marți, 25 august 2009

Guvernul care este. Din aprilie

Matilda mi-a dat misia de a forma un guvern. Pe Matilda o cunosc de mult, de aproape 20 de ani. Nu pot s-o refuz. Deci, în prima clipă am vrut să trec la treabă, să formez guvernul. În a doua clipă mi-am dat seama că nu e nevoie, guvernul e gata format încă din aprilie, de cînd anunţasem că aş putea candida la preşedinţie. Am publicat atunci, odată cu programul politic, viziunea mea despre guvernul care ne trebuie. Reamintesc criteriile pe baza cărora am numit miniştrii: să fie bloggeri şi să-mi fie prieteni. Iar pentru că am mulţi prieteni, a trebuit să creez ministere noi.
Dar nu are rost să scriu încă o dată, citiţi aici. Citiţi neapărat şi comentariile, vreau să spun negocierile pentru formarea guvernului. Desigur, unii miniştri au devenit între timp incompatibili sau au demisionat, de aceea cred că va fi necesară o nouă rundă de negocieri. Aştept propuneri şi autopropuneri.

29 de comentarii:

  1. Am recitit cu atenţie "noaptea replicilor lungi" şi am hotărît : voi deschide sticla de şampanie pe care am primit-o cadou ( o păstram pentru 22 noiembrie, după exit poll) şi solicit cu mai mult curaj postul de sub-secretar de stat, cu condiţia ca secretarul să nu aibă mai mult de 40 de ani. Ministerul e mai puţin important, deşi aş opta pentru Ministerul Bunei-Cuviinţe, dacă se poate...

    RăspundețiȘtergere
  2. Matilda, cred că ai fi mai potrivită ca ministru, deşi înţeleg motivul modestiei tale aparente :D
    Deci, vei fi ministru, am decretat. Îţi alegi ce secretar de stat doreşti şi decideţi între voi poziţiile şi atribuţiile în cadrul Ministerului Bunei Cuviinţe.

    RăspundețiȘtergere
  3. In functie de dimensiunile familiei si realitatile vremii, nu ar trebui adaptat numarul de ministere si profilul acestora ? :)

    (ce'as mai zice ceva cu trimitere la primul comentariu, dar nu..., mai bine nu... as fi off-topic! ) ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. DSN
    Guvernul, aşa cum îl văd eu, este o structură elastică, dinamică, permanent adaptată la realitate :))

    Şi da, e mai bine să nu fii off-topic :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Deci guvernul din umbra e pregatit demuuult! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Lilick, sigur că da. Stă în umbră şi aşteaptă momentul. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. D-ne am recitit toot , ce m-am amuzat.oare chiar noi am scris acolo chestiile alea? ce nebuni eram odata.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cody, crezi că ne-a trecut? Mie sigur nu :))

    RăspundețiȘtergere
  9. ‘Mneatza!

    N-ai facut recapitulare si n-am inteles care ministere au titulari si care nu…
    Mi-a placut ideea asta cu guvernu’ de la umbra, cu atat mai mult cu cat criteriile de numire sunt discriminatorii – ai blog, te pun la Turism, dar fara discriminare nu se poate – m-ai scutit de a refuza o eventuala numire, da-o ‘ncolo de treaba, numai de bosorogi ar duce lipsa un guvern serios ca acesta al tau, merci!
    Ce zic eu, Nelinistitu’ e musai ca sa fie ministru, daca n-are loc la unul din ministerele tale, fa unul nou: Ministerul Placerilor Picante, va fi un bun ministru, sunt sigur, are mapa profesionala tzais: are blog, are verb, are energie, e profesionist in toate, e tanar, vine si din landoftzoi, de mai sus de Pleshcoi…
    Si-i si plac fumeile, ca mie, doar ca el n-o spune in gura mare :)

    Bordelezu

    RăspundețiȘtergere
  10. 'neata Lucia, nu stiu daca ne-a trecut.dar cred ca sunt clipe memorabile care ne fac viata mai frumoasa. Merci ca m-ai "trimis" inapoi in timp.

    RăspundețiȘtergere
  11. Bordelezu,
    Pe vremuri de criză, nu trebuie să facem ministere noi dacă nu e nevoie. E o idee excelentă cu Neliniştitu', pe care nu-l cunoşteam la vremea respectivă; ar fi foarte bun la Ministerul Relaţiilor Sexuale, unde era Gărăgăriţa interimar.

    RăspundețiȘtergere
  12. Îhî, merge... că-i om de la munte ... :)

    Bordelezu

    RăspundețiȘtergere
  13. He-he... de eram eu mai tânăr...
    Mintenaş îmi făceam un blog şi-ţi ceream (în genunchi) un post de sub-ministru...
    Ca acum îmi veni ideea: preşedintele, de, preşedinte... prim ministru e... Vicii însă... deloc?, nici o vorbă despre? Că fără... nu se poate :)

    Bordelezu

    RăspundețiȘtergere
  14. Bordelezu,
    Ce legătură are vîrsta cu blogul?
    Cît despre vicii, ele fac parte din viaţă... Dar depinde la ce te referi. Oricum, DNA va fi scos de la Justiţie şi va deveni Ministerul Şantajului. Te interesează?

    RăspundețiȘtergere
  15. Eu vreau să conduc un organism mic, o agenţioară, ceva... gen "Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spălării Banilor".
    Să se numească Orificiul Virtual de Prevenire şi Combatere a Spălării Creierilor.
    Am câţiva bloggeri şi -riţe pe lista neagră. Nu po' să le zic numele că îi pun în gardă.
    Şi în curte, Lucia, aşa cum ai tu ICR-ul ăla mic şi părăsit, io pun un departament de pedepsire a celor care scriu cu "c" din "k" .

    RăspundețiȘtergere
  16. Renata, cred că ar trebui să fie un minister, nu o biată agenţie. Se aprobă cu felicitări! :))

    RăspundețiȘtergere
  17. Na!, că pierdui postarea în care-ţi explicam cum e cu vicii, de la vice.
    Nu vreau ministru, e mai bine subaltern, dar ministra să fie pricepută :))

    Bordelezu

    RăspundețiȘtergere
  18. Deci, mulţumesc pentru propunere, mulţumesc pentru susţinere, promit că dacă voi ajunge ministru, nu a rămâne nimeni nesatisfăcut (ptiu! era să scriu altceva :)) ). Cel puţin la nivel de minister... :)))

    RăspundețiȘtergere
  19. Neliniştitu'
    Evident, la nivel de minister. :D

    RăspundețiȘtergere
  20. Un Guvern cu PM feminin....
    Ar fi interesant de vazut.....
    Chile, Argentina, Germania si oare cate exemple ar mai fi....
    Interesant....
    Gata un vot de la Costa Rica este....
    :))

    RăspundețiȘtergere
  21. Pitikukjenika,
    Primul ministru al acestui guvern nu e femeie, cînd am creat acest guvern, în aprilie, mă gîndeam că e cazul să candidez la preşedinţia ţării, deci nu puteam fi şi prim ministru. Dar sunt convinsă că există şi la noi femei care pot îndeplini această funcţie. Nu toate femeile din politică seamănă cu anumite ministrese.
    Oricum, mulţumesc pentru încredere. Votul se acceptă cu recunoştinţă :))

    RăspundețiȘtergere
  22. Cu multa placere...insa eu chiar vorbeam serios....Mi-ar place ideea asta....
    :)

    RăspundețiȘtergere
  23. Pitikuljenika, da, mi-ar plăcea şi mie...

    RăspundețiȘtergere
  24. Schimbarea de mentalitati si impuneri sociale si politice...
    Greu...greu de tat.....
    :))
    Insa nu de nerealizat....
    :))

    RăspundețiȘtergere
  25. Pitikuljenika

    Nu e de nerealizat... dar nu acum.

    RăspundețiȘtergere
  26. Ha-ha... v-am prins, vrăjitoarelor!

    Va spun cinstit: - vreau un guvern de femei si cu barbaţi miniştri... din când în când, musai cu Neliniştitu' ministru, nu mă dezic :)


    Bordelezu dixit

    RăspundețiȘtergere
  27. Bordelezu

    L-am numit deja pe Neliniştitu', şi-a luat deja în primire ministerul.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!