Cenaclu online 2

Cum se zice la diverse reuniuni, bună seara, dragi invitate şi invitaţi. Şi neinvitaţi, că toată lumea e liberă să comenteze, cu condiţia să fi citit textele pe care le comentăm. Data trecută n-am avut nevoie de reguli, presupun că nici acum nu va fi nevoie.
Vom discuta textele pe rînd şi, vă rog frumos, nu în comparaţie. Judecăm fiecare text după propriile lui merite sau nemerite.
Cele două texte sunt:
1. Declaraţia de dependenţă de Honoria Diaconescu
2. Al Treilea Epitet - I Love You with All I Am de Cristi Giambaşu

Începem la ora fixată, 22.00, sper să fiţi cît mai mulţi şi mai în formă. Dacă autorii sunt prezenţi online, ar fi frumos să se prezinte de la început.

Oana  – (22 aprilie 2009, 21:59)  

Doi zece, doi zece... faceam proba :)

GS –   – (22 aprilie 2009, 22:05)  

Primiti amatori?

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:06)  

Oana, mai eşti pe-aici? Că mi-e frică singură! :))
Unde-o fi toată lumea? E vreun meci? A căzut guvernul? Şi-a anunţat Băsescu demisia?

Lilick  – (22 aprilie 2009, 22:06)  

@GS

Tu ai apucat sa citesti tot-tot? Eu recunosc ca nu tot. :(

Oana  – (22 aprilie 2009, 22:07)  

Bine, e fix, dar fara un minut. Incep eu sau cel putin asa mi se pare in acest moment.
Mai intai va anunt ca am scos textele la imprimanta si le-am urmarit cu pixul in mana. Nu o sa vorbesc despre micile greseli (scapari) si nici de lipsa diacriticelor din textul doi. Va anunt ca nu sunt un prea bun "inchiztor", eu merg mai mult pe wow si bleah :))

Declaratie de dependenta

In primul rand, fara nici o legatura, imi place numele autoarei, ma duce cu gandul la ONOARE.

Textul:
Inca de la inceput m-a frapat urmatorul lucru:"O zi din timpul săptămânii. În niciun caz sâmbăta sau duminica. Vine doar când este în delegaţie. " Cred ca ar fi trebuit sa fie o singura fraza. Faptul ca am pus punct si am luat-o de la capat nu mi-a dat nici un fior si nu i-am vazut sensul. Apoi totul a curs frumos, normal, mie mi-a placut foarte mult. Autoarea iti da senzatia ca scrie cu ochii inchisi, ai impresia ca nu isi alege cuvintele ci vin pur si simplu in intampinarea ei.
Mi-a placut mult o fraza: "Este miercuri, nu stiu daca inainte sau dupa sambata". Are foarte multe spatii temporale, te baga foarte bine in nebunia textului. Iar finalul sfasietor de frumos. Eu i-as da un 10 cu felicitari fara sa ma gandesc de doua ori. No, m-a lovit drept in inima, ce sa fac? :) Felicitari!

Lilick  – (22 aprilie 2009, 22:07)  

@Lucia

Suntem aici. Crezi ca demisia lui Basescu e mai importanta decat cenaclul? :)

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:07)  

GS
Desigur, sunteţi binevenit. Amator de literatură, voiaţi să spuneţi!

Oana  – (22 aprilie 2009, 22:08)  

Sunt, sunt :)) Ma infierbantasem :P

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:09)  

Lilick, nu cred că e ceva mai important decît cenaclul, dar poate alţii au altă părere :)

madalina ionescu  – (22 aprilie 2009, 22:10)  

Buna seara! Eu am fost codasa, n-am citit. Pot sa stau in coltul blogului si sa ascult discutia? Am inchis telefonul si nu rontai alune, deci nu voi deranja.

GS –   – (22 aprilie 2009, 22:10)  

@Lilick
Nu afost cam mult si, ca de obicei, am lasat pe ultimele ore.

Oana  – (22 aprilie 2009, 22:10)  

No, ca mi-am amintit ca mai era ceva la primul text, ceva ce nu m-a convins: "Si ziua a devenit rotunda, adica perfecta" Nu stiu de ce, dar ceva rotund pe mine tot timpul m-a dus cu gandul la inchis, ca un fel de carcera, in nici un caz la perfectiune, dar pentru fiecare o fi altfel, eu de unde sa stiu?

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:10)  

Oana, în mare sunt de acord cu tine în legătură cu Declaraţia de dependenţă. Dar nu m-a deranjat frazarea, poate pentru că am şi eu obiceiul să alternez fraze lungi cu altele foarte scurte.

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:10)  

Autorii? Sunt? Honoria? Buuună proză. bună! Nu şti ce e, sau ce vrea să fie? Fragment de roman? Jurnal? Proză scurtă?

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:12)  

Scuze de greşeală... nu ştiu eu ce e!

SkyRain  – (22 aprilie 2009, 22:12)  

Un jurnal, spun eu, desfăşurat pe mai multe planuri, încercând să argumenteze, să insinueze o dependenţă de ordin olfactiv (şi nu numai) din viaţa unui cuplu, văzută din perspectiva feminină.
Cel mai interesant plan mi se pare cel în care naratoarea/personaj se analizează; este şi cel mai plin de fior şi sinceritate. Şi cel mai bine scris.
Multe dintre dialoguri sunt neverosimile şi din această cauză suferă şi conturarea personajelor.
Există o oarecare dorinţă de a epata prin folosirea abundentă de citate sau nume de scriitori. De asemenea, folosirea excesivă a unor cuvinte din limba engleză sau franceză, creează un fel de ceaţă culturală, superficială şi neplăcută.
O refacere atentă a textului şi a trecerilor de la un plan la altul, cred că ar ajuta mult. Oricum, există cursivitate şi siguranţă a scrisului.
Acum încerc să-mi imaginez cum s-ar continua povestea dacă s-ar recurge şi la simţul tactil, că aşa spune în final: „Îmi aduc aminte că un simţ important este cel tactil. Doamne, ce simplu este să închei un armistiţiu pe căi senzoriale!”

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:12)  

Oana, sfera e perfectă, are dreptate Honoria.

Oana  – (22 aprilie 2009, 22:12)  

Frumusetea acestui text e ca poate fi orice si oriunde.

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:13)  

dar şi aşa, fără să ştim ce vrea autoarea să fie, textul curge, frazarea e bună. şi mie îmi plac fraze... propoziţii scurte...

Oana  – (22 aprilie 2009, 22:14)  

Si mie imi plac frazele si propoziiile scurte, dar parca aici nu imi suna mie bine.

GS –   – (22 aprilie 2009, 22:15)  

Declaratie de dependenta

Imi place ideea "Declaratie de dependenta". Imi place cum inventeaza metafore. Uneori placandu-mi frazele, a trebuit sa recitesc sa urmaresc sirul ideilor.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:15)  

Ştefania, am întrebat şi eu de Honoria, dar n-a apărut.
SkyRain, folosirea citatelor nu e obligatoriu din dorinţa de a epata. Şi eu folosesc frecvent citate, şi ca să citez un autor englez, sunt bune, pentru că te scutesc de găndire originală :))

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:17)  

Sky Rain

care mai multe planuri? e o imensă declaraţie de dragoste!

codeus  – (22 aprilie 2009, 22:17)  

pai sa zic si eu ceva.declaratia de dependentza ca despre ea vorbim acum mi-a captivat atentia de la primele randuri doar asta e si rostul unei scrieri.este cursiva nu stiu daca bat campii dar am avut pe alocuri impresia ca-lk citesc pe Camil Petrescu.Are cursivitate.poate pe ici pe colo ar mai fii de lucrat ,las specialisti sa se pronuntze dar in mare e buna..si ce-i mai important te ne ragasim in ea.dincolo de dialoguri iti da impresia de un "dialog"intern cu sine insusi. cu intrebari mai mult sau mai putzin pe fatza cum a ajuns in stuatia asta

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:18)  

GS
Chiar ideea de declaraţie de dependenţă mi se pare interesantă, o asumare a unor sentimente, a unei situaţii...

GS –   – (22 aprilie 2009, 22:18)  

As spune, ca un minus, ca imi place mai mult cum scrie decat ce scrie.

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:22)  

Lucia!
Absolut de acord cu tine! E foarte credibil ca doi indragostiti sa vorbească aşa!
Noi ne-am cam obişuit cu: Cf... pls... pupici din ăia virtuali ... inimioare roşii... nu e chiar aşa..

codeus  – (22 aprilie 2009, 22:22)  

Problema Lucia ca eu stiu ca poate numai asa s-a putut postand doua odata dar vrand nevrand ajung sa fac comparatii intre cele doua texte le-am facut si la prima citire ca si astazi la a doua.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:22)  

Pînă vă mai gîndiţi voi, eu caut cv-ul Honoriei

codeus  – (22 aprilie 2009, 22:24)  

pasajul care cumva m-a dus cu gandul la camil petrescu a fost tocmai dialogul dintre cei doi

Oana  – (22 aprilie 2009, 22:24)  

Noo, e real dialogul. N-am dubitat nici o clipa in aceasta privinta. Doi indragostiti vorbesc in felul asta, se tachineaza, sunt inteligenti sau prostovani. DIalogul e foarte bun.

Nea Costache  – (22 aprilie 2009, 22:24)  

Prezent la dezbatere! Oana are dreptate: autoarea simte nevoia temporalizarii anumitor momente ale acestei povestiri. Dialogurile mi se par naturale, nefortate.In ansamblu, consider ca este o povestire frumoasa.

GS –   – (22 aprilie 2009, 22:25)  

Cum spuneam, mi-a placut idea. Ma asteptam ca textul sa fie mai strans mai dens in jurul acestei idei. Il "rareste" cum spunea cineva in mai multe planuri si ideea de baza se dilueaza. Dar repet imi place cum scrie, imi pare inventiva. Imi place ca incearca sa se joace cu limba romana. Sigur, nu poti fi constant ...

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:28)  

Doamnelor şi domnilor, aici e prezentarea Honoriei Diaconescu. Oana, de ce n-ai spus că o cunoşti?

--
Mă numesc Honoria Diaconescu, am 59 de ani – da, nu am nicio inhibiţie vizavi de vârstă, sunt tânără profesoară pensionară şi am avut dintotdeauna o propensiune pentru scris şi literatură, chiar dacă până acum această propensiune nu s-a materializat în vreun volum publicat. Pasiunea pentru literatura română
s-a concretizat într-un premiu III la olimpiada naţională de profil pe vremea când eram elevă de liceu.
Am absolvit Facultatea de Litere (secţia Franceză-Română) din cadrul Universităţii Bucureşti în anul 1972, după care m-am dedicat catedrei şi traducerilor. Am predat timp de câteva zeci de ani franceza şi româna, făcând din profesorat o adevărată profesiune de credinţă.
Mi-am exersat condeiul timp de aproape şapte ani la cotidianul local ARGEŞUL din Piteşti, timp în care am publicat în calitate de colaboratoare peste 100 de articole şi eseuri.
Recunosc că gust mai puţin poeziile şi mai mult un mod de viaţă poetic
--

Oana  – (22 aprilie 2009, 22:29)  

Lucia, dar nu o cunosc.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:30)  

Da, scrie bine, scrie adevărat, mie îmi place foarte mult. Poate că textul ar putea fi puţin strîns, dar asta depinde de intenţiile autoarei, dacă e vorba de o povestire sau un capitol de roman.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:30)  

Glumeam, Oana, n-ai cum să cunoşti toţi piteştenii!

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:30)  

Vorbim despre un..."specialist"...

Oana  – (22 aprilie 2009, 22:31)  

Ehe, Stefania mi-a luat vorba din gura :)

codeus  – (22 aprilie 2009, 22:32)  

Cnteaza intotdeauan si ce scrii dar cei mai important e cum scrii.am citit declaratia de dependentza cu placere.si desi m-am chimuit la al doilea text nu am reusit sa-mi pastrez atentia.este un text (a lui Cristi Geambasu)mult prea "rupt"cu abordari paote prea pretentioase.mai degraba facut sa-l citeasca specialisti nu un cititor oarecare..nu este cursiv si asta eu cred ca este un defect la o carte.

SkyRain  – (22 aprilie 2009, 22:33)  

Na fain că io am rămas ăla răul :)
Dar nu retrag niciun cuvânt, :p
sper ca doamna profesoară să nu se supere.

Nea Costache  – (22 aprilie 2009, 22:33)  

Chiar daca autoarea nu a publicat inca, se cunoaste ca cocheteaza cu literatura si o face chiar bine.

maminineta  – (22 aprilie 2009, 22:33)  

Prezenta(in umbra )de la inceput,simpla cititoare ce ma gasesc,recunosc ca primul text imi place foarte mult.Acum dupa ce am citit si CV-ul autoarei constat tineretea gandurilor sale.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:33)  

A, de prezentare vorbeai, Ştefania! Ei, asta se învaţă, nu-i aşa, Oana?
important e că nu scrie rău.

Oana  – (22 aprilie 2009, 22:33)  

Trecem la textul doi sau mai asteptam?

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:35)  

Bun, mai zicem de Honoria ceva? Sau acum că aţi aflat că e profesoară vă intimidează? pe mine nu :)

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:35)  

Codeus

Nu mai încap comparaţii, îmi pare rău. Doamna are exerciţul prozei, maturitate stilistică, e filolog, nu comparăm cu tânărul Geambaşu, care, am auzit azi de la Lumi, e foarte tânăr! Nu-l copleşiţi cu astfel de comparaţii, vă rog. Propun să discutăm textul lui într-o altă şedinţă.

Lilick  – (22 aprilie 2009, 22:36)  

Eu am luat textul ca pe un jurnal scris de cineva cu talent scriitoricesc. Daca era altceva, de exemplu roman, m-as fi asteptat la niste pasaje mai vaste, in care cititorul sa se relaxeze pe descrieri putin mai detaliate, pe incursiuni mai lungi in trecut...etc
Dar textul curge si asta e important. Si te face sa il simti, sa-i simti emotiile Norei pe care eu o vad tanara, maxim 30 de ani.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:36)  

Ştefania, nu în altă şedinţă, discutăm acum, dar nu prin comparaţie, am cerut asta de la început. Repet, fiecare text după meritele sau nemeritele lui.

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:37)  

Pe Honoria trebuie s-o programăm la lectură, dar mai dorim texte... mai vrem să citim. În "finaluri", nu e foarte tare Honoria... cel puţin la textul de faţă (dacă e fragment, mai discutăm).

GS –   – (22 aprilie 2009, 22:38)  

SkyRain
Nu esti singur, impartasesc ceea ce ai spus ca ideea principala (zic eu!) se dilueaza in prea multe planuri. Mi-ar fi placut ca textul sa fie mai dens si concentrat pe ideea de ... declaratie de dependenta!

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:39)  

Lilick
Interesant că o vezi de 30 de ani... dar de fapt nu contează vîrsta, e o situaţie în are se poate trezi o femeie la orice vîrstă...

codeus  – (22 aprilie 2009, 22:39)  

Oana Stefania nu cred ca faptul ca e absolventa de Litere si profesoara de atata timp ar face-o "specialista"..la urma urmei nu toti profesorii scriu .nu e chiar la indemana oricui.poate totusi ar explica intr-un fel "usurintza"cu care se joaca cu cuvintele

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:41)  

G.S

Dacă e roman, nu se diluează de loc! Romanul e construcţie, nu dai,aşa, în 10 pagini totul, numai pentru că trăim noi în epoca "accesării". Dacă e un text şi atât, n-are nicio consecinţă...

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:41)  

Corect, Ştefania, să-i scriem Honoriei să mai trimită texte şi s-o programăm la lectură.
Mai spune cineva ceva despre Honoria sau zicem că e pauză şi bem o cafea, apoi vorbim despre junele Cristi Giambaşu

Oana  – (22 aprilie 2009, 22:42)  

No, nu faceam comparatie intre cele doua texte, cel putin eu nici n-am incercat, e fiecare cu stilul si ideile lui. Ar fi si pacat sa le comparam.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:42)  

Pînă vă pregătiţi voi, mai plonjez după cv-ul tînărului.

SkyRain  – (22 aprilie 2009, 22:42)  

Rămân la părerea că dialogurile sunt veriga slabă.
Sunt perfectibile, asta e important.

GS –   – (22 aprilie 2009, 22:43)  

Merita sa mai scrie. Imi place cum scrie!

Oana  – (22 aprilie 2009, 22:43)  

de asemena, s-ar putea ca Honoria sa fi avut un moment de maxima inspiratie, da, sa ne mai dea texte :))

Lilick  – (22 aprilie 2009, 22:44)  

Eu as propune ca autorii sa ne dea mai multe amanunte despre texte, pe viitor (daca e fragment, lucrarea integrala..etc) dar sa nu aflam si detalii despre autor ca ...ne influenteaza.

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:44)  

Codeus

Ce înseamnă, în viziunea ta, "a te juca cu cuvintele"... defineşte puţin, te rog. Ir când am spus specialistă, m-am referit până şi la faptul că, filoog fiind a citit mai mult decât unii dintre noi şi că a "învăţat" în facultate şi cu "se citeşte" o carte. Un filolog nu se prea joacă cu cuvintele... şi nici cu exerciţiul scrisului...

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:46)  

Educatia:
Diploma de Bacalaureat
2006 - 2008: Facultatea de Filozofie, Universiotate, Bucuresti (neincheiat)
2008 - ... : Facultatea de Psihologie, Universitatea "Titu Maiorescu", Bucuresti

Proiecte literare:
2006 - ... :Romanul "Epitetele Iubirii"

Publicari literare:
05.03.2009: www.poezie.ro Primul Epitet - In Paradisul Etern (Epitetele Iubirii) - sters de (pe) site
12.03.2009: www.poezie.ro Al Doilea Epitet - Luna de Miere (Epitetele Iubirii)
21.03.2009: mi-am creat propriul blog - http://epiteteleiubirii.blogspot.com/
21.03.2009 - 11.04.2009: capitolul "In Paradisul Etern" l-am realizat in cinci episoade pe blog
11.04.2009: am postat pe http://epiteteleiubirii.blogspot.com/ Luna de Miere (text integral)

Articole publicate:
20.02.2008 - "Urmarirea sau Cum sa capturezi un romantic intr-o povestire" (Revista Trepte, Anul VII, Nr 1)
Trimis spre publicare:
martie 2009: "Mentalizarea pozitiva" (Body Mind & Spirit Magazine, Nr 9)
martie 2009: "Sinergologia" (Body Mind & Spirit Magazine, acelasi numar)

codeus  – (22 aprilie 2009, 22:48)  

si avand in vedere ca e profesoara si ai fii tentat sa folosesti tot "arsenalul"din dotare incat unui cititor sa-i trebuiasca DEx-ul la indemana nu o face ..eu hotarat ma declar fan al D-nei Honoria.nu mi se pare a fi diluat textul.hai sa ne punem in pielea Norei .din tot almaganul de trairi nu am gasit nimic artificial incat sa zic asa ceva nu se poate intampla.Ma recunosc in multe framantari sufletesti care sunt in text

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:49)  

Uite la tânărul Geambaşu joaca de-a cuvintele... sau cum spunea Codeus... c-am uitat...

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:50)  

Codeus

dacă măcar unul dintre voi s-a regăsit acolo, e ok!

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:50)  

Asta a fost o parte din cv-ul lui Cristi Giambaşu, nu spune în ce an s-a născut, dar deducem că are cam 22-23 de ani.
Puteam să deducem şi din text, după părerea mea, se simte tinereţea, cu acea certitudine-incertitudine permanentă, cu nevoia de a epata pentru a părea matur - nu sunt defecte, sunt lucruri fireşti la o anumită vîrstă. Iar băiatul are talent.

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:51)  

"Cand hoinareau strazile orasului"? Au! o fi o greşeală de cules? Sau se acceptă ,dna Lucia???

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:52)  

Doamna Stefania, sunt multe greşeli în text, plus că lipsesc diacriticele.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:53)  

Teoretic, este o parte dintr-un roman .

GS –   – (22 aprilie 2009, 22:54)  

Eu abia acum am terminat de citit textul si incerc sa evaluez ... voi reciti mai atent ...

SkyRain  – (22 aprilie 2009, 22:54)  

O să par dur, însă vreau să fiu corect.

După ce am trecut (cu greu) peste faptul că textul nu are diacritice, apoi (şi mai greu) peste greşeli gramaticale şi de exprimare, respectiv peste noianul redundant de efecte speciale construit din englezisme, franţuzisme, clişee şi altele, am fost oprit definitiv de amalgamul de genuri literare, niciunul coerent sau care să aibe acel „ceva”.
Dacă ceea ce am citit este o inovaţie postmodernistă, mă dau bătut, pentru că nu înţeleg.

Aşadar nu am nicio părere despre acest text.

P.S. M-a amuzat chestia asta: “A facut 3159 de fotografi(i) cu aparatul sau foto performant, dintre care 985 le pastreaza pe dispozitiv, 2173 pe computer-ul sau, restul sunt sterse.”
3159-(985+2173)=1 – Adică o singură fotografie a fost ştearsă. Acum sunt curios. Care? :p

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 22:54)  

"SCENA 1
Intr-o seara romantica, intr-un restaurant romantic, A. si C. se afla la o masa, tinandu-se romantic de maini, deoarece sunt la o cina romantica.
A.: Este atat de superb. Nu trebuia...
C.:Trebuia. Pentru ca te iubesc asa cum florile tin la puterea luminii solare. Esti pentru mine o ploaie fierbinte dintr-un desert.
A.: Iar tu esti pentru mine ceea ce Jeanne Duval e pentru Charles Baudelaire. Tu est les fleurs du soleil." Dacă e umoristic, e mişto... e genul Denis Dinulescu...

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:55)  

Oana, mai eşti aici? cum ţi se pare?

Lilick  – (22 aprilie 2009, 22:56)  

La tanarul Geambasu:

"Contrast ambiant"?
"Fetita cu istetime covarsitoare"?
"Bratele lui machiavelice"?
Nu prea am inteles...

Sa aiba grija cum scrie “ar fi”. Fara doi “i”!

GS –   – (22 aprilie 2009, 22:57)  

da, ... asa o fi! :)

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 22:57)  

Ştefania, cred că nu şi-a definit încă genul. Sigur că e o scriere postmodernă, şi e meritul lui că a încercat ceva destul de greu.

codeus  – (22 aprilie 2009, 22:58)  

Stefania"joc al cuvintelor"in sensul in care faci un taxt accesibil .da o filoloaga are stapanire asupra textului poate mai mult decat altii dar mai ramne si personalitatea ta cel care scrii pute-ti face un experiment si ve-ti vedea diferentza puneti doi filologi cam cu aceeasi pregatire si varsta si sa vedem daca o sa fie textele la fel..Si Lucia prin faptul ca ne-ai dezvaluit pregatirea lui Geambasu mi-ai raspuns la o intrebare care o aveam in minte cand i-am citit textul si care mi-a clarificat de ce e textul cum e.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:00)  

După mine, şi acest text este o declaraţie de dragoste.

Oana  – (22 aprilie 2009, 23:02)  

Asadar, daca e un fragment de roman, e grav, parerea mea. In mare sunt de acord cu Sky. In primul rand, dar asta e doar problema mea, nu suport numerele scrise ca la mate, atunci de ce mai e literatura? Desigur, se admit in anumite situatii. Apoi - aici recunosc, poate nu stiu eu, cu toate ca am cautat in dex - ce inseamna " chiuleangiri"?
Se vede ca e fortat, autorul si-a cautat prea mult cuvintele. E haotic. Nu stiu sigur daca un roman are reguli, dar asta parca nu pare roman. La inceput am avut senzatia ca e partea introductiva dintr-un scenariu. Asa ne puneau pe noi la Pro sa povestim despre personaj. Mai sunt repetitiile, ba nu, mai degraba obsesiile pronumelui personal. Il foloseste de prea multe ori. Frantuzisme, englezisme nelalocul lor sau, cel putin, mie, nu mi-au dat nici un fior. Diana + X... Si Scenele, ce cauta scenele in roman?
Ma opresc...

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:03)  

Oana, romanul (post)modern suportă orice, chiar şi scene!

GS –   – (22 aprilie 2009, 23:06)  

... vise ... vise!

SkyRain  – (22 aprilie 2009, 23:06)  

Dacă efectul dorit a fost enervarea, cu mine a reuşit. :|

Oana  – (22 aprilie 2009, 23:07)  

Lucia, atunci le prefer pe celelalte :P
Autorul, la drept vorbind, are si momente bune, dar eu cred ca ar trebui sa incerce mai intai cu proza scurta, incercand sa mearga pe un singur gen. Acum eu din textul asta nu imi dau prea bine seama de potentialul lui, poate ar trebui sa mai trimita si altceva.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:07)  

SkzRain
Şi asta poate fi bine! Mai rău era dacă te plictisea...

codeus  – (22 aprilie 2009, 23:09)  

deci parerea mea e ca Geambasu nici daca mai lucreaza pe textul asta nu iese nimic tot un text alambicat ramane mult prea plin de expresii pretentioase de intoarceri de pornit de niciounde si ajuns niciunde.practic eu am ramas fara nimic din textul lui.nu-l inteleg.si clar desi zicea SkyRain ca Honoria epateaza Geambasu o face din plin.poate lipsa de experientza poate tineretzea nu stiu.Si stefania mie mi-a trebui muult zuraj sa vin sa-mi dau cu parerea aici intre atatia specialisti in domeniu.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:09)  

Oana, putem să-i mai cerem un text, eventual mai îngrijit prezentat.

Lilick  – (22 aprilie 2009, 23:09)  

Citind textul tanarului Geambasu, dar trecand peste ce a scris SkiRain cu care sunt absolut de acord, am ramas totusi cu o senzatie: autorul pare ca deschide usi. Intram de fiecare data intr-o alta incapare, in care se deschide o noua usa, trecem mai departe, si tot asa, fara sa ne intarcem, fara sa ne uitam in spate, fara a ne pese... E un efect interesant.

SkyRain  – (22 aprilie 2009, 23:10)  

Plictiseala, da. Spunea cineva că plictiseala va urma după postmodernism...

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:11)  

Codeus
Mie-mi pare bine că ai venit - contează şi părerea cititorilor, nu numai a "specialiştilor".

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:12)  

SkyRain
:))
Am citit şi cărţi postmoderne plicticoase... Copilul ăsta măcar are un pic de haz!

SkyRain  – (22 aprilie 2009, 23:13)  

Codeus, îmi plac părerile tale, chiar.

În alte ordine de idei, vai ce mi-o capăt io când îmi vine rândul cu poezelele...

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:14)  

SkyRain, săptămîna viitoare îţi vine rîndul :))

Oana  – (22 aprilie 2009, 23:16)  

No, eu zic ca poate mai mult, toti putem mai mult, ce naiba. Dar as vrea un text mai clasic sa ma conving si eu, ca nu prea le am cu postmodernismul

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:16)  

Gata? L-aţi epuizat pe Cristi Giambaşu? Sau v-a dat el gata? :)

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:17)  

Oana, fiecare cu stilul lui. Cristi deocamdată e în căutarea unui stil.

Ştefania  – (22 aprilie 2009, 23:18)  

Gata! Dnul Giambaşu să mai trimită... texte...

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:18)  

Ştefania, mai eşti pe-acolo?
Doamna Ştefaniaaaaa!

SkyRain  – (22 aprilie 2009, 23:19)  

Io mă dau bătut. Deocamdată.
Important e să scrie în continuare. Cu limpezime.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:20)  

Da, de acord, Ştefania, să mai trimită.
Ştefania, poţi să faci onorurile casei puţin, să mă duc să văd ce vrea mătuşă-mea de la mine.

codeus  – (22 aprilie 2009, 23:20)  

eu nu pot comenta decat din pct de vedere al cititorului.Iar de poezelele tale SkyRain macar de mine ai scapat.nu ma pasioneaza si nu-mi dau cu parerea.)))oricum ca si concluzie din partea mea filolog prefer deact filozof cel putin aci acum

Nea Costache  – (22 aprilie 2009, 23:21)  

Desi se vrea a fi o poveste gen ,,cantarea cantarilor'' dar in varianta vulgara, sincer, am facut un efort de vointa sa citesc tot fragmentul. Daca acest gen de literatura poate fi catalogata ca post-modernista,nu-mi place! Sincer!

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:22)  

Nea Costache, fiecare are dreptul la opinie.

SkyRain  – (22 aprilie 2009, 23:22)  

Codeus, hai să te intereseze, mi-ar face mare plăcere, zău.

Oana  – (22 aprilie 2009, 23:23)  

Codeus, dar eu tot cititor ma consider, nu imi place sa ii evaluez pe ceilalti cu prea multa filologeala :)) Pana la urma, in fata unui text, toti suntem cititori.
La poezie nici eu nu prea ma pricep, dar de-mi place ori ba, tot pot zice :D

codeus  – (22 aprilie 2009, 23:24)  

nul- critic pe geambasu ca persona sa fie clar critic textul .cine stie poate daca vom mai avea un text de a lui in dezbatere sa-l laud.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:26)  

Codeus
Nimeni nu te acuză că ai ceva personal cu el. Discutăm textul, nu persoana.

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:27)  

Mai aveţi de spus ceva despre textul lui Cristi Giambaşu?

Oana  – (22 aprilie 2009, 23:29)  

Eu nu, doar ca astept alte texte

GS –   – (22 aprilie 2009, 23:35)  

Inteleg ca data viitoare citim poezie?

codeus  – (22 aprilie 2009, 23:36)  

Nea Costache mi s-a aprins "filamentul" cata dreptate ai.nu gaseam eu cu ce sa compar textul lui Geambasu.asa e cam la fel de greoi ca si "cantarea cantarilor" doar ca nu putem compara pe Solomon cu persoanele de fatza.deci parerea mea honoria dat liber la publicare poate dupa ce este un pic lucrat la text.iar pt geambasu clar textul asta sa ramana undeva intr-un sertar.sa-si incerce norocul cu un alt text

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:36)  

Bun, deci, încheiem aici discuţiile. eu cred că amîndoi autorii de azi pot fi invitaţi să citească la Ogrezeni, dar pentru a ne vonvinge pe deplin, îi vom ruga să ne trimită repejor (n-am mai folosit demult cuvîntul ăsta!) şi alte texte.
Iar vouă, vă mulţumesc din toată inima pentru participare, ne întîlnim săptămîna vitoare cînd chiar vreau să trecem la poezie. Atunci voi fi şi eu cititor-spectator, că la poezie nu mă pricep. Mă rog, nu prea bine.
Noapte bună, încă o dată, mulţumesc că aţi citit şi aţi comentat, mulţumesc şi celor care au asistat tăcuţi, poate vor comenta data viitoare.

Loreley  – (22 aprilie 2009, 23:36)  

Va urmaresc din coltul meu si ader la parerea "raului" din seara asta, adica SkyRain, in totalitate.
Felicitari inca o data pentru cenaclu, inca ma mai minunez de idee si-mi place la nebunie, felicitari si celor care isi expun textele si prin asta o parte din sufletul si sensibilitatea lor, judecatii noastre. Nu e simplu.
Doamna Lucia e un foarte bun moderator, foarte diplomat!
Salutari tuturor!

Nea Costache  – (22 aprilie 2009, 23:37)  

D-na Lucia, am trimis si eu niste texte dar se pare ca am omis sa trimit si un CV. Maine ma conformez!

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:38)  

Nea Costache, nu e nevoie, deja ne cunoaştem :)

Nea Costache  – (22 aprilie 2009, 23:39)  

Multumesc! A fost o serata reusita. Felicitari!

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:40)  

GS
Da, data viitoare sigur vom citi poezie.

Oana  – (22 aprilie 2009, 23:40)  

Nea Costache, abia te astept :D

GS –   – (22 aprilie 2009, 23:41)  

Noapte buna! Este o adevarata placere, acest cenaclu!

Oana  – (22 aprilie 2009, 23:42)  

Somn usor, sunt sfarsita, dar a fost frumos! :)

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:46)  

Mă bucur că v-a plăcut, vă spun un secret: şi mie mi-a plăcut! Sunteţi minunaţi!
Noapte bună!

codeus  – (22 aprilie 2009, 23:46)  

oricum cenaclul asta are succes de la o editie la alta.la cenaclu ne mai intalnim saptaman viitoare iar pe bloguri in fiecare zi la unul la alta.sa ne "vedem"cu bine

Lucia Verona  – (22 aprilie 2009, 23:55)  

Loreley, da, mult mai multe comentarii decît data trecută, deşi nici atunci n-au fost puţine. Dar e drept că e şi mai greu să comenteuzi teatru decît proză. Şi am mai cîştigat un pic de experienţă...

satmareanca  – (22 aprilie 2009, 23:58)  

Wow ce dezbatere! Sunt pe dinafara dar apreciez discutiile. Foarte interesant! :)

Lucia Verona  – (23 aprilie 2009, 00:00)  

Crina, păcat că n-ai participat, a fost foarte bine!

codeus  – (23 aprilie 2009, 00:02)  

Crina vorba aia aici s-a taiat in carne vie si tu ai lipsit.

Ion Dascalu  – (23 aprilie 2009, 00:07)  

Am aterizat si eu, insa deja era prea tarziu, lumea se retragea, paharele (de vorba) fusesera luate de pe masa.. Data viitoare poate o sa fiu mai sprinten si o sa dau fuga-fuguta cand se mai intinde o sezatoare literara.. macar sa privesc.. :)

Lucia Verona  – (23 aprilie 2009, 00:15)  

Ion Dascălu

Vă aşteptăm data viitoare!

simone –   – (23 aprilie 2009, 04:23)  

Bravo pentru declaratia de dependenta :)
autentic, cu umor, cu nerv, poate cu prea mult epitet... si ar merge taiate unele digresiuni
textul m-a emotionat, m-a facut sa rad, m-a induiosat, m-a facut sa zambesc, si asta este tot ce conteaza!

Lucia Verona  – (23 aprilie 2009, 05:22)  

Simone
Bun venit pe blogul meu! Mă bucur că ţi-ai spus părerea despre textul Honoriei. Poate data viitoare vii mai devreme, să participi la discuţie.

STEFANIA –   – (23 aprilie 2009, 08:51)  

Felicitări, Lucia! Se naşte o mică mişcare literară pe-aici, sau e o iluzie de-a mea?

Nu sunt anonim! Sunt Ştefania!!!!!

SkyRain  – (23 aprilie 2009, 09:22)  

Probabil cunoşti lucrurile acestea, însă mă simt dator să pun un link.

Lucia Verona  – (23 aprilie 2009, 12:48)  

Ştefania, ce te-a apucat să te deghizezi? :))
Da, a fost foarte bine, nu e o iluzie!

Denis  – (23 aprilie 2009, 12:49)  

O stiu eu pe Honoria Diaconescu

Lucia Verona  – (23 aprilie 2009, 12:52)  

Denis

Excelent, roag-o din partea noastră să ne mai trimită un text. Şi să citească toate comentariile de aici :))

Denis  – (23 aprilie 2009, 13:33)  

i le-am citit eu pe telefon si au incancat-o. deocamdata nu mai are alt text. ce a trimis e doar inceputul unei nuvele de mai mari dimensiuni.

Lucia Verona  – (23 aprilie 2009, 13:35)  

Denis

Să mai scrie! :))

Şi îţi mulţumesc pentru ajutor.

Denis  – (23 aprilie 2009, 14:04)  

Cu toata placerea, doar e mama. Amandoi avem "virusul" scrisului.

Lucia Verona  – (23 aprilie 2009, 14:11)  

Denis,
Deci e "boală" de familie! Eccelent, mai aşteptăm texte!

Oana  – (24 aprilie 2009, 01:28)  

Deci, sa desconspir :))

Denis a fost cel care a trimis textele mamei, respectiv CV-ul ;) Apoi, doamna si-a folosit numele de fata ca sa nu ma prind eu :))) Deci da, ii cunosc fiul, si el scrie foarte bine, poate il convingem cu totii sa trimita un text.

Lucia Verona  – (24 aprilie 2009, 01:43)  

Oana, am înţeles, OK, e o conspiraţie piteşteană :))
Sigur că da, să trimită.

Trimiteţi un comentariu

No, no, they do but jest, poison in jest; no offence i' the world

WS

AFACEREA CLONEGATE

CRIMA DE LA JUBILEU

LABIRINT OBLIGATORIU la Tritonic,ro

Fără canguri

Archives

Disclaimer

Acest blog este scris, ca şi cărţile autoarei, cu î din i. Autoarea, care a învăţat să scrie în secolul trecut, consideră că, pe de-o parte, folosirea a două litere pentru acelaşi sunet este o risipă, iar pe de altă parte, introducerea entuziastă, dar prost elaborată, a lui â din a, ca semn de ieşire din totalitarismul lui î din i, nu ţine seama de etimologia cuvintelor, expunîndu-ne ridicolului. În acest sens, rugăm forurile în drept să explice de ce verbul ridere devine a râde.