sâmbătă, 31 ianuarie 2009

L'amour, toujours

Asta e o leapşă despre cărţi, luată de la White Noise, dar mai ales de la Mădălina, care a şi adăugat o întrebare.

1. Care este cea mai bună carte citită de tine?
Cea mai bună în mod absolut? Sau cea care îmi place mie cel mai mult? Multe şi diverse, fără vreo ordine, diferite cărţi în diferite epoci: "Război şi pace" de Tolstoi, "Călătoriile lui Gulliver"de Jonathan Swift, "Om şi supraom" de George Bernard Shaw, "Contele de Monte Cristo" de Dumas, "Peripeţiile bravului soldat Svejk" al lui Hasek, "Ada" de Nabokov, "Furtuna" lui Shakespeare, "Odiseea", momentele, schiţele şi piesele lui Caragiale, "Procesul" de Kafka, "Roman teatral" şi "Maestrul şi Margareta" de Bulgakov, "Clubul Pickwick" de Dickens, "Cîntăreaţa cheală" de Eugen Ionescu, "Spuma zilelor" de Boris Vian şi mai pot să înşir destule.
2. Ai făcut cadou cărţi?
De foarte multe ori.
3. Care este viitorul literaturii?
Luminos :) Serios vorbind, nu ştiu care va fi. Important este că va fi.
4. În ce limbi ai citit cărţi?
Română, franceză, engleză, maghiară, italiană
5. Ce cărţi “celebre” nu ţi-au plăcut?
Nu pot să spun :)
6. Ce ţară a produs cea mai bună literatură?
Nu-mi place cum sună întrebarea asta, dar dacă trebuie - Grecia antică, Roma antică, Rusia, Anglia, Irlanda, Franţa, Italia, Spania, SUA, India, Germania, America Latină, China, Japonia. Nu neapărat în această ordine.
7. Iei notiţe din cărţile pe care le citeşti?
Da, de multe ori.
8. Cam cîte cărţi ai citit pînă acum?
Oricît de multe ar fi, sunt prea puţine.
9. Cu ce cărţi ai dormit în braţe de plictiseală?
Nu dorm cu cărţile. Iar dacă mă plictiseşte o carte, ceea ce se întîmplă des, în general nu insist, înseamnă că nu ne potrivim. Poate cu altă ocazie...
10. Ce înseamnă cărţile pentru tine?
Ce pot să spun? Obiectul muncii? Pîinea cea de toate zilele? Marea iubire? Tot.
11. Care este cea mai scumpă carte pe care ai cumpărat-o?
Habar nu am. Nu e un criteriu.
12. Care era cel mai tare final al unei cărţi citite de tine?
Cred că finalul din "Martorul acuzării" de Agatha Christie.
13. Care este cea mai influentă carte citită de tine?
Chestionarul ăsta pare prost tradus dintr-o limbă străină. Carte influentă? E vorba de influenţa asupra mea sau asupra omenirii?
Ca influenţă personală, cred că "Război şi pace" şi piesele lui Shakespeare, dar mai sunt şi altele. De exemplu "Lamento-ul Ariadnei" de Andrei A. Lillin.
Influenţă în general - desigur, Biblia, dar şi alte cărţi, în diverse epoci, vezi "Suferinţele tînărului Werther" de Goethe.
14 Care scriitor te-a influenţat cel mai mult ?
Jonathan Swift, dar şi Shakespeare, Tolstoi... Şi, foarte importantă, influenţa lui H. Salem.
15. Cât de repede citeşti o carte?
Foarte repede. Dacă îmi place, de obicei o recitesc.
16. Poate literatura să schimbe lumea?
Ar fi bine...
17. (Întrebare adăugată de Mădălina) Ce restanţe îţi reproşezi şi ai vrea să recuperezi?
Aş vrea să citesc mai multă poezie.
*
Vă invit să răspundeţi şi voi la aceste întrebări.

9 comentarii:

  1. Mai multa poezie ?

    Eu de cate ori incerc sa citesc poezie contemporana sfarsesc enervat.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Mircea Popescu

    Enervat? De ce? Există poezie contemporană excelentă.

    Dar eu vorbeam despre poezie în general. De exemplu, aş reciti sonetele lui Michelangelo.

    RăspundețiȘtergere
  3. 1 Topuri ? Iar ? ;)
    2 Da, tot timpul
    3 Este
    4 Engleza,franceza
    5 Valetul de spatiu
    6 In ce se masoara productia de literatura? In pagini ?
    7 Nu
    8 Cam 4936, (33)
    9 Nu adorm decat la DDD
    10 Masute de cafea ( Cosmo Kramer)
    11 Cea viitoare
    12 Cel mai tare mi-a facut un cucui
    13 Nu raspund sunt superstitios
    14 Ala care mi-a notat prenumele in certificatul de nastere
    15 Depinde ce are adversarul
    16 Da, daca se apuca Obama de scris
    17 La sport, chiuleam constant da-i dadeam de baut asistentului

    RăspundețiȘtergere
  4. Şi enervarea e o stare de spirit...

    RăspundețiȘtergere
  5. :) mochule ... ejti belea
    mi-ai făcut ziua bună , mulţam !
    CELLA

    RăspundețiȘtergere
  6. Am preluat si eu leapsa la mine pe blog! Super, mi-a facut placere sa raspund.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Cristina

    :))))))))))) Faza cu Yiddishland a fost senzaţională!

    RăspundețiȘtergere
  8. Great leapsa, am luat-o si eu pe blogul meu.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!