luni, 16 noiembrie 2009

„I-a zis-o” şi „I-a tras-o”. Şuşă de provincie. Afară plouă

De două zile, de pe mai toate blogurile pe care le citesc aflu doar cum „i-a zis-o” şi din ce poziţie „i-a tras-o” Crin Antonescu lui Traian Băsescu. E bine că i-a zis-o şi i-a tras-o. Să sperăm că-i va fi de folos. Şi nouă.

Nu am văzut „marea confruntare”. La ora aceea eram la cumpărături şi cei de la Billa nu transmiteau în direct evenimentul. Ghinion! Dar am văzut fragmente alese în diferite tocşouri şi am citit cîte ceva din transcriere.

Da, a fost, cum spuneam în titlu, o şuşă de provincie. Ora şi locul arată cît de mult îşi desconsideră Băsescu contracandidaţii. Ora 15, într-o sîmbătă? Ca un spectacol de matineu, în care, eventual, joacă dublurile. Într-un hotel? De ce într-un hotel? Clujul, oraş universitar, oraş cultural, cu săli de spectacol şi biblioteci (da, ştiu, Băsescu face alergie la biblioteci), ar fi putut oferi, cu uşurinţă, un cadru adecvat pentru dezbaterea electorală. Dar Traian Băsescu sau cineva din staff-ul lui a ales, la derută, un hol de hotel. O mostră de diletantism. După cum reiese dintr-un foarte interesant studiu antropologic făcut de Mădălina Ionescu, pentru români hotelul înseamnă vacanţă, eventual locul unei relaţii ilicite. Ce au vrut să sugereze organizatorii? Nimic, vă spun eu. Apă de ploaie. Adică exact sensul mesajului de campanie al lui Băsescu. „Afară plouă”.
Cam asta a fost dezbaterea. Un joc de vorbe, fără substanţă, ca o comedie de bulevard jucată de amatori, nu o discuţie serioasă, pe teme serioase, între doi oameni responsabili care vor să conducă România. După părerea mea, Crin Antonescu nu trebuia să participe la acest joc. Dar simpatizanţii liberali sunt fericiţi, iar analiştii de-a dreptul în extaz. Fericirea liberalilor mi se pare normală, e candidatul lor şi, în condiţiile date, s-a descurcat mai multe decît bine. În schimb, starea de extaz a jurnaliştilor şi analiştilor e nefirească. E ilogică. Cum să crezi - şi s-o spui - că un popor întreg de telespectatori/alegători îşi votează preşedintele numai după cum dă din gură, fără să-l intereseze ce e în stare să facă omul cu pricina?
Poate că mă înşel eu. Poate că nu contează decît „impresia artistică”, talentul pentru tocşou. Vom vedea duminica viitoare.
P.S. Desigur, dacă Crin Antonescu intră în turul doi cu Băsescu, am să-l votez. Teoria "epsilon" rămîne valabilă.

7 comentarii:

  1. doar impresia artistica mai conteaza, din pacate, astia suntem noi ca popor

    RăspundețiȘtergere
  2. Lucian
    Nu vreau să cred asta. După 5 ani în care am suportat consecinţele unui asemenea vot, eu sper că se va alege mai cu grijă.

    RăspundețiȘtergere
  3. Un articol super tare al Roxanei: http://roxanaiordache.wordpress.com/2009/11/16/crin-antonescu-un-domn-care-onoreaza-femeia/

    RăspundețiȘtergere
  4. Mihai4
    Da, dar, după părerea mea, Crin nu trebuia să se ducă la Cluj ca să facă această demonstraţie. Lista PNL pentru alegerile europene vorbeşte de la sine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mă bucur că nu sunt singurul care a ratat transmisia în direct... Mă ustură ochii şi acum când văd imagini cu mocheta căcănie + draperiile midi asortate :D Asta e la modă acum?

    RăspundețiȘtergere
  6. Nici eu nu am văzut dezbaterea, tot din motiv de cumpărături. Hotel ? Ha ha, asta spune tot, într-adevăr! Iată cum lucrarea mea îmi cere noi capitole :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Mădălina Ionescu
    Da, chiar ai avea ce scrie :)

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!