vineri, 10 aprilie 2009

Poftă bună!

Această postare este cu dedicaţie pentru Adi Hădean, căruia i-am promis demult reţeta şi pentruConstantin Gheorghe, care vorbea nostalgic zilele trecute despre ştevie.
Paste cu spanac şi urdă

Sau asta ar trebui să fie dacă aş respecta reţeta. Dar pentru că în curtea casei din Ogrezeni creşte ştevia de mai mare dragul, din proprie iniţiativă, fără niciun efort, am decis că n-are niciun rost să cumpăr spanac. Reţeta am citit-o cu mulţi ani în urmă, într-o revistă culinară italiană, dar o interpretez creator (vă place exprimarea, nu?) de fiecare dată. Vă spun şi cum.

Am spălat bine-bine ştevia, am opărit-o şi am scurs-o, apoi am tocat-o mărunt. Am pus un pumn de stafide la înmuiat în apă călduţă. Am tocat doi căţei de usturoi şi o ceapă mică.Am pus la călit ceapa şi usturoiul în puţin ulei de măsline extra-virgin.
Cînd ceapa a devenit sticloasă am adăugat stafidele tocate şi un pumn de nuci zdrobite (reţeta originală e cu pinoli, dar cum se găsesc mai greu şi costă cam mult, îi înlocuiesc cu ce am - alune, migdale, nuci) şi am lăsat să se prăjească uşor, fără să se ardă.

Am adăugat ştevia tocată şi am amestecat puţin cu lingura de lemn, apoi am pus puţină sare şi am lăsat să fiarbă sub capac vreo 10 minute la foc foarte mic. Am pus la fiert pastele (de data asta au fost penne rigate colorate, primite din Italia, dar sunt bune orice paste scurte - penne, farfalle, macheroncini, iar o dată am făcut chiar cu tortellini).

Într-un bol, am frecat 100 g brînză de burduf cu sare şi piper puse fără zgîrcenie. (Reţeta originală era cu ricotta, iar eu am folosit, de-a lungul timpului, ce aveam prin casă, urdă, caş de oaie zdrobit cu furculiţa, chiar şi brînză de vaci. Dar varianta cu brînză de burduf e una din cele mai bune!). Am subţiat pasta de brînză cu un polonic din apa în care au fiert pastele.

Am scurs pastele, le-am amestecat întîi cu ştevia, apoi cu brînza. Gata!

Nici măcar n-a fost nevoie de presărat parmezan pe deasupra. Întrebaţi-o pe Mădălina cum a fost! Şi daţi click pe poză, să vedeţi toate fazele creaţiei :D

paste cu spanac si urda

14 comentarii:

  1. Sună foarte bine, chiar arată bestial de îmi vine să dau buzna în bucătărie. Cum sunt leneşă la fazele astea şi nu gătesc doar pentru mine (Sătmăreanul nu e amator de spanac şi nici de ştevie), rămân doar cu poftele. Nu mă invită nimeni la o porţie de spanac? :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Uff norocul meu ca tocmai ce intrai in casa la 11 si vreun sfert si am mancat ca iar benoclam ochi si salivam.Lucia Lucia ma "omori".a zilele astea cu toata lenea cred ca ma duc dupa leurda sa o fac scazuta cum faci spanacul.e departe rau pana in locul ala din padure unde creste muulta muulta da cred ca o sa fac efortul.

    RăspundețiȘtergere
  3. lucia, multumesc pentru dedicatie. faine pastele tale :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. @hadean
    Mă bucur că ţi-au plăcut pastele, de-acum mă gîndesc să postez cîte o reţetă pe săptămînă, că tot adun pentru o carte!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am făcut azi ştevie piure! Dar fac şi paste cu verzituri, au un gust excelent. Din când în când trebuie să mai botezăm spanacul porc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Constantin Gheorghe

    Da, m-am gîndit îndelung la bomba cu colesterol :D
    Şi, ce coincidenţă, azi am şi eu ştevie piure, că recolta a fost bună şi n-am consumat-o toată la paste!

    RăspundețiȘtergere
  7. Fericiţi cei ce pot culege ştevia din propria grădină! Încercaţi s-o cumpăraţi din cortul ăla sinistru din Piaţa Amzei! Îţi taie pofta de orice.

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Constantin Gheorghe

    Şi ce piaţă bună era cîndva...

    RăspundețiȘtergere
  9. Lucia, exact stevie am facut si eu sambata. Dar cu vitel, ca e cu mai putine calorii. Dar musai o incerc sapatamana viitoare si pe a ta, ca mi-ai facut pofta!
    Simona

    RăspundețiȘtergere
  10. @ Simona Ionescu

    Simona, ce să mai vorbim de calorii - ştii prea bine că tot ce ne place este ori ilegal, ori imoral, ori îngraşă :))

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!