joi, 4 iunie 2009

Cenaclu online 8

Discuţiile din seara aceasta vor avea loc aici - fără moderare, ca de obicei. Cred că aţi citit poeziile lui Ştefan Ciobanu şi proza Mălinei Aniţoaei. Textele sunt postate pe blogul Premiile Lili.
După partea "oficială" putem continua discuţiile aici sau în chat, cum doriţi, cu cafea, fursecuri şi ce s-o mai găsi.

165 de comentarii:

  1. Eu sunt prin zona. Fac naveta intre blogul tau si "Lili" :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Oana se scuză, i-a venit o prietenă dein Spania, dar a citit textele şi voi posta părerile ei.

    RăspundețiȘtergere
  3. Prof. Constantin Stan nu ne onorează?

    RăspundețiȘtergere
  4. Autorii de azi au tot bîntuit pe-aici, sper să apară şi în seara asta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Scrieri de oameni fericiţi. Io-s pe lângă...
    Şi doamna şi domnul scriu bine.

    RăspundețiȘtergere
  6. E v-am propus să îl oprim pe timp de vară...

    RăspundețiȘtergere
  7. Cenaclul să îl oprim, nu pe prof Stan... :))))

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred că îl vom opri de săptămîna viitoare - dacă vedem că avem destui autori buni pentru lecturile de la Ogrezeni.

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, sunt buni, dar unde sunt?
    Uite ce zice Oana despre Ştefan Ciobanu:
    "Mi-a placut la nebunie "Acatistul" lui Stefan. Nu stiu ce sa zic de celelalte, dar Acatistul este superb."

    RăspundețiȘtergere
  10. De, e ca un goblen bine studiat şi bine cusut.

    RăspundețiȘtergere
  11. buna seara,
    placutu-mi-a mult poetul, mi-a facut pofta de poezie.

    RăspundețiȘtergere
  12. Aida, bine ai venit! Te ascultăm.

    SkyRain, ţi se pare prea "lucrat"?

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna seara,tic- tac,tic -tac... inima mea o ia razna.Am emotii.Sunt pe aici si va salut, citind cu ochi atenti si mari pina la stele!

    RăspundețiȘtergere
  14. Motivele religioase sunt forţate.

    RăspundețiȘtergere
  15. Bună seara, Mălina. Am început cu poezie, dar vine acuşi şi proza!

    RăspundețiȘtergere
  16. da, da, "Acatistul" mi-a mers si mie la inima. coup de foudre, ce mai!

    RăspundețiȘtergere
  17. Repetiţiile, chiar dacă sunt într-un imn, mă deprimă.

    RăspundețiȘtergere
  18. SkyRain
    Forţate? Mie mi s-a părut că foloseşte ideea de condac ca un soi de tipar în care să-şi spună poemul, un fel de formă fixă

    RăspundețiȘtergere
  19. Ştefania, mai eşti? E forţat sau nu e forţat?

    RăspundețiȘtergere
  20. @Malina

    Nu trebuie sa ai emotii. Din punctul meu de vedere, cel putin, nu ai de ce.

    @Lucia

    Si mie mi-a placut Acatistul lui Stefan. Mi-au placut mai multe poezii. Dar ceva e fortat si nu imi dau seama inca ce. O sa mai citesc si revin.

    RăspundețiȘtergere
  21. wow, nu citisem ce a scris @SkyRain
    Aveam deschisa fereastra in care scriam. :)

    RăspundețiȘtergere
  22. SkyRAain
    Să nu te prind că taci! :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Eu i-am citit poemele de pe blogul lui! Sunt foarte bune! Ce forţare, bre?

    RăspundețiȘtergere
  24. "Fiindcă de mică purtai rochii vaporoase cât fierul de călcat la care te uitai şi ziceai că seamănă cu barca din care cobora mereu un miros de peşte căruia mama îi spunea tata" :)))) E foarte mişto!

    RăspundețiȘtergere
  25. Pe SkyRain îl deprimă repetiţiile. E posibil, nu m-am gîndit. La cît de deprimată sunt, o repetiţie în plus sau în minus...

    RăspundețiȘtergere
  26. SkyRain: mi-a placut indrazneala, iubirea-religie. frumos mai iubeste poetul acesta. e multa emotie in versurile lui, iar scriitura imi pare de-o claritate incredibila. totul curge firesc, e un fluid ce ma patrunde. rar empatizez atit de tare cu un text. cind il citesc imi vine sa ascund Jurnalul in sertar:) si-mi da ghes sa iubesc :p
    din pacate nu pot sta prea mult, bebe nu a adormit inca:(

    RăspundețiȘtergere
  27. salut la toata lumea.sunteti bine? Cam putini sunteti in seara asta

    RăspundețiȘtergere
  28. Repetiţia e o figură de stil! Mie îmi plac repetiţiile până la exasperare! Şi eu folosesc asta în proză!

    RăspundețiȘtergere
  29. Aida, mă bucur că ai venit pe la noi!

    RăspundețiȘtergere
  30. Fain. Voi vă luaţi de mine...

    RăspundețiȘtergere
  31. "toate femeile
    gem
    nu de prune sau de gutui
    gem de dragoste"

    "dimineaţa vara
    se plimbă cu o cămilă de ham
    într-o cocoaşă bălteşte soarele
    în cealaltă clipoceşte luna"

    :)

    RăspundețiȘtergere
  32. Lucia: si eu ma bucur ca am reusit! mai ales ca, daca am inteles bine, e ultima intilnire pe sezonul asta.

    RăspundețiȘtergere
  33. Are ceva... nichitastănescian... cred că lui Nichita i-ar fi plăcut asta: "Bucură-te iubito cea care ai în loc de sfârcuri doi ochi de înger
    Bucură-te iubito că ţie nu îţi mai răsare noaptea de sub pat
    Bucură-te iubito cea frumoasă ca miezul unei rodii
    Bucură-te iubito ca şi când ai deveni Duminică"

    RăspundețiȘtergere
  34. Stefania: da, da, da, in descendenta lui Nichita, asta era!

    RăspundețiȘtergere
  35. Sunt buni, am zis. Însă au şi părţi mai puţin bune. Despre alea am vrut să spun. Poate altădată. Noapte bună.

    RăspundețiȘtergere
  36. Votez "Stefan la Ogrezeni". E foarte bun si chiar nu ma mai intereseaza decat cum isi citeste poeziile. Adica sunt curioasa... Daca si voi sunteti...

    RăspundețiȘtergere
  37. @Sky Rain

    Te rog sa nu pleci. Spune ce ai de spus.

    RăspundețiȘtergere
  38. Da, sunt de acord, dar aş vrea să mai aflu ce ne spune SkyRain

    RăspundețiȘtergere
  39. si eu votez pentru poet si sint curioasa sa aflu parerea lui SkyRain care vad ca se lasa rugat:)

    RăspundețiȘtergere
  40. Şi să pun aici cv-ul. Nu e chiar debutant!
    Ciobanu
    Prenume Ştefan Alexandru
    Data naşterii 24.06.1979
    Studii
    student în anul III în cadrul facultăţii de psihologie a universităţii Spiru Haret din Bucureşti;
    Activitate literară
    Debut editorial aliona – 2007 ed. Amurg sentimental
    Premii - în martie 2009 premiul II la Concursul naţional de poezie Leoaică tânără

    iubirea din Piteşti;

    - în ianuarie 2009 premiul I la secţiunea de poezie a Concursului de creaţie

    literară de la Oraviţa;

    - în noiembrie 2008 premiul II la secţiunea de poezie a Concursului Naţional

    de Creaţie Literară “Scriitorul şi Patria’’ Cluj Napoca;

    - în octombrie 2008 premiul I la secţiunea de poezie a Concursului Naţional

    de Creaţie Literară “Agatha Grigorescu Bacovia’’ Mizil;

    - în mai 2008 premiul I la Concursul Naţional de Poezie Juventus Piteşti;

    - în iunie 2007 premiul I la secţiunea de poezie a Concursului Naţional de Creaţie Literară organizat de cenaclul literar Pavel Dan din Timişoara;


    Apariţii editoriale - în două antologii

    - Ca la o linie de start, ed. Marinesa, Timişoara 2007;

    - Parfum de liliac ed.Amurg sent., Bucureşti 2007;

    RăspundețiȘtergere
  41. Avem concurenţă mare, fraţilor! E "poletecă" pe toate canalele...

    RăspundețiȘtergere
  42. pe France2 (TVR1-ul frantuzesc) politicienii lor se cearta exact ca ai nostri. uite-ne europeni :(

    RăspundețiȘtergere
  43. Îmi cer scuze, nu-s bun. Părerile mele sunt simpliste şi redundante.

    RăspundețiȘtergere
  44. Săru' mânuţele la doamne şi "bună seara" la domni!

    RăspundețiȘtergere
  45. SkyRain
    Părerile tale sunt orice dar nu simpliste. Hai, spune.

    RăspundețiȘtergere
  46. in continuare SkyRain se lasa rugat :)
    buna seara, Nelinistitu'

    RăspundețiȘtergere
  47. Foarte multa lume lipseste astazi. GEorge.Adrian,Oana.Loreley, Eu ca nu comentez. Deci de saptamana viitoare dupa ce ma intorc acasa nu mai avem cenaclu on-line ramanem doar cu sueta de la mine

    RăspundețiȘtergere
  48. Cody, săptămîna viitoare mai avem cenaclu, apoi mai vedem. Adrian a venit, Oana a transmis scuze şi comentarii, de Loreley nu ştiu, iar George cred că nu-i în Bucureşti.

    RăspundețiȘtergere
  49. ok.eu ma retrag va urez discutii fructuaose in continuare

    RăspundețiȘtergere
  50. Păi eu zic să-l invităm pe Ştefan Ciobanu la Ogrezeni, dar dacă în cursul serii SkyRain mai vrea să spună ceva despre el, e binevenit.

    RăspundețiȘtergere
  51. abia acuma m-am trezit ce faceţi, aşteptam să începeţi ... era tot 0 la comentarii
    scriu mai greu, sa nu terminaţi cu poetul atît de repede :)

    RăspundețiȘtergere
  52. vai, nu pot ţine pasul cu voi, vă zic,poeziile mi se par lucrate, nu-mi transmit emoţie, nu primesc pumi în plex citindiu-le ... sunt bune dar ...

    RăspundețiȘtergere
  53. sunt poezii, nu poeme
    poezie suprarealistă, bună dar nu caldă

    RăspundețiȘtergere
  54. seara buna
    imi cer mii de scuze. acum am ajuns de pe drumuri acasa si incerc sa citesc ce s a discutat pana acum

    RăspundețiȘtergere
  55. Alexander, bun venit!

    Alexander este poetul Ştefan Ciobanu.

    RăspundețiȘtergere
  56. Cella, se poate. Dar e obligatoriu să te lovească? E o simplă întrebare, eu nu sunt mare cititor de poezie.

    RăspundețiȘtergere
  57. eu n-aş vrea să-mi scrie iubitul poezii d-astea, m-aş simţi la radiografie nu în sufletul lui
    poezia de care ziceţi, am obosit citind-o, eu nu citesc poezii care mă obosesc, citesc poeme, care mă emoţionează
    nu-i genul meu da-i bun

    RăspundețiȘtergere
  58. Am înţeles. E normal, suntem diferiţi, nu putem vrea acelaşi lucru. Eu n-aş vrea să-mi scrie/spună iubitul poezii :))

    RăspundețiȘtergere
  59. Alexander, dacă ai citit tot ce s-a discutat, poate ne spui şi tu ceva.

    RăspundețiȘtergere
  60. da, dacă un poem n-are acel quelque chose, nu mă atrage, eu sunt cititoare, poezie care-i rece,filosofînd citesc criticii, proza-i pentru analizat sentimente, la poeme am alte standarde, da-i părerea mea ... de simplu cititor
    are f multe poezii care mi-au plăcut

    RăspundețiȘtergere
  61. Doamnelor, domnilor, stimaţi concetăţeni, nu trebuie să vă tot scuzaţi pentru părerile voastre. Pe teritoriul acestui cenaclu am instaurat democraţia.

    RăspundețiȘtergere
  62. Sunt tare încăpăţânat :(
    Am fost combătut când doream să-mi expun nişte păreri... Aşa că de-acum tac. Mi-e bine. Chiar tac.

    RăspundețiȘtergere
  63. merci, am încasat-o :)
    iubita era un termen generic
    şi mă mir, venind de la "un peşte"
    probabil ascendentu-i vinovat

    RăspundețiȘtergere
  64. Dacă Ştefan Ciobanu nu are nimic de spus - poate mai tîrziu - , să trecem la proză.
    Mălina Aniţoaei

    RăspundețiȘtergere
  65. pei nu prea am ce sa zic. nu imi apar poeziile pt ca nu am de ce. nu pot sa plac la toata lumea si nu scriu ca sa plac la toata lumea. ceea ce incerc eu in poezii/poeme, este sa fiu mereu nou. altfel. nu stiu daca reusesc.

    RăspundețiȘtergere
  66. Ce aveţi, Cella, SkyRain?
    Nu vă supăraţi pe mine, n-am vrut să pun pe nimeni la punct, am mai spus şi o repet, fiecare are dreptul la părerea ei/lui.

    RăspundețiȘtergere
  67. Cella, bună seara. Nu trebuie să te justifici! Din câte am citit ,Ştefan are 29 de ani! E un alt fel de sensibilitate a acestei generaţii în poezie! Este, cum spune Traian, o nouă-nouă sensibilitate!

    RăspundețiȘtergere
  68. la prozatoarea Malina Anitoaei am citit ultima proza de pe blogul ei si mi-a placut foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  69. Lucia, ai multă, multă răbdare... te felicit!

    RăspundețiȘtergere
  70. ce am ce ?
    n=am nimic io, citeam în acelaşi timp poeziile

    RăspundețiȘtergere
  71. Cella, eu pot să-mi dau seama dacă o poezie e bună sau nu. Dar nu am "organ" pentru metaforă, nu ştiu dacă zodia sau ascendentul e de vină sau faptul că citesc mai mult proză şi teatru.

    RăspundețiȘtergere
  72. Eu chiar sunt foarte curioasa ce spune @Sky Rain, pt ca de cele mai multe ori am fost de acord cu parerile lui.

    RăspundețiȘtergere
  73. dacă am supărat îmi cer iertare
    am zis, îmi plac poeziile
    nu simt căldura
    ce-am făcut ?

    RăspundețiȘtergere
  74. Văd că am trecut la proză.

    Uite aici părerea Oanei:

    "Malina, in schimb, cred ca este o adevarata descoperire. Nu ii gasesc cusur. In plus, m-a facut sa ma cufund in lectura, sa visez cu ochii deschisi si sa simt cu fiecare por. Cred ca e cea mai reusita combinatie a cenaclului de pana acum. Si merita ambii un premiu mareeeee, mareeee."

    RăspundețiȘtergere
  75. Ştefane, eşti bun tată! Dacă se reiau serile de literatură şi muzică de la Muzeul Literaturii, te invit pentru un recital!

    RăspundețiȘtergere
  76. Hai, băgaţi la Mălina, că are emoţii!

    RăspundețiȘtergere
  77. Sigur că Oana are un entuziasm debordant, dar şi eu sunt de părere că Mălina scrie foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  78. proza mi-a plăcut fară nici o rezervă
    superbă !!!

    RăspundețiȘtergere
  79. Deci, Mălina mi-a plăcut teribil, mi-a dus aminte de un mare autor drag mie, Camil Petrescu.

    RăspundețiȘtergere
  80. alexander, nu stiu daca este chiar momentul sa intervin...iti multumesc pentru apreciere,numai ca ultima postare de pe blog nu era chiar o proza...
    Stii,cand ti-am citit poemele mi-a venit in minte o rugaciune pe care am rostit-o noapte de noapte in clipele de cumpana.Poemele tale mi-au dat o stare de bine...Asta inseamna ceva...

    RăspundețiȘtergere
  81. are descrieri amănunţite şi sensibilitate cît încape, ambele-mi lac
    îmbinate = proză minunată !

    RăspundețiȘtergere
  82. Scrie umilitor de bine, parol! Aşa simt eu. Cum zicea Cella că vrea ea să simtă poezia, aşa am simţit eu proza Mălinei. M-a izbit cu pasiune! :))

    RăspundețiȘtergere
  83. Pe mine Malina ma face sa vreau sa-i cumpar cartile. Daca nu a publicat nimic, viitoarele carti. Am citit putin, aveam si alte lucruri de facut, si din ce citeam tot imi doream sa-mi acord un timp special pentru ea, pentru lectura textelor ei. Cu siguranta ma voi intoarce pe blogul Malinei, si imi doresc sa vina si la Ogrezeni.

    RăspundețiȘtergere
  84. Are ceva, într-adevăr, din atmosfera prozei interbelice.

    RăspundețiȘtergere
  85. da, stiu ca nu era chiar o proza:) insa felul in care ai scris ''zicerea'' aceea mi-a placut enorm. si eu am un autor preferat evreu, Ion Peltz. pe fiica aceestuia Tia Peltz, artist plastic, am cunoscut-o personal.

    RăspundețiȘtergere
  86. Hei, Mălina, a meritat aşteptarea? mai ai nelinişti? Pe când un volum de proză scurtă?

    RăspundețiȘtergere
  87. Sigur că o vom invita la Ogrezeni. Cred că dintre toţi prozatorii care au trecut prin cenaclu, este cea mai matură - ca scriitor, nu ca vîrstă!

    RăspundețiȘtergere
  88. Seară de vis... aşa lecturi... să tot avem! Felicitări doamnei Verona pentru selecţie!

    RăspundețiȘtergere
  89. Alexander, vorbeşti despre textul cu Blecher? Mi-a plăcut şi mie foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  90. Doamna Ştefania, m-aţi ajutat substanţial!

    RăspundețiȘtergere
  91. da, despre acel text. l-am citit pe nerasuflate. nu stiu ce il face atat de placut? cred ca naturaletea si sinceritatea care nu cad in sensibilism ieftin.

    RăspundețiȘtergere
  92. Bine că mi-am aruncat blogul.

    RăspundețiȘtergere
  93. Va multumesc in primul rand pentru rabdarea acordata.Intr-un fel este prima mea seara buna dupa o vreme indelungata...Da,am publicat un volum de proza scurta, a trecut ceva vreme de atunci,volumul a fost primit bine, ca sa zic asa,de cativa scriitori(daca vreti vi-i spun)dar editurile marginale nu-i ajuta pe cei care au ceva de spus si au nesansa de a trai in provincie.Asa ca volumasul meu a ramas in uitare...Intalnindu-va pe voi mi s-a facut brusc dor de ceea ce simt cu adevarat.Cred ca o sa rideti dar prozele mele parca ar fi rodul unor crize de epilepsie.Mi se face rau,apoi mi-e bine de atata rau si nu mai stiu de mine.In seara asta mi-ati dat curaj,incredere.Va multumesc din inima!

    RăspundețiȘtergere
  94. Nu, blogul e acolo, văd gara sidefie.

    RăspundețiȘtergere
  95. Mălina! Să fie într-un ceas bun!

    RăspundețiȘtergere
  96. Mălina, textele pe care le-am citit noi sunt din volum?

    RăspundețiȘtergere
  97. Felicitări pentru cei analizaţi în această seară, sunt buni cu-adevărat.

    RăspundețiȘtergere
  98. cunosc prea bine cum sta treaba cu editurile marginase. si eu am cazut in aceasta capcana :) dar zic eu ca au si ele farmecul lor. imi e drag si asa volumasul meu si visez la un altul (ideal ar fi sa fie sponsorizat, ca pe primul am platit din buzunarul meu. dar pe criza asta...:)

    RăspundețiȘtergere
  99. Îmi tac părerile celelalte.

    RăspundețiȘtergere
  100. Mălina, ai toate respectele mele, dar toate! :)) M-ai întors în liceu, să dea boala! Dacă aşa sunt "crizele tale de epilepsie", sunt curios cum sunt scrierile când eşti "sănătoasă". :))

    RăspundețiȘtergere
  101. Mă duc să-mi arunc şi eu blogu'! Sau să m-arunc de pe blog, mai bine?

    RăspundețiȘtergere
  102. Nuuuuuu,nicidecum,prozele postate aici nu sunt din volum...

    RăspundețiȘtergere
  103. SkyRain, te-am rugat să nu taci nicio părere.

    RăspundețiȘtergere
  104. Mălina, deci probabil că ai proză pentru un nou volum!

    RăspundețiȘtergere
  105. Am o rugăminte pentru toată lumea: puteţi să fiţi un pic atenţi la ce spun?

    RăspundețiȘtergere
  106. Trebuie să facem programarea pentru Ogrezeni, aşa că vreau să aud de la cei din alte localităţi cînd pot veni la Bucureşti - sau la Ogrezeni.

    RăspundețiȘtergere
  107. SkyRain, Mălina!

    Alexander, tu eşti bucureştean?

    RăspundețiȘtergere
  108. Eu nu o să pot merge. Acu-s perfect.

    RăspundețiȘtergere
  109. SkyRain, cred că am să... nu ştiu. Îmi iau vagonul din trenul tău :)))
    Cum să nu vii?

    RăspundețiȘtergere
  110. Da,am proza pentru un nou volum .Hm,eu locuiesc in Radauti,Suceava.
    Cu venitul la Bucuresti este mai greu dar as putea sa fac lucrul acesta in concediu...

    RăspundețiȘtergere
  111. as vrea sa vin, fie si numai ca sa respir in atmosfera aceea, dar nu pot anul acesta:(

    RăspundețiȘtergere
  112. Ce se întîmplă, aţi adormit toţi?
    Bine, partea oficială s-a terminat, vă invit la fursecuri în chat, pe cei care aveţi chef de vorbă.

    RăspundețiȘtergere
  113. Dacă mai vine domnul GS cu laptopu', băgăm un webcam pe manifestaţiune. :)

    RăspundețiȘtergere
  114. Cred ca mi-as putea lua concediul abia in august...E tarziu?

    RăspundețiȘtergere
  115. Aida, îmi pare rău, înţelesesem că vii în august. Atunci vom citi noi textul tău - am să rog o actriţă să citească sau citesc eu, stilul tău mi se potriveşte.

    RăspundețiȘtergere
  116. Bine, o seară frumoasă, mă găsiţi în chat! Toată lumea e binevenită.

    RăspundețiȘtergere
  117. o sa fac o vizita scurta in iulie, cu treburi. nu prea ma pricep sa citesc cu voce tare, mai ales ceea ce scriu eu. asa ca multumiri de pe acum vocii Jurnalului:)
    ma bucur ca am reusit sa particip la discutie in seara asta, mai ales ca s-au dezbatut texte atit de bune. noapte buna tuturor:)

    RăspundețiȘtergere
  118. Hello, mai sunteti sau ati trecut deja la cafea?

    RăspundețiȘtergere
  119. nu putea trece saptamana fara sa poposesc pe blog ca sa vad activitatea cenaclului on- line:D

    despre St. Ciobanu nu o sa ma pronunt asta pentru ca il cunosc de la un concurs literar si prefer oarecum o "tacere amicala ca intre colegi de condei care participa la aceleasi competitii literare" :D

    despre proza, intr-adv am regasit franturi din obsesia mea veche si nealterata fata de Camil Petrescu. profunzimea, puterea introspectiei, jocul oglinzilor... si ar fi mult mai multe de spus dar din pacate oricat de cuvinte sunt unele cuvinte... nu pot cuprinde simtirile in totalitate...

    cu drag,

    Emilia.

    RăspundețiȘtergere
  120. p.s. astept cu mare drag invitatia la Ogrezeni cu scuzele de rigoare ca pt data initiala cand am fost programata nu am putut veni din cauza ( desi era un eveniment fericit in familie, insa o sa pun din cauza pt ca m-a retinut sa vin la Ogrezeni...) unui eveniment in familie.


    weekend frumos sa aveti!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  121. Emilia
    Mă bucur că ai trecut pe-aici - da, aş vrea să vii la Ogrezeni chiar duminica viitoare, 14 iunie. Te rog să-mi confirmi şi să-mi spui dacă ai cu ce să vii. Din păcate nu vom avea microbuzul şi va trebui să ne descurcăm cum putem.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!