Ce ţară e asta?

Aţi tot auzit această întrebare sau aţi citit-o nu o dată. Sau chiar v-aţi întrebat ce se întîmplă cu plaiul mioritic de trei zile-ncoace (mă rog, mai mult de trei, asta e), cu arme care se fură, cu oameni împuşcaţi în plină zi, cu infractori eliberaţi ca să se opereze, cu salarii care cresc cu 5 la sută în loc de 50 la sută, cu un gunoier care dă lecţii actorilor... Mă opresc, deşi ar mai fi şi alte asemenea succesuri.
Deci, dragi copii, dacă vă întreabă cineva ce ţară este asta, să-i răspundeţi simplu: Este ţara lui Caragiale, a lui Urmuz, a lui Tristan Tzara şi a lui Eugen Ionescu.

Lilick  – (2 februarie 2009, 16:09)  

Dar daca ne intreaba un copil, care nu stie de Caragiale, Urmuz, Tzara sau Ionescu, in ce tara traim?

Apropo, nu mai departe de vineri, copilul de 12 ani ai unor amici m-a intrebat:
"Ati vazut topul celor mai sexy femei din politica?" (Probabil vazuse la tv) "De ce credeti ca Elena Udrea e in afara concursului? Ca e frumoasa sau ca e gagica lui Sa traiti bine?" M-a blocat si nu am putut sa-i mai raspund decat cu "Tu ce crezi?"
Daca pana si copiii...

Floare albastra  – (2 februarie 2009, 16:48)  

Desi, tara despre care gandim , ii alungase, rand pe rand...

stelian muscalu  – (2 februarie 2009, 17:15)  

ciudat, credeam ca-i ţara lu' Băsescu... nu de alta dar el aşa se poartă, ca stăpânul ţării

Anonim –   – (2 februarie 2009, 17:19)  

la ASTA nu obosesc să folosesc clişeul :
ŢARA ASTA-I BINECUVÎNTATĂ !!!
n-are ţara nicio vină , noi toţi avem ;
trebuie să ne asumăm , ca la AA , şi să facem în ... mei CEVA ... orice depinde de fiecare din noi , acolo în pătrăţica noastră ;
si pătrăţicile :) să fie interactive;şi cel mai lung drum începe cu un pas
CELLA

Lucia Verona  – (2 februarie 2009, 17:43)  

Da, se poate spune şi aşa, dar eu nu la asta m-am gîndit.

Lucia Verona  – (2 februarie 2009, 17:45)  

@Lilick
Copiii spun lucruri trăznite :)

Lucia Verona  – (2 februarie 2009, 17:52)  

@Stelian Muscalu
Aşa o fi, dar...

@Cella
Păi, asta facem. Sau încercăm.

Scarlet Aurora  – (2 februarie 2009, 18:36)  

Eu spun ca asta e Tara Minunilor. Si noi suntem ca si Alice. Ba crestem, ba ne micsoram... si tot ceea ce este nu este si tot ceea ce nu este, este... si avem un Rege care joaca si rolul Reginei si care se da in vant dupa trandafiri, si iepurasul micut (pleonasm ca sa intaresc ideea!)care face tot ceea ce ii spune Maiestatea Sa, palarieri nebuni, morse lacome ahtiate dupa scoici naive si o sumedenie de pisici de Cheshire!

Lucia Verona  – (2 februarie 2009, 18:48)  

@Scarlet Aurora

Da, la rînjete ne pricepem... :)

satmareanca  – (2 februarie 2009, 19:10)  

Ţara în care totul e posibil :)

Scarlet Aurora  – (2 februarie 2009, 19:24)  

" - Dar eu nu vreau sa merg printre oameni nebuni, spuse Alice.
- Oh, dar nu ai de ales. Cu totii suntem nebuni aici. Eu sunt nebuna. Tu esti nebuna.
- De unde stii ca eu sunt nebuna?, intreba Alice.
- Trebuie sa fii, raspunse pisica. Altminteri nu te-ai afla aici" :)

Elisa  – (2 februarie 2009, 20:23)  

Depinde care parte a lucrurilor o privim,sau ne-o arata.Atunci cand va fi aratata,de catre media,partea buna a lucrurilor,atunci prin efect de avalansa,binele se va amplifica.Dar asta este utopie(ca televiziunile sa renunte la maniera actuala de castig....:(((( )

Lucia Verona  – (2 februarie 2009, 20:30)  

@Elisa
Din păcate, aici nu putem da vina pe media. Dacă viaţa noastră n-ar mai fi dominată de absurd, televiziunile şi-ar schimba "maniera".

Nea Costache  – (2 februarie 2009, 20:38)  

Este tara lui Eminescu, Caragiale, Arghezi, Hogas dar este si tara lui Papura Voda, al multiubitului Basedinte si a intregii cohorte de excroci cu staif, ce au adus hotia la rantg de cinste, este tara norodului astuia napastuit si cocosat de necazuri si greutati, si este si tara celor ce-au fost nevoiti s-o paraseasca pentru a-si intretine familiile in tara, jinduind si ducand dorul meleagurilor lor strabune, este tara romanilor care-si duc traiul de pe-o zi pe alta, avand mereu grija zilei de maine, este tara mea, pe care-o ador, cu frumusetile ei, cu bogatiile ei, chiar daca apartin altora, cu oamenii ei cu suflet curat, cu traditii si folclor neasemuite, este tara poetului, a muzicianului, a truditorului ogorului, a muncitorului din fabrica, a pruncului de la sanul mamei, este tara ta, tara lui, tara ei. Si-o iubim, ca-i a noastra! Nu-i iubim pe cei ce ne fura, ne batjocuresc, ne umilesc si ne injosesc ci numai pe cei ce ne fac cinste si-i fac cinste tarii asteia!
Mi-a placut un eseu despre romani al unui tanar oltean:
http://dimulescu.blogspot.com/2009/01/romanii-acesti-prosti-ai-satului-global.html
O seara plina de zambete!

Lucia Verona  – (2 februarie 2009, 20:52)  

@Nea Costache
De acord, dar să nu amestecăm lucrurile. Eu am scris aici despre ţara lui Caragiale, Urmuz, Tristan Tzara şi Eugen Ionescu.

Ştefania  – (2 februarie 2009, 21:04)  

E ţara lui Eminescu, Nichita Stănescu, Caragiale, Urmuz, Tristan Tzara, Eugen Ionescu, Brâncuşi...
Da' e şi ţara lu' Lily... Nu?

Ştefania  – (2 februarie 2009, 21:24)  

De când staţi voi de vorbă pe-aici, a dat şi Dragnea "beer" cu fugiţii!
He he he... hi hi ho ho...

Lucia Verona  – (2 februarie 2009, 21:28)  

@Ştefania
Am văzut! Confirmă ce ziceam, dadaismul e în toi, absurdul între noi, iar Caragiale peste noi.

Ştefania  – (2 februarie 2009, 21:31)  

Păi... să tot faci literatura!

Nea Costache  – (2 februarie 2009, 21:43)  

Da, am sesizat dar... m-a luat valul!

Anonim –   – (2 februarie 2009, 23:16)  

păi ce ne-ar mai rămîne-atunci ... hai să resuscităm Cabaretul Voltaire :(
da' p-aici nu ca ACEIA care şi-au "externalizat" lihamitea şi sila;
dada naţionalistă ;)
CELLA

madalina ionescu  – (2 februarie 2009, 23:53)  

Aceasta este, chiar ea, şi neamul meu cel românesc

Ştefania  – (2 februarie 2009, 23:57)  

Putem să resuscităm noi câte pisici moarte dorim! Nu ne bagă nimeni în seamă! Aţi văzut voi, zilele astea vreo "luare de opinie" de la aşa zişii lideri de opinie, de la aşa zisele "elite culturale" la mare modă astăzi?
Cât despre bugetul de la Cultură... Realitatea TV nici nu s-a obosit să-l menţioneze! N-au avut timp, că îşi dădea unul demisia în direct... cică demisia de onoare... Haida de!

Lucia Verona  – (3 februarie 2009, 00:45)  

Scuze, am cam lipsit de aici, am între timp o discuţie pe skype cu Scoţia şi Canada, nu v-aş dori să fiţi în pielea mea :)

Bugetul culturii? 0,16 parcă? nici nu se vede... De aia n-au zis eolienii de el.

Anonim –   – (3 februarie 2009, 11:17)  

eu sunt mai necurioasă din fire ;) da' m-aţi făcut de vre-o cîteva zile din cale-n afară :)
rogu-vă (dacă-i public să ştim şi noi)
cine-i misterul ăsta : Lily ??? ( stau mult mai bine cu X-i decît cu Y-greci :) )
apreciaţi măcar că m-am ţinut tare,n-am întrebat niciunde deşi am pus un semn de carte subiectului :)
CELLA

Aya –   – (3 februarie 2009, 11:34)  

BUGETUL ESTE “BOGAT”: DE CE MINTE BOC?

Am niste informatii de-a dreptul socante legate de buget.

In “visterie” exista bani cu mult mai multi decat incearca penibilul Boc sa transmita.
Altfel spus, exista bani nu doar pentru salarii (nu ma refer atat la respectarea promisiunilor electorale- am firestile rezerve fata de ele- cat la aplicarea legilor votate de Parlament anul trecut) dar si pentru investitii, si pentru agricultura, si pentru invatamant si pentru sustinerea cel putin “decenta” a Romaniei in conditiile unei cresteri de aproximativ 3,5% (nu 2%, cum s-a anuntat) si pentru multe altele.

Cand afirm ca bugetul este “bogat”, am in vedere toate celelalte elemente care se iau in calcul (deficit de cont curent, etc). Nimic nu arata ca Romania ar fi in criza - dimpotriva- dar ca ar exista riscul sa intre in criza DACA NU SE FOLOSESC BANII EXISTENTI SI S-AR APLICA ASA-ZISUL “BUGET DE CRIZA”.

Socul cel mare vine din incapatanarea lui Boc (din punctul meu de vedere, este clar ca asculta de ordine) de a lansa false semnale (altceva nu poate face) legate de “problematica financiara”, care nu exista.
Tot ce mai poate este sa incerce instalarea haosului inainte de a veni cu proiectul de buget (unde va trebui sa spuna adevarul, neputand “ascunde” banii caci liberalii stiu bine ce au lasat in urma si ar reactiona; nu pare “ciudata” tacerea lor?; asteapta, la panda, sa minta Boc CU ACTE).

Ceea ce am spus explica PARTIAL demisia lui Dragnea de la MAI (din ratiuni perverse, care nu mai au nevoie de detaliere, Boc refuza sa dea Armatei si Internelor sumele necesare- la fel, agriculturii- ceea ce e oribil).
Asta explica si tacerea cel putin suspecta asupra proiectului de buget, si batalia surda, din interiorul guvernului, pentru bani (care exista, fara probleme).

P.S.
Despre Serghei Gorbunov si “cestiuni arzatoare”- in curand.
Deocamdata, doar atat:
Chiar nu e clar cine este acest om si ce greseala au comis cei care l-au implicat in “cazul Brasov”? (un al doilea motiv- mai sunt!- pentru demisia lui Dragnea, care a inteles ce tip de “pericole pasc” prin preajma, preferand sa se intoarca, pe ultimii metri, la CJ).

Mutatis- mutandis, mai tine cineva minte imensa gafa comisa, cu niste ani in urma, cand a fost anchetat un “traficant de droguri”- in felul acesta “dandu-se la iveala” o identitate care trebuia sa ramana, aparent, legata de zona infractionalitatii?

Intr-o ordine conexa de idei: nu se uita nimeni cu atentie la imaginile transmise, CU INSISTENTA, pe Antena 3, legate de cele doua arestari ale lui Gorbunov (cea din 2004 si cea de acum)?
NU se uita nimeni la figura individului arestat, de fiecare data, in parte?

Lucia Verona  – (3 februarie 2009, 11:47)  

@Cella

Nici noi nu ştim prea multe despre Lily. Are un blog, dar destul de nou şi, personal, nu m-a impresionat. Dar a nominalizat-o un membru al juriului, scriitorul Denis Dinulescu, la a cărui părere ţinem foarte mult. El îi cunoaşte mai bine activitatea. Se pare că Lily o cunoaşte şi pe Ştefania, dar nu ştiu nimic foarte sigur.

Trimiteţi un comentariu

No, no, they do but jest, poison in jest; no offence i' the world

WS

AFACEREA CLONEGATE

CRIMA DE LA JUBILEU

LABIRINT OBLIGATORIU la Tritonic,ro

Fără canguri

Archives

Disclaimer

Acest blog este scris, ca şi cărţile autoarei, cu î din i. Autoarea, care a învăţat să scrie în secolul trecut, consideră că, pe de-o parte, folosirea a două litere pentru acelaşi sunet este o risipă, iar pe de altă parte, introducerea entuziastă, dar prost elaborată, a lui â din a, ca semn de ieşire din totalitarismul lui î din i, nu ţine seama de etimologia cuvintelor, expunîndu-ne ridicolului. În acest sens, rugăm forurile în drept să explice de ce verbul ridere devine a râde.