vineri, 7 august 2009

Ce faceţi pe-acolo? Mai trăiţi? Bine?

Dragi prieteni,
Pentru că mă aflu departe de ţară şi am alte preocupări, abia azi am aflat de starea de sănătate precară a României. Cum, chiar muribundă? Cînd am plecat eu, acum 10 zile, nu părea.
Oare Traian Băsescu înţelege ce zice? Dacă nu-i adevărat ce a spus, şi România e bine mersi, e naşpa, înseamnă că a minţit. Dacă e adevărat, e şi mai rău - a ajuns la conducerea ţării cu sloganul "Să trăiţi bine!" şi, după cinci ani de mandat, o lasă în comă.
"Nu cred că avem nevoie să alegem preşedinte pe o ţară muribundă, ci avem nevoie să scăpăm de criză", a spus Traian Băsescu.
Fraza asta spune multe. Despre "ţara muribundă" aţi văzut părerea mea. Dar mai sunt două detalii, deloc fără importanţă. Ce înseamnă "să alegem preşedinte pe o ţară", muribundă sau sănătoasă tun? Eu ştiam că preşedintele este sau ar trebui să fie pentru ţară, nu pe ţară. E clar că Băsescu vrea să fie pe. A dovedit că nu e în stare să fie pentru.
Un alt detaliu vine din construcţia frazei şi cei mai suspicioşi (aşa, ca mine) ar putea vedea aici dorinţa vorbitorului de a anula sau măcar de a amîna alegerile pînă după ce scăpăm de criză. Deci, atenţie!
Încolo, eu sunt bine sănătoasă, ceea ce vă doresc şi vouă.

23 de comentarii:

  1. Mai e puţin pînă în noiembrie şi o reanimăm ! În rest, în afară de cutremur, furtună şi udrismele lui Băsescu, totul e cum ştiţi. Mulţumim de urări, să veniţi sănătoasă !

    RăspundețiȘtergere
  2. Matilda, mă bucură optimismul tău!

    RăspundețiȘtergere
  3. Muribundă nu e, dar să vezi ce colivă mişto i se pregăteşte!

    RăspundețiȘtergere
  4. Constantin Gheorghe

    Da, sunt sigură! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Acum 10 zile striga pe la sarbatorile satesti: sa traiti bine!
    Ce s-a intamplat in 10 zile nu inteleg. I-a murit lui. Entuziasmul. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Lilick

    I-o fi murit. Entuziasmul, desigur :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Mai mult. Analiza stilistica si politica ar arata ca EL nu vrea sa candideze ca sa nu fie EL pres. de tara muribunda. Daca un altul va fi pres. de tara muribunda, e treaba aceluia. In acest context a spus fraza. Un fel de "te iubesc numai frumoasa si sanatoasa, daca esti muribunda, sa te ia altul sa te iubeasca".

    RăspundețiȘtergere
  8. Mădălina, n-am studiat tot textul, doar citatele şi un mic video, de aceea probabil că mi-a scăpat acest aspect :)
    Deci se aplică punctul doi: a luat-o sănătoasă, gata de intrare în UE, şi o lasă în comă.

    RăspundețiȘtergere
  9. Vai steaua nostră, Doamna Lucia Verona...
    Se duc Oamenii buni, valorile, rămânem la mâna piţifelnicilor şi-a canaliilor de nu ne Trezim să facem cu adevărat ceva... :
    http://folkblog.ro/2009/08/07/tatiana-stepa-va-las-cantecele-mele/
    Tatiana Stepa - Cântec pentru prieteni

    Vă las toate ce-au fost bune,
    Dar şi cele ce n-au fost,
    Vă las tot ce nu pot spune
    Nu mai are niciun rost.

    Vă las dragostea pierdută
    Şi tot chinul de apoi,
    Gura mea nu mai sărută,
    Vă las dorul meu de voi.

    R: Dar vă las şi bucuria
    Şi tot cerul meu de stele
    Vă las singura avere,
    Vă las cântecele mele.

    Vă las drumul către lună
    Şi copacii mei stingheri,
    Vă las lupta mea nebună
    Pentru viaţa până ieri.

    Vă las lacrima cu care
    Am dormit la căpătâi,
    Vă las nopţile amare
    Şi lumina mea dintâi.

    R: Dar vă las şi bucuria
    Şi tot cerul meu de stele,
    Vă las singura avere,
    Vă las cântecele mele.

    Vă las gândul de pe urmă
    Să vă apere mereu,
    Vă las iarba, cerul, marea,
    Vă las tot ce am fost eu.

    Vă las sufletul în palme,
    Azvârliţi-l printre fragi
    Şi iertaţi-mi voi povara,
    Toţi cei care mi-aţi fost dragi.

    R: Căci vă las şi bucuria
    Şi tot cerul meu de stele,
    Vă las singura avere,
    Vă las cântecele mele.

    Dumnezeu s-o hodinească-n pace !

    respecte şi numai bine, vă doresc,
    Sibilla

    RăspundețiȘtergere
  10. L-ai pisicanalizat frumos ... Băse se vrea întotdeauna călare pe situaţie. Eile mit Weile (dacă ţin bine minte) la întoarcerea în ţară ... dar totuşi să vii până la 29 august.

    RăspundețiȘtergere
  11. Sibilla, toate bune, un weekend frumos!

    Chat Noir - Ce poliglot eşti! Nu ştiam expresia, am aflat acum că e în germana elveţiană:)) Nu mă grăbesc prea repede :D, dar vin peste două zile, pe 10 august.

    RăspundețiȘtergere
  12. 'neata Lucia.nu stiu Lucia astia sunt subiect numai bun de studiat si Base si anturajul tin cu tot dinadinsul sa calareasca ceva. poate au ceva complexe prin cap

    RăspundețiȘtergere
  13. Cody, 'neaţa! Da, există şi complexe, dar mai ales lăcomie şi dorinţă de putere.

    RăspundețiȘtergere
  14. Când îl sun pe Vlad, aflat în vacanță, la bunici, și-l întreb ”Ce faci?”, îmi răspunde: ”Respir!”. Așa îți răspund și eu acum: Respirăm. Încă!...

    RăspundețiȘtergere
  15. Dacă noi sîntem alive and kicking, e clar: muribundă e doar speranţa lui să ne mai aburească încă un mandat. Strategia următoare: vine apocalipsa galactică dacă nu mai călăreşte ţara dinastia Băsescu. Tot din categoria "hodoronc tronc"...

    RăspundețiȘtergere
  16. Lulutza - aşa cum zici. Vine asteroidu'! :))

    RăspundețiȘtergere
  17. Mana, scuze, comentariul tău s-a rătăcit nu se ştie cum prin tainiţele blogspotului. Da, da, respirăm.

    RăspundețiȘtergere
  18. O lasă în comă şi în saramură. Nu ştiu, eu încă sunt una dintre acele persoane care cred în remake-ul filmului "Adio, dar rămîn cu tine"... scris, produs, regizat şi protagonizat de Traian "El Marinero" Basescu. Natürlich.

    RăspundețiȘtergere
  19. Scarlet Aurora
    Nu ştiu dacă a făcut toate astea la prima variantă a filmului, acum dă impresia unui artist amator care încearcă să joace într-un film, dar n-a citit scenariul şi se mişcă stîngaci în cadru. Sau aşa o fi rolul! :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Da, cam asta e regula generală la remake-uri: nu prea au succesul primelor versiuni...

    RăspundețiȘtergere
  21. Scarlet Aurora, e ghinionul lui! Prima versiune a fost ghinionul nostru...

    RăspundețiȘtergere
  22. "Romania e o tara muribanda"? Nu d-na Lucia, muriband este el, simte ca i se clatina pamantul de sub picioare. N-o ducem bine dar in toata istoria asta zbuciumata, cu razboaie, cotropiri, boli si saracie, romanii au avut grija ca tara asta sa traiasca, sa nu moara si asa va fi in veci! Nu, Romania nu-i muribanda, e doar bolnava iar de noi toti depinde ca ea sa se insanatoseasca. Romanii s-au desteptat iar din toamna vor sti sa aleaga!

    RăspundețiȘtergere
  23. Nea Costache - să sperăm că aşa va fi.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!