miercuri, 19 august 2009

De stînga sau de dreapta?

Considerată vetustă de unii, folosită în scop electoral de alţii (sau de aceiaşi, uneori!) împărţirea peisajului politic în dreapta şi stînga este mai mult decît o etichetare.
Dar cîţi dintre noi ştiu, de fapt, dacă sunt de stînga sau de dreapta?
Da, ştiţi? Pe ce vă bazaţi?
Vă recomand un site, The Political Compass, adică BUSOLA POLITICĂ. Găsiţi acolo un test destul de simplu, care arată cu precizie unde se poziţionează fiecare, criteriului economic (axa clasică stînga-dreapta sau comunism-neoliberalism) fiindu-i adăugat şi criteriul social/politic (axa autoritarism-libertarianism sau fascism/anarhism).
Faceţi testul şi apoi mai vorbim...

8 comentarii:

  1. Ehehe, il stiu de mult testul asta, si tot pe stanga am iesit :-??

    RăspundețiȘtergere
  2. Libertariana de stanga.

    dar tot asa imi "iesise" si acum cativa ani, cand am mai facut noi testul asta. atunci, e adevarat, circula pe e-mail, nu aveam inca bloguri:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Your political compass

    Economic Left/Right:
    0.88
    Social Libertarian/Authoritarian:
    -0.21


    Asa mi-a iesit. Imi mai facusem si acum doi ani. Nu mai tin minte cum imi iesise atunci.

    Totusi, testele astea sunt ca sondajele de opinie. Iti ies asa cum vrei tu sa-ti iasa. Nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Oana, da, te cred :))

    Mădălina, şi eu tot libertariană de stînga :D

    Lilick, tu pari mai de centru :)Centru dreapta.
    Nu prea seamănă cu sondajele, pentru că e un test pentru folosinţă personală. Dacă răspunzi chiar cum crezi, iese exact. Şi eu l-am făcut de mai multe ori şi îmi iese cam la fel de fiecare dată. Cu foarte mici diferenţe.

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, sunt foarte aproape de centru. Mai spre dreapta si mai libertarian.
    Tie, Lucia, cum ti-a iesit?

    RăspundețiȘtergere
  6. Lilick, eu sunt la stînga, cum era de aşteptat :)) Şi libertariană, desigur.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!