Cenaclul online/2

Bine aţi venit! Ca de obicei, am scos moderarea. Tot ca de obicei, îi rog pe toţi cei care vin la cenaclu să se prezinte. Anonimii nu au ce căuta aici.
Discutăm astăzi textele propuse de Valive şi de Augustin Rădescu, bloggeri-prozatori.
Sper că mă veţi scuza dacă mai dispar din cînc în cînd, dar trebuie să mai văd şi de mătuşa mea.

valive  – (1 aprilie 2010, 21:54)  

Eu sunt racita cobza, asa ca sa nu va suparati daca va voi raspunde mai greu. Sunt cu patura pe mine la comp.

valive  – (1 aprilie 2010, 21:57)  

Se vede clar ca nu mai am rabdare.
Buna seara tuturor! :)

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 21:58)  

Buna seara! Iata si-un arici ursuz printre voi!

valive  – (1 aprilie 2010, 22:00)  

Bine v-am gasit. Augustin, noroc.

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:01)  

valive, se pare ca sintem numai noi; in cazul asta, o sa fie mai usor!

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:02)  

Deci is, am citit si astept, dispar trei minuti si revin :)

valive  – (1 aprilie 2010, 22:02)  

@Augusti: Presupun ca da. Incep eu cu al tau, ma lasi?

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:02)  

oricum, valive, ramine cum am vorbit: iti tin pumnii!

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:05)  

Hai să mai aşteptăm puţin, văd că nu prea vine lumea.

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:06)  

Stati incet ca si data trecuta au aparut mai greu.

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:08)  

Lucia, dupa cum vezi avem si suporteri

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:09)  

Ce suporteri? Oana e în juriu!

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:09)  

dupa modelul presedinte-jucator, am adoptat postura candidat-suporter

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:10)  

Eu nu ma grabesc, dar vad ca Valive si Augustin au emotii :D

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:11)  

Evident ca nu ma refeream la Oana. Eu sint suporterul Valivei, iar ea, al meu

valive  – (1 aprilie 2010, 22:11)  

@Oana: Normal, suntem luat la puricat.

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:12)  

Da, Oana, esti prima care manifesti intelegere

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:13)  

Valive, am vazut ca v-a puricat mai intai Horia Garbea :D

valive  – (1 aprilie 2010, 22:13)  

Da, noiu doi suntem mana umar virtual langa umar virtual. Ne sustinem, ne suportam, ne... radem de voi ca noi suntem cei mai buni. :P

valive  – (1 aprilie 2010, 22:14)  

@Iana: Pe el, pe mine n-a avutr sansa pt ca atunci cand a citit nu erau textele integrale.

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:15)  

Trebuie să remarc cu plăcere că au venit autorii - şi chiar au fost primii aici. De la Oana încoace nu s-a mai întîmplat, cred :)

valive  – (1 aprilie 2010, 22:16)  

@Oana: Am vrut sa spun ca textele nu erau integral postate.

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:17)  

Adica, in traducere, in sfarsit niste autori seriosi. :D

valive  – (1 aprilie 2010, 22:17)  

@Doamna Lucia: Se pare ca suntem putin obsedati :D.

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:17)  

Lucia, inseamna ca e semn bun, nu-i asa?

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:17)  

Mătuşa mea nu manifestă prea multă înţelegere pentru literatura română contemporană, deci va trebui să cam fac naveta.

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:18)  

Lucia, no problem, stau eu aici pe baricade.

valive  – (1 aprilie 2010, 22:19)  

@Doamna Lucia: Nu va chinuiti prea tare cu naveta. Ne descurcam noi pe aici singurei. :P

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:19)  

Da, autori serioşi, cum spui, Oana. Interesaţi de părerea noastră despre ei.
Dar nu ştiu ce-i cu ceilalţi prieteni ai noştri. Cody a zis că vine, abia am vorbit cu el pe fb.

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:21)  

Oana, ai mila de noi si jupoaie-ne tu intii, ca ai mina mai usoara

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:21)  

Si Lilick ar trebui sa apara, mai strig!

valive  – (1 aprilie 2010, 22:22)  

@Augustin: Ba sa te jupuie pe tine ca eu sunt racita.

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:22)  

O, Doamne, pana si Augustin s-a prins ca in spatele mastii de dura sunt o pisica blanda :D Neah, de data asta chiar nu vreau sa incep eu.

valive  – (1 aprilie 2010, 22:24)  

@Oana: Dar stii ca pisicile blande zgarie rau, da/ Noua sa nu ne lasi urme prea adanci.

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:24)  

Soarta noastra fuse crunta de-asta data ...

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:24)  

Am intrat puţin în clubul lui George, să mai chem şi de acolo cenaclişti

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:26)  

Bine, încep eu cu jupuitul :)
Deşi în mod normal ar trebui să trag concluziile.

valive  – (1 aprilie 2010, 22:27)  

@Augustin: Daca mai insisti cu jupuitul imi mut umarul virtual mai incolo. Vrei sa le dau virusi de grohaitori/aviatori jupuitorilor?

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:27)  

Lucia, am glumit. Eu am atita rabdare cit este necesar

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:27)  

Cu cine începem? Cine e prima "victimă"?

valive  – (1 aprilie 2010, 22:28)  

@Doamna Lucia: FARA INJECTII, VA ROG! Lui sa-i faceti, nu mie.

valive  – (1 aprilie 2010, 22:28)  

@Doamna Lucia: FARA INJECTII, VA ROG! Lui sa-i faceti, nu mie.

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:28)  

Sa incepem cu Augustin, s-o mai fierbem pe Valive :d

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:30)  

Bine, sa inceapa Lucia :))) Si am aruncat pisica peste gard :D

valive  – (1 aprilie 2010, 22:30)  

@Oana: Lasa ca ma fierbe temperatura pe mine.

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:30)  

Pînă vă decideţi, să vă mai recomand şi aici cartea lui Daniel - "Poveştile unui mizantrop", este foarte frumoasă şi am şi eu o parte de "vină" în apariţia ei

valive  – (1 aprilie 2010, 22:33)  

@Doamna Lucia: Sa va traiasca "vinele" de acest fel ca tare faine sunt.

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:33)  

Augustin, chiar nu-mi displace textul tău. Ştii să urmăreşti o idee, şi scrii foarte "vizual". Adică am citit povestirea ta ca pe un film.

valive  – (1 aprilie 2010, 22:35)  

@Doamna Lucia: Inseamna ca partea rea e la mine, asa-i?

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:35)  

Ups, si eu am o parte rea, dar nu cred ca e aceeasi :P

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:36)  

Obiecţia lui Horia, cu frazele scurte, este corectă. Cred că-ţi vine de la scrisul pe blog - tendinţa multor bloggeri-scriitori este de a folosi fraze scurte, mai uşor de citit.
Pagina de carte cere, însă, o desfăşurare mai amplă sau o alternare de fraze lungi şi scurte.

valive  – (1 aprilie 2010, 22:37)  

Eu m-am incins aici. Cine areun stingator?

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:39)  

Da, stiam eu ca nu e aceeasi. Pentru ca mie imi plac frazele scurte, dar nu aici ce-i drept. Pentru un thriller, o carte politista sunt foarte bune. Pentru ca tine cititorul in tensiune, dar asta e o poveste de dragoste (ceea ce ma scoate din sarite :D )si poate ca trebuia sa fie putin mai lunga fraza, mai elaborata. Dar...

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:40)  

Oana, da, la un thriller e nevoie de fraze scurte, ca să mărească tensiunea

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:41)  

Nu sustin ca e bine asa. Vreau sa explic de ce a iesit asa. Am avut tot timpul presiunea de a nu lasa povestea sa balteasca. Fraze lungi imi par prea "adormitoare" Cred ca dinamismul faptelor ar putea fi sustinut prin dinamismul exprimarii. Sigur, se poate crea un disconfort, n-a gresit Horia cind a zis ca gifii, dar omul mai si gifiie in viata , nu?

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:43)  

Dar nu poţi să gîfîi pe zece pagini!

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:44)  

Si nu doar dinamismul. La urma urmei, nu se intimpla atit de multe lucruri. Dar si tensiunea poate fi redata tot prin dinamica, prin gifiirea exprimarii

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:45)  

Nu gifii 10 pagini, ma mai joc si cu maimutoiul, ma mai holbez si la picioarele intrusei...

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:46)  

Dar nu este singura modalitate de a crea tensiune!

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:46)  

Sigur, nu stapinesc destule mijloace... asata asa-i

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:46)  

Pauză de mătuşă. Voi continuaţi, am să citesc cînd vin părerea Oanei despre textul lui Augustin

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:47)  

Ma rog, mie nu mi s-a parut a fi chiar asa un disconfort. Acum fiecare vede altfel si citeste in fel propriu. In plus mi-a placut personajul pentru ca fumeaza Kent :D Dar lasand gluma la o parte o sa-ti spun adevarul, Augustin. Am intrat, am vazut povestea ta si am zis "prea lunga, spicuiesc, n-am timp". Nu stiu daca in ordinea asta. Si cu toate astea am citit-o cap coada, uitand ca nu mai am timp. Ceea ce inseamna, din punctul meu de vedere ca merita un 9,5. Partea cu amorul pe mine ma cam enerveaza. Doar daca nu e vorba de un amor sadic in care cineva e ranit mortal sau moare, preferabil de mana aluia de-a crezut ca-l iubeste :P
Dar chiar mi-a placut. E cursiva, e bine scrisa. Aproape perfecta. Eu zic ca meriti sa vizitezi frumoasa curte de la Ogrezeni :)

valive  – (1 aprilie 2010, 22:48)  

Dar exprimarea e foarte faina, trebuie sa recunoasteti. Dar, de fapt, dvs stiti mai bine ca mine. Ma gandeam ca modul de exprimare compenseaza alergarea.

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:49)  

Multumesc tare mult. Daca stiam, poate chiar omoram pe cineva! Gaseam eu...

GS –   – (1 aprilie 2010, 22:49)  

'seara, onorat cenaclu!

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:49)  

Oana, stiam eu ca ai mina usoara! :)

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:50)  

Valive, da, exprimarea e faina, dar eu am zis, mie personal nu-mi displace nici alergarea. Din contra, cred ca alergarea asta te face sa duci lectura la capat, fara sa te gandesti ca ai nevoie de-o pauza la buda, de exemplu.

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:51)  

G.S: Bine ca venisi! Tare ma bucur, sa mai critice si altii :D

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:51)  

Georgew, da tu cu barda, ca fetele astea nici o musca n-ar strivi

valive  – (1 aprilie 2010, 22:53)  

@GS: Nu da prea tare cu barda ca nu mai are cine publica povestea mai tarziu.

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:53)  

Oana, la modul cit se poate de serios:
Ma bucur nespus ca ti-a placut si ca ai citit-o "; e cel mai important lucru, dupa mine. Sigur, sint tot felul de imperfectiuni, de multe chiar sint constient, dar sint chestii care, zic eu, se remediazadintr-o sorbire"

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 22:54)  

dupa "ai citit-o" urma "dintr-o sorbire", nu stiu unde a disparut

GS –   – (1 aprilie 2010, 22:57)  

Adica, Oana ... eu sunt "altii"? Eu care-i indrum pasii Iolandei? Eu, caruia ii cere sfatul in fiecare actiune? Ma rog, nu chiar in fiecare actiune. Cand ramane singura acasa, nu ma intreaba, doar ma informeaza pe facebook...

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:57)  

Augustin, nimeni nu-i perfect.

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 22:58)  

Bună seara, GS!
Am revenit, am mai rezolvat o criză :)

Oana  – (1 aprilie 2010, 22:58)  

G.S, deci asa, cand Iolanda ramane singura acasa... Ohoo, tre s-o trag de moate :D

GS –   – (1 aprilie 2010, 23:00)  

Lucia nu ma asteptam sa organizezi cenaclu din mijlocul UE

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:00)  

Da, povestirea lui Augustin are nerv, are adîncime, mai e de lucru pe cuvînt - nu ştiu la ce imagini kitsch se referea Horia, dar am remarcat şi eu unele locuri comune, uşor de corectat la o lectură severă.

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:02)  

GS
Şi anul trecut am făcut cenaclu din acelaşi mijloc al UE :)

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:02)  

GS, ai citit textul lui Augustin? Vrem să auzim şi părerea ta.

GS –   – (1 aprilie 2010, 23:05)  

@Augustin, ce aveti cu mine? Eu nu citesc niciodata, eu doar scriu
@Oana, m-ai inteles gresit. Iolanda imi povesteste pe facebook ce face cand ramane singura acasa :)
@All, continuati nu va deranjez. Cand nu citesti nimic, paricipi la cenaclu si nu-ti mai trebuie lecturi. Traim in tara smecherilor. Trebuie sa ne adaptam!

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:05)  

Pana se gandeste GS eu zic sa trecem la Valive.

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:07)  

Ce mai pot să spun despre scrisul lui Augustin... este atrăgător, în ciuda imperfecţiunilor. Dovadă că l-a citit şi Oana :))

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:09)  

Vai, asta a fost cu manta, ba nu, chiar directa :D

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:09)  

Deci, dacă nu se opune nimeni, eu zic să-l invităm pe Augustin la Ogrezeni. Sper că va mai lucra puţin pe text pînă atunci.
A, da, augustin, ţi-am corectat numele - recunosc, a fost greşeala mea, n-am mai recitit.

valive  – (1 aprilie 2010, 23:09)  

@All: Chiar sunt curioasa. Si stiu ca veti fi obiective. :)

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:10)  

Scuze, acum ţi-am scris numele cu literă mică :)

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:11)  

Pauză de mătuşă, voi continuaţi, vă rog

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 23:11)  

Multumesc, Lucia, multumesc Oana, multumesc Horia (chiar in absenta)!

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:12)  

Oh, ramane pe mine sarcina de-a incepe cu Valive? Nu-mi place sa incep eu :(((

valive  – (1 aprilie 2010, 23:14)  

Va zic de la inceput ca n-am mai lucrat atat la un text ca acesta, scurt. E mai gandit decat as fi vrut si totusi, are lipsuri. Daca nu le vad, le simt, sunt acolo.

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:17)  

Hai ca incep eu, cu o obiectie ce n-are legatura cu textul, ci cu barbatul din text. Eu, pur si simplu, nu cred ca un barbat gandeste asa. Poate ca sunt cinica sau mai stiu eu cum, dar n-am timp sa le dau atata credibilitate.

valive  – (1 aprilie 2010, 23:17)  

Haideti, care incepe? Pacat ca nu-mi pot dezveli pieptul pt gloante. Mi-ar fi frig. :P

valive  – (1 aprilie 2010, 23:20)  

@Oana: Ok, sa notez. Revizuit gandirea barbatului si schimbat modul de gandire. Next!

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:20)  

2. Folosesti prea mult pronumele personale: el, ea. E putin naucitor la un moment dat. Dar am si bune,s a stii :D Doar ca astept sa vad ce zice si Lucia.

GS –   – (1 aprilie 2010, 23:20)  

@Augustin, n-am citit dar cred ca Oana se ia de noi

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:21)  

Vali, o observaţie de început: nu te scuza înainte să fii acuzată :)

Raducanu  – (1 aprilie 2010, 23:22)  

salut :) , te intereseaza un link exchange cu http://baiatulciudat.com ? Astept un raspuns pozitiv sau negativ din partea ta :)

o seara placuta !

p.s. Sarbatori Fericite >:D<

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:22)  

Nu stiu, ideea e ca sunt foarte putini barbatii care isi doresc satisfactii mentale de la o femeie. Eu s-ar putea sa gresesc si sa bat apa in piua. As vrea sa fie asa, dar imi e greu sa cred. Si daca, sa zicem, el vrea sa i se satisfaca mintea si nu vorbim de "sex neuronal", clar o va insela. Pentru ca ei gandesc mai mult cu ce au in pantaloni. Bun, si acum ca am desfiintat barbatii, sa trecem la text :))))

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:23)  

Bine, unii gandesc cu schimb de link, persoanele de fata se exclud prin excludere, normal :P

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:25)  

Înţeleg că Oana aşteaptă să spun eu. Spun. Vali, tu încerci aici ceva, dar deocamdată e în faza de încercare. Nu e nou ce încerci tu, e o modalitate destul de frecventă, am folosit-o şi eu, în "Armura".
Oana are dreptate. Bărbatul nu prea pare bărbat. Cei doi vorbesc la fel, gîndesc la fel. Interesant ar fi dacă versiunea lui, povestea lui, ar fi altfel, ca viziune.

valive  – (1 aprilie 2010, 23:25)  

@Oana: E barbatul devenit ideal pt ea, schimbat de imprejurari, sa spunem. Uneori prea multa carne te face sa vrei sa treci pe vegetale, si cat mai rapid cu putinta.

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 23:25)  

Oana, intr-adevar: persoanele excluse sint de fata. Totusi, poate esti un pic nedreapta cu barbatii...

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:27)  

@Răducanu
Eşti off topic, iar schimburile de linkuri nu mă interesează.

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:27)  

Asa, textul mi-a placut pentru ca seamana cu o piesa de teatru cu doua personaje. El si Ea. Am citit odinioara, cand eram tanara si misto, o piesa din asta. Autorul se numea Dinu Virgil Ureche, doar ca aia chiar era piesa de teatru. Dar e interesanta ideea de-a scrie asa, mie nu mi-a trecut prin minte. Si mai are un plus chestia asta, te focalizeaza pe personaje. Doar ca, din cate am vazut eu, sunt cam asemanatoare. Gandesc cam la fel. Si asa cum imi zice mie Lucia (ca sa vezi ca nici eu nu sunt departe), vorbesc la fel.

valive  – (1 aprilie 2010, 23:27)  

@Augustin: Da, mai ales cu schimbatul de linkuri. :P

GS –   – (1 aprilie 2010, 23:28)  

@Sugustin, acum nu mai cred. Chiar s-a dat la noi. Ma duc pe google ... sex neuronal? Doaaaaamne, apara-ma! In Joia mare ...

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:28)  

Mno, si am zis la fel ca Lucia :P

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:28)  

Vali, am înţeles viziunea ei despre povestea asta. Dar viziunea lui nu poate fi identică!

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:29)  

De G.S in nici un caz nu ma luam, ca poate am nevoie de el la vreun atentat impotriva cuiva, nu spui cui :P

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:30)  

GS
Stai liniştit, Oana nu e periculoasă. Nu aici.

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:30)  

Da, Valive, asta cred si eu, si chiar am scris-o in acelasi timp cu Lucia. Viziunile sunt identice. Iar doi oameni, oricat de mult s-ar iubi, s-ar uri, etc, nu o pot face la fel. Nici gemeni sa fie.

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:31)  

Chiar şi stilistic, Vali - cei doi vorbesc la fel. Spun acelaşi lucru, în acelaşi fel.

valive  – (1 aprilie 2010, 23:31)  

@Doamna Lucia: Povestea e aceeasi pt amandoi. E adevarat ca exista doua feluri de a vedea lucrurile, insa eu m-am focalizat mai mult pe fapte. Ce face unul, face si celalalt.

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:34)  

Vali, e imposibil. Chiar dacă faptele sunt aceleaşi, percepţia celor doi nu poate fi identică

valive  – (1 aprilie 2010, 23:34)  

@Oana: Da, aveti dreptate. Seamana prea mult intre ele. Voi schimba. Next!

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:36)  

Vali, n-am cum sa nu fiu de acord. Daca eu ma parui acum cu Xreder, si daca peste zece minute ne vei asculta, o sa vezi ca fiecare avem alta versiune si alte sentimente.

valive  – (1 aprilie 2010, 23:36)  

@Doamna Lucia: Da, aveti dreptate. Voi schimba. La fel si vocabularul.
Acum mi-am dat seama de ce m-ati pus la urma: scapati mai repede. Atunci e bine. :)

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:38)  

Pînă nu rezolvi problema asta, Vali, textul rămîne cam artificial.

Horia Gârbea  – (1 aprilie 2010, 23:39)  

bine v-am gasit. am urmarit discutia, cam fragmentata

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:39)  

De ce nu-mi apare comentariul?

Horia Gârbea  – (1 aprilie 2010, 23:40)  

Ce s-a intimplat cu textele lui Valive? Au aparut integral pe blogul premiilor. Nu am avut timp sa vad. Cred ca povestea lui Augusin Radescu prezinta interes pentru public. Textele lui Valive mi se pare ca nu prea au constructie, nici epic.

GS –   – (1 aprilie 2010, 23:41)  

Seara buna, domnul Garbea!

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:41)  

Nu ştiu ce se întîmplă, nu apar comentariile mele!

valive  – (1 aprilie 2010, 23:43)  

Ma bucur ca mi-ati spus ce-i lipseste. Voi lucra mai multla el de acum incolo.

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 23:43)  

Lucia au o intirziere. Era sa zic delay, mama ce paruiala imi luam

Horia Gârbea  – (1 aprilie 2010, 23:43)  

Proza e totusi si actiune. Daca se preface in eseu, tableta publicistica etc. nu mai e proza. La un anumit nivel de amatorism se dau "prozatori" sau chiar romancieri oameni care scriu proza doar in sensul ca nu scriu versuri. Dar proza presupune actiune si personaje, o desfasurare epica, eventual si dialog. Paginile pur descriptive nu sint propriu-zis proza.

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:43)  

OFF: Lucia, mi-am amintit, cred ca a mai trimis cineva o proza. Un baiat de 16 ani, se numeste Razvan. Ai primit-o?

valive  – (1 aprilie 2010, 23:44)  

Buna seara, domnule Garbea.

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:44)  

Au apărut, în fine!
Da, Augustin a luat "notă de trecere", l-am invitat să citească în vară la Ogrezeni, după ce mai lucrează puţin pe text.
Cu Vali e mai complicat - textul ei mi se pare deocamdată o încercare, nu ceva gîndit pînă la capăt.

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:45)  

Oana, a venit textul lui Răzvan, n-am citit încă.

Horia Gârbea  – (1 aprilie 2010, 23:46)  

Dau ca exemplu ilustru "Telegrame" de I.L. Caragiale care e o schita epitolara dar în care avem acțiune, chiar mai multe, intrigă, punct culminant și deznodămînt ca la carte plus o vastă galerie de personaje, în total cel puțin 10, o să număr exact, unle cu destin bine conturat. În numei vreo 4-5 pagini.

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:46)  

Da, dar Vali poate sa-l rescrie si pana la final sa-l trimita. Sau macar noua sa ni-l trimita pe mail. Vali e la inceput, eu zic ca merita sa-i dam o sansa.

Horia Gârbea  – (1 aprilie 2010, 23:47)  

Scuze de literele sărite din graba. Sigur Augustin R. poate citi live, ma va interesa. Avem totusi un corp de text mai mare la Valive ca sa fie concludent?

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:48)  

Sigur, eu zic să ne mai trimită un alt text sau chiar pe ăsta, mai lucrat. Deocamdată, vin el şi ea pe rînd şi spun acelaşi lucru. E cam puţin. Horia are dreptate - e nevoie să se întîmple ceva.

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:49)  

Oh, cred ca Vali a plecat.

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:49)  

Horia, nu, atît cît a apărut pe blogul ei. Culmea e că are şi texte mai bune!

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:50)  

Vali a plecat? Nu-i nimic, va citi mîine ce-am mai spus noi aici.

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 23:50)  

@ Horia Gârbea
Nenorocirea e ca si pentru citit e nevoie de talent. Pe care l-am... baut! Hic!

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:53)  

Augustin, sunt convinsă că vei citi bine.

Augustin Radescu  – (1 aprilie 2010, 23:53)  

Multumesc, Lucia. Ramii mama ranitilor!

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:54)  

Augustin, nu, doamne fereşte, mai bine muma pădurii!

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:54)  

Nu stiu, cred ca e normal, apropo de are si texte mai bune, ca atunci cand participi prima oara la un concurs sa dai tot din tine, dar sa pierzi esentialul. E vorba de emotie. Eu o cam inteleg prin ce trece. A vrut sa iasa totul perfect, dar tocmai cand vrei sa iasa perfect si te chinui din rasputeri, nu iese.

Horia Gârbea  – (1 aprilie 2010, 23:55)  

Poate citi si altcineva daca autorul are trac sau probleme de dictie

Horia Gârbea  – (1 aprilie 2010, 23:55)  

Eu ma retrag sa mai scriu putin. NUmai bine tuturor. Sarbatori fericite!

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:56)  

Da, Oana, aşa se întîmplă.
Horia, da, poate citi altcineva dacă autorul are emoţii prea mari.
Eu am să vă rog să mă scuzaţi pentru "pauzele de mătuşă", azi am avut o zi mai grea cu ea.

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:57)  

Horia Garbea: Sarbatori fericite si primavara frumoasa! Spor la scris!

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:57)  

Horia, mulţumesc pentru prezenţă, spor la scris şi sărbători fericite!

Oana  – (1 aprilie 2010, 23:58)  

Bine, sper sa fiu intr-o zi libera cand va fi randul lui Augustin sa citeasca si i-o citesc eu :D Daca vrea.

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:58)  

OK, am fost puţini, dar foarte buni :)

Lucia Verona  – (1 aprilie 2010, 23:59)  

Oana, va fi într-o duminică :)

Lucia Verona  – (2 aprilie 2010, 00:00)  

Săptămîna viitoare voi modera cenaclul de la Paris!

Oana  – (2 aprilie 2010, 00:02)  

Eheee, Paris frumos :D Si acum o sa ma retrag pentru ca maine ma trezesc la 7. Buzaul ma-sii de treaba. Somn usor si sarbatori mai putin gretoase :)

Lucia Verona  – (2 aprilie 2010, 00:03)  

Bine, Oana, Buzău uşor şi sărbători la fel :)

Lucia Verona  – (2 aprilie 2010, 00:03)  

Augustin, felicitări, noapte bună, sărbători frumoase!

GS –   – (2 aprilie 2010, 00:03)  

Oana, sarbatori fericite!

Augustin Radescu  – (2 aprilie 2010, 00:05)  

Multumesc, Lucia! Sarbatori fericite!

GS –   – (2 aprilie 2010, 00:05)  

Adica, Lucia, te duci si la Paris? Mi se pare prea mult!

Lucia Verona  – (2 aprilie 2010, 00:05)  

OK, noapte bună tuturor, mă retrag şi eu spre mătuşa.
Dacă mai are cineva de comentat, foarte bine, dar va fi cu moderare.

Lucia Verona  – (2 aprilie 2010, 00:06)  

GS, mai erai aici? Da, mă duc pentru cîteva zile la Paris, revin în Germania pentru 3 zile, apoi vin acasă.

GS –   – (2 aprilie 2010, 00:08)  

ok! noapte buna! :)

valive  – (2 aprilie 2010, 00:16)  

Am citit ce ati scris. O sa revin zilele viitoare cu un text. Sper sa fie mai bun.

Lilick  – (2 aprilie 2010, 01:33)  

Scuze tuturor. Am fost plecata de acasa si am ajuns foarte tarziu. Am citit povestirea lui ValiVe, mi-a placut foarte mult. Pe Augustin nu l-am citit inca, dar promit sa ma pun la punct. :)

codeus  – (2 aprilie 2010, 07:27)  

Buna dimineata Lucia. scuze pentru aseara, m-am pus un pic in pat si pus am fost, ce sa fac aerul si munca sunt cel mai bun somnifer ))))
acum sa-mi spun si eu parerea. textul lui Augustin mi-a placut, in partea de critica literara stiti ca nu ma bag, deci textul imi place
La Vali in schimb ideea e buna dar textul... mi-a facut impresia pe tot parcursul citirii ca autoarea se grabeste, parca ar fi fost scris sub presiune, parerea mea e ca are un ritm mult prea alert, avand in vedere subiectul nu cred ca i se potriveste acest ritm

Bordelezu  – (2 aprilie 2010, 07:54)  

Lucia,
'Mneaţa!

Ca de obicei, ce să mai zic, nu mai am vindecare, mă trezesc la spartul târgului. În sfârşit, asta e.
Augustin Radescu face un pas înainte faţă de Valentin Eleazar. Păcat că e doar pasul piticului – cel de la încălzirea pentru orele de sport, când se mergea pe vine, mai ţi-aduci aminte? E o problemă cu pasul ăsta, eu ştiu cum e că-l mai încerc şi acum din când în când, îmi trosnesc gleznele, mă taie un junghi deasupra nozii, nu numa’ că n-am spor, dar simt că mă mişc pe bucăţi. O impresie? Citind (sunt subiectiv, normal), la amândoi am avut impresia că o aud pe cuscră-mea povestindu-şi visele din tinereţe. Dar cuscră-mea nu s-a visat vreodată scriitoare.
Valive poate scrie mai bine.

Sărbători fericite de Sfintele Paşti!

Bordelezu  – (2 aprilie 2010, 09:02)  

Lucia,

Dacă n-ai înţeles cum e cu noada şi coada iau un Paduden ca să-mi treacă junghiul din şale. :)

Ştefania  – (2 aprilie 2010, 10:20)  

Cu o oarecare nevinovată întârziere... felicitări dlui Rădescu!

Augustin Radescu  – (2 aprilie 2010, 12:29)  

Oauuuuuuuuuu! Cu toata sinceritatea, primesc felicitarile cu mare bucurie. Poate doar o umbra de stinjeneala, cauzata de acel preascrobit "dlui Radescu". "Lui Augustin" mi-ar fi mers diiiiiirect la suflet!

Trimiteţi un comentariu

No, no, they do but jest, poison in jest; no offence i' the world

WS

AFACEREA CLONEGATE

CRIMA DE LA JUBILEU

LABIRINT OBLIGATORIU la Tritonic,ro

Fără canguri

Archives

Disclaimer

Acest blog este scris, ca şi cărţile autoarei, cu î din i. Autoarea, care a învăţat să scrie în secolul trecut, consideră că, pe de-o parte, folosirea a două litere pentru acelaşi sunet este o risipă, iar pe de altă parte, introducerea entuziastă, dar prost elaborată, a lui â din a, ca semn de ieşire din totalitarismul lui î din i, nu ţine seama de etimologia cuvintelor, expunîndu-ne ridicolului. În acest sens, rugăm forurile în drept să explice de ce verbul ridere devine a râde.