marți, 13 ianuarie 2009

Feedback

Se scrie mult pe Internet. Se scrie bine şi rău, interesant, plicticos, plin de haz, grosier, elegant, cu greşeli de ortografie, cu diacritice sau fără, cu talent sau fără. Şi este foarte bine că se scrie mult, foarte bine că se scrie divers, foarte bine că se scrie.

Dar problema acestui scris mult şi în tot felul este că toţi aceşti scriitori de pe Internet aşteaptă un răspuns, o confirmare sau o infirmare a talentului lor. Sau a lipsei de.

Internetul literar stă prost la capitolul feedback. Sigur că fiecare tînăr sau tînără cu aspiraţii literare are prieteni, colegi, un grup de suporteri, rude, cineva gata să se entuziasmeze la fiecare producţie a scriitorului familiei (grupului de prieteni, clasei). Aşa e frumos, aşa se cuvine, încurajaţi-l, e tînăr, are nevoie de sprijin. Doar că rudele, prietenii, colegii susţinători se află, de obicei, la acelaşi nivel cu cel susţinut. Sau sub. Ceea ce e plăcut, dar nu foarte util.

Am descoperit, pe bloguri, cîţiva autori de mare talent. În timp, vor deveni, cu siguranţă, scriitori consacraţi. Le-ar trebui, în această fază...

Citiţi mai departe pe Tamada.ro. Dacă-i marţi, e articolul meu. Belgia, un pic mai încolo. Comentariile voastre, sper, aici.

10 comentarii:

  1. Lucia, mi-a placut mult articolul tau si iti dau dreptate 100%. Dar, sunt cercuri literare pe net. Doar ca sunt inchise. Adica iti trebuie parola si nume de scena si numai asa intri. Odata intrat, esti masacrat. Personajele le stii deja, aceeasi oameni si acolo. Am uitat acum se numeste siteul. Problema e ca daca te aventurezi prea mult in acea lume, nu faci decat sa ti-o iei constat, pentru ca un fel de critica constructiva nu exista decat pentru aceeasi gasca ;) Am zis :D

    RăspundețiȘtergere
  2. @Oana
    Ceea ce vreau eu şi am să scriu cu prima ocazie este să construim un fel de punte între tinerii scriitori de pe Internet şi scriitorii consacraţi - prozatori, poeţi, critici. Cred că ar fi benefic pentru toţi, poate chiar şi pentru literatura română.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hehee, eu incerc de mult sa construiesc acea punte, si de cate ori zic ca am reusit, cad cu punte cu tot :) In afara de Gyuri Deak si Robert Lazu, nici un alt scriitor consacrat, hai sa nu ii zicem asa, cu autoritate, nu s-a uitat in gura mea. Corect, pana la tine. Cu Gyuri si Robert sunt prietena de 5 ani. Uneori, cand au timp, imi dau sfaturi cu privire la ceea ce scriu, dar au si incercat sa ma scoata in "lume". Imi place cand ma critica ei, pentru ca o fac pentru mine si niciodata nu m-au facut sa ma simt neinvitata.
    Eu nu cred ca e vorba de autor consacrat sau tanar autor, eu cred ca tine mai mult de bun simt. Probabil ca unii dintre cei consacrati au trecut prin chestii mult mai urate in tinerete, iar acum au ocazia de-a se razbuna. Presupun si eu, nu de alta dar s-a mai vazut :)

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Oana
    Nu e vorba nepărat de sfaturi, ci de un alt punct de vedere. "Scosul în lume" este foarte util. Cînd vii prin Bucureşti, anunţă-mă, să te "scot în lume".

    RăspundețiȘtergere
  5. Trimite-mi un email sau scrie-mi undeva adresa ta, ca să-ţi dau un număr de telefon.

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu sustin si tanjesc dupa feedback sincer si la obiect. Ar fi grozav daca un 'sistem' de gen ar putea fi creat si lansat.

    RăspundețiȘtergere
  7. @FFD
    Eu sper că vom reuşi, împreună, să găsim cea mai bună formă de comunicare.

    RăspundețiȘtergere
  8. Doamna Lucia Verona, eu unul astept cu nerabdare feedback-ul dumneavostra pentru Oana, normal, legat de "Razboiul Reginelor".
    Am citit ce s-a scris pe net in legatura cu respectivul volum, si dupa ce am citit "the second opinion", astept "the third opinion"...

    RăspundețiȘtergere
  9. @Warp
    Eu, deocamdată, aştept cartea. Părerea va urma.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!