miercuri, 23 decembrie 2009

20 de ani. Şi ce dacă?

Ieri au fost 20 de ani de la fuga lui Ceauşescu, 20 de ani de la căderea regimului comunist. Şi s-a vorbit despre discursul de alaltăieri al lui Băsescu şi despre NUP-ul Elenei Udrea.
Mi se pare normal. La douăzeci de ani după căderea a ceea ce presa franceză numea "dictatura caricaturală", avem o democraţie caricaturală, cu un dictator ales prin sufragiu universal. Dar şi prin fraudă şi cu ajutorul complicitatea Curţii Constituţionale.

Dispar bloguri şi am ajuns să nu mă mai întreb de ce. Îi înţeleg pe cei care renunţă. Mi se pare şi mie, uneori, că tot ce scriem pe-aici n-are niciun rost. Mi-e din ce în ce mai greu să scriu. Am scris pe jumătate o postare despre ziua aceea de acum 20 de ani şi n-am reuşit s-o termin. N-aveam elan. La ce bun? Pe cine mai interesează? Pentru proiectul "10 zile care au schimbat România" am primit doar vreo 30 de texte. Prea puţin... Dar asta spune ceva, nu?

Chiar m-am gîndit să renunţ la blog. Mă mai gîndesc... Mi-ar părea rău să-mă despart de prieteni...

30 de comentarii:

  1. Si eu am simtit zilele astea ca nu pot sa scriu nimic despre revolutie, de exemplu, pentru ca am sentimentul ala ca... e inutil. Ca daca scrii desre lucruri mai serioase si mai profunde esti ridicol, in tot circul si toata caricatura asta. Mi-au mai scris si mie persoane ca vor sa renunte. Ca nu pot sa treaca peste toate mizeriile care s-au intamplat. Ii inteleg. E greu sa ceri oamenilor sa aiba un stomac de fier si sa mearga mai departe. Greata, care ar trebui sa fie o senzatie strict intelectuala, tinde uneori sa ajunga o senzatie pur fizica. Dar poate "ei" asta isi si doresc: sa ne ingretoseze in asa hal incat sa renuntam sa ne mai zbatem.

    RăspundețiȘtergere
  2. Lilick
    Da, ar vrea ei! Ar vrea foarte tare ca noi să tăcem sau să scriem doar despre vreme. Sper să rămînă la faza de dorinţă.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna dimineata Lucia. sa nu te puna Sfantu' sa renunti la blog. stii ce mi-ai zis in vara cand am zis eu ce zici tu acum.nu am renuntat eu atunci, nu renunti nici tu. Mergem inainte, tot inainte :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Inainte de alegeri, inca mai aveam speranta ca vom scapa de haita asta de la putere. Ne-au aratat ca taie si spanzura pe cine vor, noi mergem la alegeri, si iese tot cine trebuie, si ne vorbesc despre comunism, cand ei se comporta asa..

    RăspundețiȘtergere
  5. Cody
    Da, mergem înainte...

    Iulia
    Ai dreptate, acum nici măcar speranţe nu mai putem avea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu cred ca ar fi o solutie renuntarea la blog! Vreti sa ramana doar blogurile laudatorilor si pupincuristilor? Musai sa mergem inainte, sa existam si din cand in cand sa le mai tragem cate un perdaf! O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Nea Costache
    Ştiu că nu e o soluţie... O zi bună!

    RăspundețiȘtergere
  8. Scuze! Eu abia mi-am revnit! Ati innebunit (scuzati-mi expresia ... nepotrivita!). Pai exact asta vor. Am citit cateva articole si un studiu asupra fortei pe care o are lumea virtuala asupra celei reale. Trebuie sa ne organizam, altfel! La o mafie, transpartinica, organizata de PD si Basescu, prin care vor sa reduca forta opozitie trebuie sa raspundem organizandu-ne pe aceleasi principii, transpartinice pentru a sprijini opozitia politica si parlamentara. Gata cu jelitul!

    RăspundețiȘtergere
  9. GS
    Ştiu că ai dreptate şi, probabil, îmi voi reveni. Dar e greu... Am senzaţia că scriu la gazeta de perete. Am început să ignor actualitatea... sper să nu ajung să ignor şi realitatea, atunci chiar ar însemna că am înnebunit.

    RăspundețiȘtergere
  10. Lucia,
    un NU HOT�R�T renun��rii la blog!
    ...M� bucur c� �ntre timp �i-ai mai revenit! :))
    �i-a�a pute netul de bloguri certate cu scrisul.
    Asta ar mai lipsi, s� renun�e cei ca tine!
    O zi frumoas� g�nduri bune �i "la ochi arm'!"
    Adic� "P� ei �i p� mama lor!"

    RăspundețiȘtergere
  11. Renata
    N-am să renunţ, dar, cum spuneam, mi-e din ce în ce mai greu... Am un sentiment al zădărniciei...
    Dar ce-i cu diacriticele tale? :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Sărbători Binecuvântate !
    Primiţi colinda :
    http://sfinxredivivus.wordpress.com/2009/12/23/primiti-colinda/
    Sibilla

    RăspundețiȘtergere
  13. In functia mea de cititor din umbra (pot spune totusi in apararea mea ca blogul dvs. e la loc de cinste in rss readerul meu) probabil ca nu pot ridica pretentii la continuarea blogului. Cu atat mai mult cu cat si eu tind sa ii inteleg pe cei care renunta la blog. Pot remarca doar ca mi-ar face placere ca acest blog sa existe in continuare!

    Si mie mi-a fost greu sa scriu despre cei 20 de ani de ieri, dar am facut-o. Mai intai mi-a fost teama ca doar niste sentimente pe care nu pot sa le umplu cu activitati sau apartenente vor suna fad. Apoi, mi-a fost teama sa nu ranesc amintirile nimanui. Intr-un final, mi-am dat seama ca lipsa mea de amintiri nu e ipocrita, si ca nimeni nu a facut revolutia sa isemne ceva pentru mine. Peste sacrificiul uman, pe care il respect, si caruia ii sunt tributar in multiple feluri, revolutia nu face din patrimoniul meu mental. Si cred ca e gresit. Dar nu poate fi vina mea in totalitate. Ce a iesit, aici: http://blog.joacadeamine.ro/2009/12/22/despre-waffles-apparatchiks-si-neoane-prea-puternice/

    Toate cele bune si sper sa ma bucur in continuare de fiecare numar in paranteze aflat in dreptul blogului dvs. in reader.

    Octavian

    RăspundețiȘtergere
  14. Sibilla
    Mulţumesc, sărbători fericite!

    Octavian
    Mulţumesc. Cititorii "din umbră" constituie una din raţiunile pentru care acest blog există. Aşa cum cărţile există pentru miile sau, în cazul fericit al unui bestseller (nu mi s-a întîmplat încă, dar sunt optimistă!), milioanele de cititori anonimi.

    RăspundețiȘtergere
  15. Când cineva renunţă, altcineva câştigă. Deci, o clipă de gândire în plus nu strică. :)
    Să aveţi Sărbătorile Fericite plus sănătate şi numai bine! Mai vorbim noi... :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Neliniştitu'
    Da, voi gîndi intens şi prelung :)
    Sărbători fericite, la mulţi ani!

    RăspundețiȘtergere
  17. luciaaaaa....
    multi s-au refugiat pe facebook, dar blogurile nu trebuie sa moara! Iar un blog de scriitor, in nici un caz!

    RăspundețiȘtergere
  18. daca plecam sau abandonam nu vom face decat placere nemernicilor si tradatorilor si mai ales caricaturilor de ministri(si nu numai ei) care ling borcanul cu miere si ne-au propus noua doar programe imaginare pe hartie...ma uit cu dispret si vad cum ne sfideaza cu minciunile lor.(udrea, boc, eba, iba, buldogul betiv, bordura, berceanu Pinochio, hoara istericul, etc

    SARBATORI FRUMOASE !

    RăspundețiȘtergere
  19. Va doresc ganduri bune, bucurii si... chef de munca.

    RăspundețiȘtergere
  20. Simona Ionescu
    Sper că blogul meu nu dispare :) Mai repede renunţ la Facebook decît la blog. Dar mi s-a cam acrit...

    Anonim,
    Mulţumesc, ai dreptate, dar ai uitat să semnezi, dacă nu te identifici pînă mîine dimineaţă şterg comentariul - se ştie că nu accept anonimi.

    Daurel
    Mulţumesc, sper să fie. Sărbători fericite!

    RăspundețiȘtergere
  21. Lucia, nu renunţa! Şi eu am vrut de multe ori să fac asta, dar am spus că-l las acolo ca să vă pot regăsi când revin :) Acum eu zic să uităm de toţi şi de toate, să ne uităm în jur la cei dragi şi la priteni. Eu aşa mi-am propus. Sărbători fericite, Lucia! Crăciun în linişte şi pace sufletească! :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Sătmăreanca
    Nu vreau să renunţ, Crina, dar nu mai am chef de scris... Deocamdată.
    Mulţumesc pentru urări. Sărbîtori fericite şi la mulţi ani!

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna dimineata lui Ajun. sa ai sarbatori fericite Lucia

    RăspundețiȘtergere
  24. Cody
    Bună dimineaţa, sărbători fericite!

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna, Lucia! Am auzit ca nu ne mai "vedem", o vreme? Cody te-a ... turnat :)

    RăspundețiȘtergere
  26. GS
    Bună dimineaţa! Ne vedem, nicio grijă, voi avea laptopul (şi conexiune, sper), deci va fi ca şi cum aş fi aici... numai politica din ţară va fi mai departe, ceea ce nu e chiar rău :))

    RăspundețiȘtergere
  27. Cine m-a "instigat" pe mine să-mi deschid blog ? Cine mi-a explicat mie, ca preşcolarilor, pas cu pas ? (....) Cu mii de mulţumiri !
    Acum, cînd avem de dus o luptă, cînd ei vor să ne reducă la tăcere, cînd mizeria portocalie exală un miros putred, tocmai acum?
    Sărbători fericite, să vă întoarceţi sănătoasă, cu bateriile încărcate, că avem treabă !

    RăspundețiȘtergere
  28. Matilda
    Mulţumesc, sărbători fericite!

    RăspundețiȘtergere
  29. uff ce ma fac eu cu George :)) m-a "turnat" la randul lui ))))

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!