joi, 13 ianuarie 2011

BLOG DE BLOG - cele mai bune bloguri din 2010. Categorii în concurs

Iată că, în sfîrşit, pot să postez lista categoriilor la care vom da premii în acest an. A fost o muncă grea, juriul e obosit, epuizat, dar mulţumit de realizările sale. Urmînd exemplul guvernului, am tăiat. E drept, am mai şi adăugat cîte ceva. Dar de tăiat, am tăiat drastic. Este o listă de austeritate. Şi FMI-ului i-ar plăcea. Numai puterea de cumpărare a populaţiei din România este mai mică decît ce a rămas din lista noastră.

Juriul (întărit, ca să nu spun fortificat, prin parteneriatul recent încheiat cu blogosphera.ro) a primit  numeroase sugestii şi propuneri, a acceptat unele, a respins altele. Apoi a luat rînd pe rînd categoriile de anul trecut şi a eliminat o mare parte, realizînd astfel o veritabilă reformă a statului concursului. O reformă foarte necesară, dacă ne gîndim că anul trecut au fost aproape 40 de categorii şi peste 70 de premianţi! Şi numai aproximativ jumătate dintre laureaţi au venit să-şi primească premiile în cadrul ceremoniei din Sala Oglinzilor. Deci, mai puţine categorii, mai puţine premii!
A fost eliminată, de exemplu, categoria "Cel mai fericit dintre bloggeri", pentru că n-am mai întîlnit bloggeri fericiţi. Dacă ştiţi vreunul, anunţaţi-ne! Şi categoria "Cel mai prost blog" a fost eliminată, pentru că e prea mare concurenţa şi nu vrem să facem cuiva o nedreptate.
Dispare şi categoria "Cel mai bun traducător din română în română (pe baza unui test la care poate participa oricine, blogger sau nu)", dar nu pentru că starea limbii române s-ar fi ameliorat în 2010. Vai, nu! Pur şi simplu, nu am avut timp să compun un text nou.

Deci, cum spuneam, juriul, în înţelepciunea sa, a stabilit următoarele categorii:

  1. Marele premiu - Pentru că-mi place
  2. Blog literar (cu trei secţiuni: critică, jurnal, creaţie)
  3. Blogul cu cel mai mult umor
  4. Cel mai bun cititor/comentator
  5. Cel mai bun blog de păstrarea memoriei
  6. Cel mai bun Blog politic/Blog economic
  7. Cel mai informat blogger
  8. Cel mai simpatic blogger/bloggeriţă
  9. Cel mai bun blog al unui ziarist
  10. Cel mai bun blog de discuţii/dezbateri
  11. Cel mai bun blog vizual (foto, grafică)
  12. Cel mai bun blog de sport
  13. Cel mai bun blog de muzică
  14. Cel mai combativ blog
  15. Cel mai activ blogger
  16. Cel mai bun pamfletar dintre bloggeri
  17. Blogul pasiunii (profesiune, hobby). Aici vor intra blogurile culinare, de modă, de design, grădină, cîini-pisici, călătorii, colecţii. Desigur, juriul va putea să acorde mai multe premii, dacă va fi cazul.
  18. Premiul de popularitate
Aştept părerile voastre. Ce mai putem tăia? Ce trebuie neapărat să adăugăm? Puteţi comenta aici pînă duminică 16 ianuarie. Iar pînă luni voi publica regulamentul concursului. Abia atunci vor începe nominalizările.

Blogosferă, fii deşteaptă!

50 de comentarii:

  1. So I was last happy blogger in Romania. Wau )))

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu cred că trebuie să tai sau să adaugi nimic. Mi se pare foarte potrivit felul în care ai denumit categoria nr. 17, blogul pasiunii :-) Aşteptăm cu interes nominalizările.

    RăspundețiȘtergere
  3. @codeus
    The last one, yes! :D
    @Laura Frunză
    Da, va fi interesant.
    @basescul
    Aşa ne-am zis şi noi.

    RăspundețiȘtergere
  4. @codeus
    The last one, yes! :D
    @Laura Frunză
    Da, va fi interesant.
    @basescul
    Aşa ne-am zis şi noi.

    RăspundețiȘtergere
  5. ziua buna si...
    multa, multa bafta!
    cele bune

    RăspundețiȘtergere
  6. Uff!!! Bine că s-au născut. După atîta efort, juriul se retrage pentru deliberare.
    Procentul de "tăiere" depăşeşte 25%, deoarece noi suntem mai exigenţi decît guvernanţii !

    RăspundețiȘtergere
  7. @Flavius
    Mulţumim!
    @Matilda
    Nu ne retragem, rămînem pe poziţii. Juriul veghează la buna desfăşurare a concursului, mereu aproape de concurenţi, care vor fi, desigur, recunoscători. :))
    Da, suntem foarte exigenţi, procentul de tăiere este cam 50%.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mie mi se pare ca sunt destule categorii. Chiar arata foarte bine lista. :) Si, daca ma gandesc bine, ati facut in asa fel incat sa para mai putine dar sa fie mai multe... Nu stiu cum ati reusit. Poate dati reteta si guvernului. :))

    RăspundețiȘtergere
  9. @Lilick
    Avem o tehnică specială! :)) Iar acestui guvern nu e cazul să-i dăm nimic, îşi ia singur, ba chiar prea mult.

    RăspundețiȘtergere
  10. Să fie clar pentru toţi concurenţii : nimeni nu are dreptul de a solicita un premiu de consolare !
    Pe acesta îl vor împărţi membrii juriului între ei ! :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Am propus categoria și pe blogul Oanei, și pe al lui Ionuț. Revin cu propunerea, pentru liniștea mea sufletească :))
    „Cel mai tânăr blogger scriitor” sau orice combinație: „cel mai tânăr blogger”, sau „cel mai tânăr scriitor”.

    RăspundețiȘtergere
  12. E ok! Sa trecem la nominalizari. Nu va fi usor!

    RăspundețiȘtergere
  13. @adapavel
    Pentru liniştea ta sufletească, poate vom da un premiu pentru un tînăr scriitor. :D

    @Horia Gârbea
    De luni! Nu, nu va fi uşor, mai ales cînd va trebui să centralizăm nominalizările.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ei, haideti ca nu e asa de greu centralizatul blogurilor. Vreo 2 zile de munca si gata. Munca in echipa scurteaza mult procesul de adunare a blogurilor. Fiti atenti la categorii si la nominalizari. :) Premiul de consolare e plata pt munca depusa la centralizare. Daca vreti va ajut, dar stiu ca anul trecut era interzisa participarea la centralizare.

    RăspundețiȘtergere
  15. @valive
    Ssst! Nu trebuie să ştie toată lumea că nu e aşa de greu! :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Da, si mie mi se par suficiente categoriile! Astept cu nerabdare sa fac nominalizarile. Oare membrii juriului pot fi nominalizati? Se pot face doua nominalizari la aceeasi categorie?
    Mult succes juriului!

    RăspundețiȘtergere
  17. @Nea Costache
    Mulţumim. Membrii juriului nu pot fi nominalizaţi. Dar se pot face mai multe nominalizări la o categorie.

    RăspundețiȘtergere
  18. @alex mazilu
    Aşa zic şi eu.
    Mulţumesc de urare, la fel şi ţie!

    RăspundețiȘtergere
  19. la sectiunea ziaristilor castigator detasat din punctul meu de vedere ar trebuie sa fie DAN BADEA, iar la sport BLOG DE FOTBAL

    RăspundețiȘtergere
  20. @TANO
    Deocamdată nu facem nominalizări. Voi anunţa luni cînd şi cum se vor face.

    RăspundețiȘtergere
  21. Off topic: imi face placere sa va anunt aparitia in blogosfera a blogului “omulsicetatea” http://omulsicetatea.wordpress.com/ , blog care apartine unui intelectual de calitate si pe care eu – si nu numai eu – il consider un om de remarcabila valoare. Vizitati-l.

    RăspundețiȘtergere
  22. @dlnimeni
    Nominalizările încep de săptămîna viitoare. Dar mulţumesc pentru semnalare.

    RăspundețiȘtergere
  23. Doamna Verona, semnalarea nu este pentru concurs, ci fiindca este si va fi un blog de calitate.

    RăspundețiȘtergere
  24. la ce premii v-ati gandit pentru castigatori?

    RăspundețiȘtergere
  25. O propunere de categorie: ''debut bloggeristic'', sa zicem pentru bloguri lansate in 2010.

    RăspundețiȘtergere
  26. @atreides
    Este posibil să dăm şi un premiu de debut la unele categorii.

    RăspundețiȘtergere
  27. Cel mai corupt blogger?... :)

    RăspundețiȘtergere
  28. @Adrian SM: "Cel mai corupt blogger" merge dat juriului. :))

    RăspundețiȘtergere
  29. buna ideea !
    atreides – – (15 ianuarie 2011, 02:19)

    O propunere de categorie: ''debut bloggeristic'', sa zicem pentru bloguri lansate in 2010.

    RăspundețiȘtergere
  30. Cel mai combativ blog asta si cel cu umor poate sa dispara! pafletar sau cu umor eu zic ca le combina si sunt una si aceeasi chestie!

    RăspundețiȘtergere
  31. @valive
    Ăsta-i proces de intenţie! :)))
    @Pato Basil
    Nu e aceeaşi chestie. Poţi fi combativ fără să ai umor, poţi avea umor şi să nu scrii pamflet.
    Dar un premiu de debut sau chiar mai multe intră în vederile noastre.

    RăspundețiȘtergere
  32. Silvu ple, Lucia.

    Ca unul ce fac parte dintre cei 95% ai maestrului Horia Gârbea simt nevoia – deh, prostul nu se simte bine dacă nu se bagă în seamă – să fac două propuneri, dar dacă le fac, voi, cei ce faceţi parte dintre cei 5%, că d-aia vă citesc, nu trebuie să le şi acceptaţi.
    Inginereşte vorbind, deci:
    1. Cu voia onoratului juriu şi fără a dori să te ofensez cât de cât, mi-aş dori ca la secţiunea Blog literar domnul profesor Gârbea să aibă drept de veto. Domnia sa taie, nu se joacă;
    2. Că tot adusei vorba de secţiuni, tăiaţi categoria Cel mai activ blogger pentru că nu are nicio noimă. Şi ce dacă e foarte activ un blogger dacă nu spune ceva, acolo, doar scrie?

    În altă ordine de idei, dă-mi voie să salut revenirea prietenului meu, Codeus.
    Ave, Codeus! :)

    RăspundețiȘtergere
  33. Buna ideea cu premiul pentru debut! Lucia, bag-o neaparat in vederi!

    RăspundețiȘtergere
  34. @Lucia

    Pentru propunerea a doua – vrui s-o scriu, dar uitai, na, o uitai, la anii mei e scuzabil, nu? – îţi dau şi temeiul juridic:
    - „Decât mult şi fără rost, mai bine puţin şi prost”.

    RăspundețiȘtergere
  35. @Bordelezu
    Silvuple, în acest juriu drept de veto am numai eu. Aşa e modelul. Dar sigur că părerile lui Horia Gârbea - ca şi ale celorlalţi membri ai juriului -vor fi ascultate cu luare aminte.
    Nu vom tăia categoria "Cel mai activ blogger". Dacă nu vom găsi un blogger foarte activ care are şi ceva de spus, nu vom acorda premiul.

    RăspundețiȘtergere
  36. @Simona Ionescu
    Prefer să las la latitudinea juriului acordarea sau nu a unor premii de debut la diferite categorii.

    RăspundețiȘtergere
  37. - Cel mai nevrotic Blogger
    - Donati medicamente
    - Ceaiuri sa il calmeze
    - Vezi bai hachere ca nu-i ca-n filme (cel mai atacat blogger)
    ...

    RăspundețiȘtergere
  38. Pacat ca nu pot fi nominalizati si membrii juriului! Se pare ca prin regulament, nu va functiona principiul "cine imparte, parte-si face", desi, sincer, ar merita cu totii!

    RăspundețiȘtergere
  39. @Radu Fatulescu
    Exista anul trecut categoria "blogger crizat sau blog de criză". Nu spun că nu există bloggeri nevrotici, dar nu cred că ne-ar mulţumi pentru premiu :)
    @Nea Costache
    Da, e păcat, dar în acest an practic toţi membrii juriului sunt premianţi de la ediţiile precedente.

    RăspundețiȘtergere
  40. @Lucia
    Ai dreptate cu nevroticii, nu m-am gandit la asta.
    "E" oameni rai si mama mi-a spus sa-i ocolesc sau sa-i sar.

    RăspundețiȘtergere
  41. Categoria "cel mai bun blog de pastrarea memoriei" e senzationala! :D

    RăspundețiȘtergere
  42. @Lucia

    Hmm, simt cumva nevoia să mă explic...

    Cineva care nu ne cunoaşte nu poate înţelege răspunsul meu, dat mai sus, nu simt nevoia să mă citez...
    Dar dacă acest cineva poate să guste răspunsul primit de mine, de la tine, că nu de aiurea, recte:
    “Silvuple, în acest juriu drept de veto am numai eu. Aşa e modelul”,

    ar putea pricepe de ce râd şi acum, de ce sunt mai mereu alături de iniţiativele tale.
    Lucia, eu sunt alături de tine, ei sunt ei, tu eşti tu, iar eu sunt eu!
    Îţi ţin pumnii! Fii dreaptă.

    PS Dacă simţi că şovăi... încep şi eu ca popa care iese din altar... "Doooamne, Dumnezeul meu, oricum te vei fi numit, luuumineaaază-mi calea cea dreaaaptăă..." îţi spun ţie acum: poţi să-l consulţi şi pe Alex Ştefănescu. :))

    RăspundețiȘtergere
  43. @Radu Fătulescu
    Aşa e!
    @Silvy
    Da, şi mie îmi place foarte mult, e o categorie propusă de Horia Gârbea.

    RăspundețiȘtergere
  44. @Bordelezu
    Silvuple, nu pot să-l consult pe Alex, blogul lui va fi cu siguranţă în concurs!

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!