uşor.
    Pe urmă, când avem dubii cu dativul/genitivul unui subst. fem., îl dăm pe la plural, vedem cum face şi imediat se înfiripă forma corectă de G/D.
    casa - case - casei
    pana - pene - penei
    şcoala - şcoli - şcolii
    Până şi neologismul "fană" se comportă frumos: fana - fane - fanei.
    Cred că de-aici a zbârcit-o Şuţu în coţofană.

    Evident că nu pentru tine scriu asta, ci pentru el. :))
    Ţie, salutări cordioase! (asta e ce pot obţine ca hibrid între cordial şi respectuos)

    RăspundețiȘtergere
  4. Renata, sigur că e aşa, dar campania rămîne corectă:)

    RăspundețiȘtergere
  5. DAAA!
    Să facem cumva, să scăpăm de ea. De ele... Că mai sunt două elene şi-o robertă. Şi BOC!... Po' să-l bag şi pe boc la grămada de femei?
    Că la bărbaţi nu prea am cum să-l clasific.

    RăspundețiȘtergere
  6. ...şi mulţumesc pentru uvertură! N-o mai ascultasem de multicel. Mi-a dat aripi să-mi calc două halate, fără să mă umplu de nervi.

    RăspundețiȘtergere
  7. Renata
    Foarte de acord.
    Iar pentru muzică trebuie să-i mulţumim lui Rossini:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Lilick, acum nu am timp am sa dau un update dupa amiaza:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Din ce am învăţat eu în liceu substantivele feminine fac genitivul din pluralul nearticulat + sufixul "i" - coţofană-coţofene (în 99% din cazuri). Dumnezeu să-l odihnească pe profesorul meu de limba română, domnul profesor Roşca (fost student al lui George Călinescu).

    RăspundețiȘtergere
  10. D-ne de cand nu l-am ascultat pe Rossini. a trecut o vesnicie, pe alocuri mi-am amintit pasajele. mi-ai redeschis placerea de a asculta muzica sinfonica si in general muzica clasica.eu pt asta-ti multumesc Lucia

    RăspundețiȘtergere
  11. Codeus,

    Îmi pare foarte bine că-ţi place :)

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!