luni, 29 decembrie 2008

Vrea guvernul să ne scoată din UE?

După trei zile în care am „jurizat” cantităţi imense de sarmale şi alte obiecte la fel de revoltătoare, mi-am zis că trebuie să trec la un regim de austeritate şi să citesc ceva în ton cu regimul. Programul de guvernare 2009-2012, proaspăt adoptat de Camerele reunite ale Parlamentului, mi s-a părut lectura cea mai potrivită. Am avut dreptate, mi-a trecut pofta de mîncare. Încă de la primele capitole, de aceea n-am citit pînă la capăt documentul de 63 de pagini format pdf., deveneam anorexică de-a dreptul.
După două capitole despre criză, din care am priceput că ea e gravă dar noi vom fi mai tari, am ajuns la partea atît de pionieresc intitulată „Angajamentul pentru buna guvernare a României”. În 25 de puncte. Iar punctul 23 sună aşa: „Creşterea eficienţei activităţii parlamentare şi consolidarea credibilităţii acestei instituţii fundamentale a democraţiei.”
Cum să se angajeze Guvernul României la aşa ceva? Dar cum să voteze parlamentarii acest text care încalcă grav principiul separaţiei puterilor în stat? Nu se poate. Guvernul să eficientizeze Parlamentul care-l controlează? Ar fi ilogic. Ne-ar periclita şi situaţia în UE, pentru că ar însemna că România nu mai îndeplineşte criteriul politic din Tratatul de aderare.
Nu, nu se poate, guvernul bicolor al celor patru roze n-ar face una ca asta. Este evident o eroare pe undeva, o dactilografă a scris greşit, un tipograf a încurcat două documente, cineva a editat greşit fraza... Probabil că ea suna la modul „guvernul va sprijini parlamentul în procesul legislativ, prin buna fundamentare şi corecta redactare a proiectelor de legi înaintate acestei instituţii”. Sigur aşa ceva trebuie să fi fost. Trebuie găsită persoana vinovată, probabil dactilografa... sau fata de la bufet...

4 comentarii:

  1. Da de unde!
    Vinovatii patruleaza in mod obisnuit in jurul Palatului Victoria.
    De cate ori trec prin preajma vad suspectii, care ma avertizeaza fioros sa ocolesc locul respectiv.
    Maidanezii sunt de vina, nu fata de la bufet.
    Ei incurca trotuarul cu guvernarea, centura orasului cu ministerul si Constitutia cu hartia igienica..

    RăspundețiȘtergere
  2. Aha, deci maidanezii... Se poate, nu zic nu. Dar de cînd folosesc ei hîrtie igienică?

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu cred ca e deliberată, i-am suspecta de cunoaştere a legilor, de profesionalism şi alte maladii grave. S-ar putea să fie un simplu copy paste, lor toate le sună la fel. Şi ce dacă Boc e prof de drept, a avut voie să scrie vreo literă în program?

    RăspundețiȘtergere
  4. Nici eu nu cred că premierul Boc, prof. de drept constituţional, putea să comită o asemenea eroare. De aia am spus: o dactilografă... fata de la bufet... poate chiar maidanezii de care zice anonimul de mai sus...
    Dar cum de nimeni nu a observat? Măcar un liberal, acolo... sau un ziarist... Nu pot să cred că nimeni n-a citit programul de guvernare:)

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!