miercuri, 31 decembrie 2008

Lista cuvintelor interzise

Studenţii unei universităţi din Michigan, SUA, undeva aproape de graniţa cu Canada, alcătuiesc anual o listă cu cele mai uzate şi abuzate cuvinte şi expresii, cerînd excluderea lor din vocabular. Pentru prima dată a intrat pe listă şi un "emoticon", cifra 3, folosită în SMS-uri şi e-mailuri cu sensul de inimă. Sunt prezente şi diverse clişee verbale legate de criza economică sau de recentele alegeri prezidenţiale.
O asemenea listă ar fi utilă şi la noi, ca să scăpăm de "bătălia pentru ciolan", "locatarul de la Palatul Victoria", "oamenii legii" etc. Vorbesc de expresii, nu de persoane, să fie foarte clar. De fraze ca "pentru a pune pe masă bucatele tradiţionale, românii trebuie să scoată din buzunar"...
Dar cine să întocmească lista? Maybe the students. Sau ziariştii :)
Mai bine bloggerii. Aştept sugestii. Lista rămîne deschisă.

5 comentarii:

  1. 3 folosit ca inimă ? Nu ştiam şi ca una născută pe 3 mă simt...abuzată:)

    "De la noi din ţară" aş pune pe listă prescurtările numelor de politicieni, care mai mult îi mângăie decât îi bagă-n peiorativ: Băse, Tări, Ilici. La Boc nu e cazul:)

    RăspundețiȘtergere
  2. eu as opta pentru
    dragi romani
    voturi
    hmm..cred ca ar mai fi cateva..ma gandesc si revin..buna idee

    RăspundețiȘtergere
  3. @sayadinna
    Am inclus pe listă cuvintele propuse de tine. Te mai aştept. Cum ziceam, lista rămîne deschisă :)

    RăspundețiȘtergere
  4. cititind post-ul asta, si spargandu-mi creierul, pentru ca din noianul de expresii (inca si tot mereu) de lemn nu imi venea nimic in minte, am decis sa scroll down (ah, ce-mi place amestecul asta de ro-en... of of... e un defect profesional, cred) si sa citesc mai departe. si peste ce dau? peste "institutia fundamentala a democratiei". hai s-o adaugam si pe ea... si ca final al comentariului meu, v-am gasit blogul prin vintage police (oh, yeah, am astfel de lecturi). si ce deliciu sunteti, doamna! multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. "Instituţia fundamentală a democraţiei" se adaugă la listă.
    Cred că e prima dată cănd am fost găsită cu poliţia - bine că e vintage:)
    Mulţumesc de vizită, vă mai aştept.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!