luni, 16 noiembrie 2009

Eu cu cine votez? Un test pentru cei trei candidaţi. Update: Geoană a şi răspuns

Mai sunt 5 zile şi jumătate pînă la turul 1 al alegerilor prezidenţiale şi eu tot nu ştiu pe cine să votez. Ştiu pe cine nu votez, dar asta nu mă ajută.
De aceea m-am gîndit la un mic test. O întrebare la care să-mi răspundă cei trei candidaţi dintre care am de ales. În ordine alfabetică, ei sunt Crin Antonescu, Mircea Geoană, Sorin Oprescu.
Spre deosebire de mulţi alţii, eu nu aleg după "impresia artistică". Eu vreau un candidat care să-mi dovedească nu numai că vorbeşte bine, ci şi, sau mai ales, că gîndeşte bine, ştie ce are de făcut ca preşedinte şi e capabil s-o facă.
De aceea, m-am gîndit la un test simplu. Am să cer ceva personal. De fapt, nu chiar, nu pentru mine sau nu numai pentru mine. Deci:
Domnilor candidaţi, ce veţi face pentru dramaturgia românească? Să nu spuneţi că e neimportant sau nerelevant! Să nu spuneţi că nu e treaba preşedintelui! Mai ales că aveţi o soluţie la îndemînă, o posibilitate concretă de a demonstra, foarte repede, că vă ţineţi de promisiuni. Ceea ce vă propun, ca preşedinte al secţiei de dramaturgie a Asociaţiei Scriitorilor din Bucureşti, este să puneţi la dispoziţia dramaturgilor români frumosul teatru din incinta Palatului Cotroceni. Un teatru în care s-ar pune în scenă numai piese ale autorilor români contemporani, un teatru condus de dramaturgi. Ar fi un mare sprijin pentru dramaturgia românească, ar demonstra că preşedintele României sprijină cultura şi ar introduce în circuitul public o sală de spectacol care de prea multă vreme stă nefolosită.
Ce ziceţi, domnilor candidaţi?
Update: Mircea Geoană a şi răspuns, pe Facebook, citez: "Foarte interesantă idee! Vă invit la o discuţie la Cotroceni imediat după Anul Nou!" Evident, am acceptat invitaţia. Mă bucur că ideea i s-a părut interesantă. Sigur, de aici pînă la inaugurarea teatrului mai e...
Aşteptăm răspunsurile celorlalţi candidaţi.

18 comentarii:

  1. Bună întrebare ! Cultura a fost în ultimii ani, ultima pe listă. Cu excepţia ICR...

    RăspundețiȘtergere
  2. Maiii, nu se va face nimic din punct de vedere cultural, si mama sa vina. Dar eu stiu cu cine votez, cu cine voteaza si Lilick :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Lilick
    Nu-i aşa?

    Matilda
    Aşa este.

    Oana
    Ce propun eu s-ar putea face foarte uşor şi cu costuri minime. Sala e acolo şi e superbă.
    Bine că ştii cu cine votezi :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Lucia, stiu, dar eu nu cred ca ii pasa vreunui politician, poate fi gratis. Asta e parerea mea. Si as vrea sa ma insel.

    RăspundețiȘtergere
  5. sunt lucruri in tara asta care trebuie doar vointa, nu neaparat bani, sau nu multi bani dar nu se fac pentru ca nu-i asa ne intereseaza cultura si educatia poporului, decat in masura in care ne da noua bine la campanie sau la orice altceva decat ridicarea poporului asta din mocirla in care e afundat. scuze Lucia da sunt nervos

    RăspundețiȘtergere
  6. Practicam votul negativ. :D
    Poate ne ajuta acest joc
    http://www.evz.ro/alege-ti-presedintele/index.html

    RăspundețiȘtergere
  7. Cody, cam aşa este, dar există şi excepţii. Năstase a făcut vreo 20 de muzee.
    Dar de ce eşti nervos?

    Gabriela Savitsky
    Tocmai cu acest test încerc să găsesc un motiv pentru un vor pozitiv.
    Merci pentru joc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitări pentru Iniţiativă, Lucia Verona !!!
    Rămâne cum am stabilit ! ;) :)
    respecte şi stimă,
    Sibilla

    RăspundețiȘtergere
  9. 'neata Lucia. pai tocmai vizavi de lucrurile care le expui si tu in articol si m-ai facut sa ma gandesc la intreaga situatie a poporului asta si m-am enervat si mai mult

    RăspundețiȘtergere
  10. Sibilla
    Mulţumesc. Rămîne cum am stabilit :)

    Cody
    Despre asta vom mai vorbi. 'Neaţa!
    O zi bună!

    RăspundețiȘtergere
  11. O initiativa excelenta! Oare vor mai raspunde candidati la ea pana duminica? Daca raspunde...Base? Sa-l mai votam? Eu nu!

    RăspundețiȘtergere
  12. Nea Costache, nu i-am adresat întrebarea lui Băsescu. Lui nu-i place teatrul, preferă circul.

    RăspundețiȘtergere
  13. Da, Geoana e si un tip credibil; v-o poate spune orice profesor, de pilda. Sa va ganditi la asta cand/daca o sa-l votati pe marele iubitor de teatru...

    RăspundețiȘtergere
  14. Un poet sceptic
    N-am spus dacă şi pe cine votez! Am cerut un răspuns celor trei candidaţi între care am de ales. Primul - şi pînă acum singurul - care a răspuns a fost Geoană. Îi aştept şi pe ceilalţi.

    RăspundețiȘtergere
  15. Basescu stiu ce a facut pentru cultura, Antonescu nici sport nu stia cind era minstrul sportului, Oprescu a venit la USR si a promis totul incepind de a 2-a zi si au trecut 6 luni. Pe Geoana sa-l vad, dar am sperante mici, bine ca e politicos macar. Singurii politicieni care au dus mina la buzunar pentru scriitori au fost Nastase si Ontanu si putin Iliescu cind era Razvan T. la cultura. Oricum ideea Luciei e buna.

    RăspundețiȘtergere
  16. Buna ideea! Sa vedem ce iese. Oprescu a promis totul a 2-a zi pentru Uniune si au trecut 6 luni.

    RăspundețiȘtergere
  17. Horia Gârbea
    Ştim ce-a făcut Băsescu pentru cultură? Cu Năstase, Onţanu şi Iliescu ai dreptate. Să-l adăugăm şi pe Mugur Isărescu - în 2000, cînd era prim-ministru, a sponsorizat premiile ASB. Acum, să vedem!

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!