sâmbătă, 28 februarie 2009

Adorabil

O binecunoscută agenţie de voiaj îmbie turiştii să viziteze "un oraş adorabil". M-aş fi gîndit la un oraş mic şi fermecător ca Innsbruck, Siena sau Honfleur. Ei, nu, aflaţi că de Paris e vorba. El e "adorabil". Adorabil? Are şi locuri adorabile, nu zic, ca Saint-André-des Arts sau Abbesses... Dar nu e adjectivul care-mi vine în minte la Barbès sau în La Defense. Nici în Place de la Concorde. Nici la Bastille.
Poţi să spui despre Odiseea că e o carte adorabilă? Sau "Război şi pace"?

18 comentarii:

  1. Absolut. Cand spui "adorabil" vezi ceva mic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, exact, mic şi drăgălaş. Dar nu ceva monumental.

    RăspundețiȘtergere
  3. Uite, Bucureştiul e un oraş adorabil...

    RăspundețiȘtergere
  4. Şarmant e bine ? Sau cuceritor ? Nu în sens bonaparist, ci în sens carlabrunist.

    RăspundețiȘtergere
  5. Carla Bruni este adorabilă în multe sensuri!

    RăspundețiȘtergere
  6. vă rog să primiţi cu toatele un mâţişor de la mine...

    mângâierea noastră acum e că
    te voi ţine în braţe, aşa cum numai eu ştiu şi aşa cum numai tu ştii

    când vei fi în staţia de tramvai, jur,
    te las să stingi toate becurile din sat

    şi-un ghiocel, săracu', îţi duc
    şi-o să-l rog să învie, roşu cu alb

    sunt sigur că pierd trenul acela
    devin confuz, am prea multe gări în jurul meu

    niciuna a mea

    RăspundețiȘtergere
  7. Parisul nu e adorabil, e groaznic. Acolo sunt furăciuni de pretutindeni. Nici Brâncuşi nu e la locul lui. Şi nici noi. Vai de capu' nost'.

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, e groaznic...:)
    Oare de ce ne place?

    RăspundețiȘtergere
  9. Din cauza licorilor de tot felul? Mie nu-mi place. Popor de hoţi. Inclusiv cei ce fură cuvinte.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ba mie-mi place... şi licorile îşi au rostul lor, dar nu e numai asta... e o armonie a oraşului, o culoare a aerului...

    RăspundețiȘtergere
  11. Fain :)
    Hai să ne bucurăm de contradicţii. Poa' am exagerat. E fain, da, dar e groaznic în alt fel, ne-au furat mult şi multe. Acu' ce mai zici? Mai bine hai la Arad. :p

    RăspundețiȘtergere
  12. :)
    Am să vin şi la Arad, mai la vară.

    RăspundețiȘtergere
  13. Am notat.
    Mâţişorul o fo cu drag. Pentru toatele. :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Atunci mulţumesc încă o dată şi în numele lor, că nu-s pe aici.

    RăspundețiȘtergere
  15. Locuiesc in Paris. Nu ca turist ci ca citoyen. Nu imi place nici ca locuiesc aici, nici Francezii, nici Parisul dar recunosc ca nu e un oras adorabil, e un oras MARE in toate sensurile bune si posibile ale cuvantului, e romantic daca stii pe unde sa te plimbi, e e periculos daca mergi in banlieue 93, e riche si fitzos in arondismentul 16, e plin de gay in cartierul primariei et j'en passe... Pot continua, e o caracterizare incompleta, stiu. Merita vazut macar o data, e clar, dar nu merita prezentat ca oras "adorabil" , Parisul nu incape intr-un cuvant atat de stramt,e prea mare si prea complex.
    Cordialement, cum zic frantzuzii,
    Oana

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!