vineri, 11 decembrie 2009

Cum ne urmăresc dictatorii pe net

În timp ce Oana şi Ciutacu îi citesc sau recitesc cu folos pe clasici, eu răsfoiesc o revistă, Prospect Magazine, din care vă recomand un amplu articol cu titlul "How dictators watch us on the web", de Evgheni Morozov, originar din Belarus, dar şi replica semnată de Clay Shirky, prezentat ca guru în media. (Nu, guru nu înseamnă mogul!) 
Cum se organizează un flash-mob, cum e cu revoluţia pe Twitter, unde poţi fi arestat pentru că mănînci îngheţată, cum pot autorităţile să-ţi afle slăbiciunile citindu-ţi lista de prieteni de pe Facebook,  care este rolul politic al Internetului şi de ce dezvoltarea activismului pe net nu duce automat la democraţie...
Niciun cuvînt despre România, doar la noi e democraţie, nicio legătură, niciuna, niciuna, niciuna, niciuna, niciuna, niciuna, niciuna, niciuna, niciuna...

4 comentarii:

  1. Speram, Lucia, cîndva, să se atingă subiectul ăsta.
    Mă bucur că ai fost tu aceea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Renata,
    Prospect Magazine e o revistă foarte interesantă, m-am bucurat cînd am văzut textul lui Morozov pentru că este scris din perspectiva unui om care are o experienţă asemănătoare cu a noastră.

    RăspundețiȘtergere
  3. S-a pus si tonomatul pe citit? No, bine ca nu is singura in demers, tocmai l-am dat gata pe Eduard al III lea, dar tot mai bun e Faust de data asta :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Oana, da, Faust e minunat, nu ştiu dacă am citit Eduard al III-lea, mi se pare că e una din piesele apocrife.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!