Cenaclu online 4

La ora 21,30 ne întîlnim aici şi discutăm despre proza lui Adrian Voicu şi poemele lui Traian Rotărescu.

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 21:28)  

Doamnă, acum am pus ibricul pe foc. Luaţi loc, faceţi-vă comodă. Cafeaua cu zahăr, fără? Poate un capuccino că avem frişcă :)

codeus  – (7 mai 2009, 21:31)  

io vin cu palinca Stefania.bine v-am gasit

Ştefania  – (7 mai 2009, 21:32)  

poate şi un coniecuţ?

codeus  – (7 mai 2009, 21:32)  

off nu ai scos moderarea inca?

CELLA –   – (7 mai 2009, 21:33)  

sunt cu un ochi aici şi cu unul la "Copii spun lucruri trăznite"
şi cu un ochi pe cafea :)))

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 21:33)  

Săru' mânuţeleeee! E prima oară când particip la un cenaclu (şi încă şi online), am ceva emoţii şi vă mulţumesc pentru căldură şi receptivitate. Da' un ceai adevărat nu vreţi?

Ştefania  – (7 mai 2009, 21:34)  

Bine ai venit, Codeus! Să fie primit!

Ştefania  – (7 mai 2009, 21:34)  

Ce ştim despre Adrian Voicu?

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 21:34)  

Până s-a publicat am văzut că a mai apărut lume. Bună seara tuturor!

codeus  – (7 mai 2009, 21:35)  

io fetelor tocmai ce ma "plimb prin asmara
fusei un pic pe bulevard am "fost pe acoperis la hotel Ambasador,sa vad orasul de sus.ma bagai un pic si prin piatza adica bazar

codeus  – (7 mai 2009, 21:36)  

Adriane esti beton omule ma faci-si da m-am "dus" in Asmara cu ajutorul lui google earth

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 21:38)  

E posibil să fi rămas un mesaj la moderare, dar acum nu pot să-l extrag.
Bine aţi venit, prieteni. Bun venit lui Adrian Voicu, prozatorul care se află prima dată printre noi la cenaclu.
Începem deci cu proza lui Adrian Voicu.

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 21:38)  

Întrucât s-a pierdut, revin cu salutări şi mulţumiri pentru amfitrioanele acestui cenalcul inedit. Este prima oară când particip la un cenaclu, mai ales online! Vrea careva ceai adevărat? Că-l am pe foc...

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 21:39)  

Adrian, te rog, repetă ce spuneai în primul mesaj

Ştefania  – (7 mai 2009, 21:39)  

Bine ai venit, Adrian, pune de ceai!

codeus  – (7 mai 2009, 21:39)  

chiar imi pun si eu de o cafea ca deja mi somn si vreu a sta mai mult in noaptea asta pe net

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 21:40)  

Mulţam fain! Venind de la oricare din voi, reprezintă un mare compliment pentru mine...

codeus  – (7 mai 2009, 21:41)  

mai fetelor nu stiu pa une sunt restul ca vad ca doar patru suntem nepunand la socoteala si pe autorul dezbatut.Loreley mi-a promis ca vine da un pic mai tarziu

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 21:41)  

Ceai? Eu am pus de cafea.
Dar suntem cam puţini... Lumea se uită la tv sau ce?

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 21:42)  

Iar ca ceai, vă propun pentru început un Marsala. Apoi trecem şi la de-alea de fructe uscate cu floricele.

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 21:43)  

cred că nu sunteţi adepta la vechiul dicton cu cât suntem mai mulţi cu-atât suntem mai culţi, he-he!

Ştefania  – (7 mai 2009, 21:44)  

Adrian, nu mitui juriul! Bag de seamă că tu ai o "pagină oficială de scriitor", cre se deschide foarte greu! Ce-ai publicat? Proză, poezie?

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 21:44)  

Oana e la Iaşi fără laptop. Lilick zicea că vine... SkyRain n-a apărut...

codeus  – (7 mai 2009, 21:44)  

mai ce sa zic.eu abia acum seara am reusit sa citesc textele asa ca sunt un pic nepregatit fatza de cum imi place mie poate de aceea ma voi abtine sa comentez poeziile lui Traian.in ce priveste textul lui adrian credeti-ma ca abia vedeam textul de la rasul cu lacrimi care il aveam

CELLA –   – (7 mai 2009, 21:44)  

AAAAAAAAAAAA
s-a dus misterul
deşi era clar că aven de-a face ce două condeie exersate
Adrian, ai mai publicat ?

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 21:46)  

Doamnă, cu voia lui Dumnezeu, puţin noroc, ajutor şi ceva bani, amreuşit să scot două cărţi de proză. Site-ul de autor se deschide bine de la mine. :D

Ştefania  – (7 mai 2009, 21:46)  

No, dacă eşti scriitor, cu cărţi publicate, îţi fac acum observaţia... până nu se adună lumea... să fi mai atent: "Culmile de cremene, înşiruite ca dinţii ruginiţi şi tociţi al unui uriaş ferăstrău..."

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 21:47)  

Cine a citit ASMARA? Codeus? Cella?

maminineta  – (7 mai 2009, 21:48)  

Buna seara doamnelor si domnilor,bine v-am gasit,daca toata lumea aduce ceva aduc si eu un zaibar de Bailesti-ca la proza nu prea ma pricep

Ştefania  – (7 mai 2009, 21:49)  

Şi acum trecem la text. Are tot ce trebuie: descriere, darul povestirii, umor...

codeus  – (7 mai 2009, 21:49)  

Stefania ca intotdeauna atenta la detalii.eu pierdut prin firul povestii nu m-am mai uitat la detalii

codeus  – (7 mai 2009, 21:50)  

Lucia am citit asmara si chiar am facut mai mult m-am "dus"in Asmara cu ajutorul lui nenea gugal

Ştefania  – (7 mai 2009, 21:50)  

Păi din asta e făcută literatura, Codeus, din detalii! Îmi place la Adrian că ştie să de detalii... construieşte o atmosferă.

codeus  – (7 mai 2009, 21:52)  

Adrian "marfa rea"mi-a starnit ase de tare interesul incat acum parca am fost cu el acolo.

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 21:52)  

@ Ştefania: Mai sunt cîteva greşeli de gen în carte care ori au scăpat de corectură, ori de ochii mei obosiţi, pentru că, aşa cum am spus în siviu, fără a fi considerat că sunt lipsit total de modestie, mi-am făcut singur cărţile, mai puţin corectura pe materialul brut, pe hârtie şi tipărirea efectivă.

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 21:53)  

Da, creează atmosferă, scrie vioi, scrie foarte "ca azi", poate uşor prea multă oralitate sau poate e influenţa stilului de blog.

codeus  – (7 mai 2009, 21:53)  

Umor are de da pe dinafara/v-am zis ca abia reuseam sa citesc textul de cat radeam cu lacrimi.

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 21:55)  

Mulţam fain de aprecieri!
Blogul a apărut la mult timp după ce m-am apucat de scris, cam 4 ani să fie...

Ştefania  – (7 mai 2009, 21:56)  

Adrian.
Gata, uit-o p-aia! Cu grşelile! Dar să nu se repete! Ai potenţial! Povesteşti cinematografic, alert. Vorba lui Codeus, zici că eşti acolo cu Samuel, cu Sacâz... cu ăia...

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 21:58)  

Mulţam fain! Sunt primele critici despre scriiturile mele pe care le primesc de la oameni pregătiţi pe domeniu şi mă simt extrem de onorat şi de fericit că vă plac...

codeus  – (7 mai 2009, 21:58)  

ce sa mai zic de faza din avion.nu mai puteam ma tineam cu mainile de burta

CELLA –   – (7 mai 2009, 21:59)  

mie nu mi-a fost foarte clar ce-a vrut Adrian să scrie ... un reportaj de călătorie mascat într-o poveste ori o poveste a unui reportaj de călătorie :)
de plăcut, mi-a plăcut şi vreau un ceai Mate de Coca, că-s curioasă cum este ... aromă, culoare
oricum dacă Adrian nu apărea cu link de blog ziceam din prima că a scris şi posibil publicat, se "vede clar" că nu-i "AMATOR"

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:00)  

O să şocheze comentariul meu! Dar când zici, într-un text literar, "că vă faceţi concediul în lift, în p*la mea!", nu are niciun haz!
Zi, domnule: că vă faceţi concediul în lift, în pula mea!

codeus  – (7 mai 2009, 22:00)  

.de mult nu am mai citit o poveste care sa-mi starneasca in asa masura rasul si sa vreau sa "vad"locul povestii.acum avand aceasta posibilitate prin filmarile postate si pe google earth

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:00)  

Acuma, că mi-aţi dat puţin vânt în pânze, trebuie să vă spun că e doar un singur capitol. Şi mai sunt vreo 33. :))
Trebuie să menţionez că aceste cărţi au făcut parte din visele mele şi nu le-am scos pentru beneficii materiale.

CELLA –   – (7 mai 2009, 22:02)  

AŞA, deci este un fragment dintr-o carte ... mai spune-ne

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:02)  

Doamnă Ştefania, sunteţi pe felie! Recunosc faptul că are mai mult farmec cum aţi spus-o Dvs. Şi eu alesesem aceeaşi variantă. Autocenzura a apărut şi la sugestia editorului, dat fiind faptul că, probabil, nu era obişnuit cu astfel de scriituri.

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:02)  

Da, are umor, are o lume personala.
Scuze, am trecut pe celalalt calculator si nu merg diacriticele.
Spuneam de o lume personala, un mic univers - asta e foarte bine.

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:04)  

Vă spun tot ce vă interesează, numai să mă stârniţi...

CELLA –   – (7 mai 2009, 22:04)  

păi ... vrem cartea
adică, titlul, editura ... alea, alea

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:05)  

Un Marsala cu lapte sau fără? Careva?

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:07)  

Au revenit diacriticele. Dacă era o bucată de sine stătătoare, îţi reproşam că intri greu în poveste, dar dacă e capitol de roman se schimbă lucrurile.

codeus  – (7 mai 2009, 22:07)  

Stefania nu pot fi de acord cu tine la chestia cu .cand intrerupi cuvantul ala cu p sau alea cu p.e mai incitatnt decat daca e intreg.parerea mea.parca ti-ar sugera desi nu-i cazul ca autorul vrea sa te "duca"pana la capat dar ezita un pic de"mister"nu strica.mosterul nu e nicaieri ca stie toata lumea ce a vrut sa scrie dar totusi nu stiu mie mi se pare ca e mai bine atunci cand nu scrii cuvintele astea intregi..si apropo adriane.vorbeste doar pt o parte din noi ca specialisti.eu sunt doar un simplu cititor.care ma pusa dracu sa ma fac ad-hoc critic

Lilick  – (7 mai 2009, 22:08)  

De-abia acum am ajuns. Sunt pe aici.

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:09)  

Dialogurile îmi amintesc de un film românesc...foarte bun! A fost chiar de ! mai pe Antena1... hai ajutaţi-mă...că am uitat cum se chema... cu cei trei prieteni care aduc o curvă într-o cameră de hotel la mare... în vacanţa de 1 mai...

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:11)  

Codeus, nu e niciun mister cînd pui puncte sau steluţe, e o ipocrizie de care am scăpat pînă şi eu!

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:11)  

Ca să intru în subiect:
- Cella, titlul cărţii este "Între două decolări" la editura Anca din Urziceni. Întâmplător am dat peste editor, George Călin, poet şi el, şi ne-am făcut prieteni. Restul a ieşit de la sine.
- Codeus, tată, dacă intri p-aci înseamnă că ştii tu ceva, nu trebuie să fii critic.

codeus  – (7 mai 2009, 22:12)  

bine ai venit Lilick.nu am vazut filmul Stefania.

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:12)  

Codeus
Mă rog...nu vorbim despre ce incită sau nu... dar dacă înjuri, într-o proză, apăi înjuri! Dacă ştii când s-o faci...

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:14)  

Pe de altă parte, Adrian, mi-aş fi dorit ca proza ta să nu fie doar o proză umoristică.

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:15)  

Da! Boogie! Bun film! De altminteri, trata problemele generaţiei tale...

codeus  – (7 mai 2009, 22:16)  

poate nu am folosit cuvantul potrivit Lucia cu misterul dar nu pot fi de acord cu tine ca ar fi o ipocrizie..mie un text care foloseste cuvintele intregi la asa ceva imi pare vulgar.fiecare percepe cum vrea lucrul asta.dar din pct meu de vedere e mai rau sa folosesti pula pizda si alte cuvinte asa cum se vad.na ca ma facusi sa scriu vulgaritati)))

Lilick  – (7 mai 2009, 22:16)  

Bine v-am gasit. Am reusit sa va si citesc, pe toti, din urma. :)
Textul predat de Adrian Voicu nu l-am citit in intregime, dar ce am citit e exact pe gustul meu: mult umor. :)

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:16)  

Doamna Ştefania, pe alocuri nu e. E mai mult umoristică, poate, ca să mă apăr de stresul cotidian şi toate rahaturile care mă înconjoară.

Dar, că m-aşi făcut curios: de ce ziceţi că nu e bine să fie numai umor?

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:18)  

Mulţam fain, Lilick! Ai un ceai la alegere. :))

codeus  – (7 mai 2009, 22:19)  

deci sa intelegem ca textul asta e deja tiparit intr-o carte Adrian sau in curs de tiparire?!!!

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:20)  

Codeus, nu sunt de acord. Sigur, nu-mi place cînd textul e numai cu asemenea cuvinte, dar cînd ai nevoie de ele, cînd ai un personaj vulgar sau pitoresc, e OK. Mi-aduc aminte că prin 1993 am dat la Radio o piesă în care un personaj (pictor) îi spunea unei femei că e nefutută. Şi m-a invitat şeful teatrului radiofonic şimi-a reproşat că o doamnă ca mine foloseşte asemenea vulgarităţi. Dar cum să fi spus? Nepolenizată?

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:20)  

Zic. Pentru că văd că de fapt, proza ta e un joc "de-a râsu'- plânsu'" - vorba lui Nichita Stănescu. Şi aş fi vrut să subliniezi mai mult asta...nu ştiu cum. Cu mijloacele tale stilistice. Dar dacă spui că e numai un fragment... cine ştie!

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:21)  

Eu zic că e bine că are umor.

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:22)  

Codeus: este deja o carte, de fix... un an şi 5 luni!
Doamna Ştefania: dacă o să citiţi cartea, o să aveţi mai multe date.

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:22)  

Adrian, poţi să ne spui în două-trei fraze cam despre ce este vorba în roman?

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:24)  

Adriane, eşti bun! Zic să te programăm la festival!

codeus  – (7 mai 2009, 22:24)  

din pct meu de vedere e o literatura numai buna de citit in tren sau oriunde desi nu as sfatui pe nimeni ca cine il vede razand in hohote sigur suna la 112 sa vina dupa el..e un text care sigur te va destinde.poate ca in o alta carte Adrian va fi "serios".dar e bine ca asta e majoritar umoristica

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:25)  

Ştefania, sunt de acord, îl programăm.

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:26)  

Deci (ca să încep româneşte):
- meseria pe care o am m-a purtat pe diferite meridiane, unde am trăit felurite experienţe;
- în carte este vorba atât de experienţe şi întâmplări personale, cât şi auzite de la alţii, dar pe care le-am intergrat în context;
- fiecare capitol tratează o întâmplare sau mai multe dintr-un oraş;
- există multe descrieri personale ale locurilor pe unde-am fost, cu date culese de mine din teren şi de la "băştinaşi";
- cartea nu este doar un jurnal de călătorie, ci "un altfel de jurnal de bord", aşa cum i-am spus şi sîn subtitlu.

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:27)  

Codeus!
Adrian are mult mai mult potenţial decât glumiţele astea! Îl simt! Şi n umai spune unui scriitor că scrie o proză bună de citit în tren, că nu e politicos!

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:27)  

Adrian, te rugasem să rezumi romanul.
Oricum te programăm la lectură în Festivalul Lili, dar sunt curioasă.

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:27)  

Ho-hoooo! Ce surpriză! Mulţumesc frumos!

codeus  – (7 mai 2009, 22:28)  

atunci cand transpui o carte in teatru sau intr-o citire la radio sau televizor e una si cand citesc o carte e alta.eu raman la parerea mea ca-mi place mai mult asterixul ala acolo in cuvant decat cuvantul intreg.

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:28)  

În consecinţă, Adrian, eşti bun! Trecem la Traian?

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:28)  

OK, Adrian, am înţeles schema cărţii, te aşteptăm la Ogrezeni!

codeus  – (7 mai 2009, 22:29)  

Dar daca e carte plublicat atunci nu ne pierdem cumva.parca scopul celor de la Ogrezeni e sa ajute "nepublicatii"sa-si publice lucrarile.sau ma insel eu?

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:29)  

Mai trebuie să rezum ceva, că am scris...
Doamna Ştefania: Nu m-am supărat pe Codeus, că nu-l ştiu, da' când l-oi prindeeee...:))))

CELLA –   – (7 mai 2009, 22:30)  

la Ogrezeni cu el că-i BUN !!!
CODEUS ... în avion, nu-n tren :)))

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:30)  

Trecem la Traian Rotărescu, v-a trebui să-i dau un miel, am tot scris Nistorescu pînă mi-a trimis săracul un mail, Traian ROTĂRESCU, scuze!

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:31)  

Codeus: poate vor să şi reediteze, he-he!
Gata cu mine, mulţumesc mult de tot, aştept să-mi spuneţi ce, unde, cum şi abia aştept să vă cunosc!
Încă odată, mulţumiri din inimă pentru căldura primirii în sânurile comunităţii.

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:32)  

Codeus, scopul nostru este să-i ajutăm pe scriitorii încă neafirmaţi să-şi arate valoarea. Chiar dacă, tehnic, nu sunt debutanţi.

codeus  – (7 mai 2009, 22:32)  

La Traian asa cum am spus cand am "sosit la cenaclu eu ma abtinde la comentarii.pt xca nu am reusit sa citesc asa cum as fii vrut poeziile.asa ca pe mine nu contati .stau cuminte si ascult

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:33)  

"Şi n-ai decât să râzi,
tot Traian ma cheamă,

Nu Ştefan Gheorghidiu."

Bun şi Traian... bun...câţi ani o avea?

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:34)  

Pentru Adrian şi pentru toţi autorii care vor fi programaţi să citească la Ogrezeni: Urmăriţi blogul Premiile Lili şi blogul meu, vom anunţa din timp cine cînd citeşte.

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:35)  

Mă uit imediat la cv-ul lui Traian Rotărescu.

Loreley  – (7 mai 2009, 22:37)  

Sunt si eu acum, buna seara. Am terminat de citit comentariile. Voiam sa spun ca la fel ca filmul sau teatrul comic (vorbesc de comicul de buna calitate), e destul de greu sa scrii in registrul comic, cu talent si inspiratie, fara sa para fortat si sa sune a gol, deci felicitari domnului Adrian.
In afara de asta e fain cand participa si scriitorul la cenaclu! Eu aplaud! :)

CELLA –   – (7 mai 2009, 22:37)  

vaiiiiiiiiii
da'aci nu ascultă nimeni ?
vorbesc ca Moise în pustiu ?
nu ştiu cum faceţi dar mi se pare că-s în total contratimp
mi-am notat cartea, o să o citesc
bonnnnnnn
Adrian, îmi place "stilul", mîine-ţi studiez blogul, see you

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:39)  

Doamnelor şi domnilor, Traian Rotărescu!
Născut pe 1 Iunie 1981 la Bucureşti.

Primul îndemn "oficial" de a continua să mă dedic poeziei îl datorez D-nei Constanţa Buzea, îndemn primit în numarul 24 din iunie 2003 al "României literare".
În acelaşi an, în iulie , este consemnat şi debutul în paginile revistei "Argeş", Nr.22,publicaţie aflată atunci sub conducerea scriitorului şi profesorului Mihail Diaconescu.

Apariţii în “Oglinda literară”, nr. 64-65; de asemenea cronici on line : cenaclul “Deko” al portalului literar Agonia şi blogul „Hyperliteratura”.

Din 2005 sunt licenţiat al U.N.M.B (fostul Conservator)

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:40)  

Ah, a făcut Conservatorul! Ca Lilick şi ca mine :)

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:41)  

Doamna Lucia: Vă voi urmări, numai să nu fiu plecat din ţară, că tare mult aş regreta, adică cel ai mult aş regreta...
Loreley: Mulţumiri, mulţumiri...
Şi eu tot ca nenea Codeus, de pe margine, dar, ca o preferinţă personală, aleg nr. 8.

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:42)  

Traian Coşovei zice:

Lumea în care trăieşte Traian Rotărescu este o lume a unora dintre noi: o iubim şi-o urâm cu aceeaşi intensitate. Diferenţa este în faptul că el ştie să pună o barieră metaforic - existenţială între derizoriu, burlesc şi metafizic. De unde vine şi individualitatea lui stilistică.
Este un poet conştient de valoarea de sine şi de nonvalorile societăţii în care am fost condamnaţi să ne naştem.

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:42)  

Mulţam fain, Cella! Sper să-ţi placă rândurile mele.

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:44)  

Mi se pare mie sau e puţin prea cinic pentru vîrsta lui?

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:45)  

Adrian Voicu - vom găsi un moment cînd eşti în ţară :)

codeus  – (7 mai 2009, 22:45)  

ptiu sa fiu al naibii asta ma facu' nene.sa vezi tu Adriane ce ti-oi da eu cand te-oi "prinde"mama mama

CELLA –   – (7 mai 2009, 22:46)  

VAIIIIIIIIII
ador 4 şi 5
TRAIAN, minunate !!!
am mai spus, nu fac "comentarii pe text" la poeme
acestea două sunt la superlativ pentru mine
dau exemple ?

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:46)  

Cella, sigur, poţi să dai exemple.

Loreley  – (7 mai 2009, 22:47)  

Mie mi s-a parut blazat dar cinic e mai aproape de adevar. Imi plac unele asocieri de idei pe care le gasesc si luciditatea.

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:49)  

Mie mi se pare în siajul generaţiei 2000, dar cu mijloacele stilistice ale optzeciştilor...adică foarte bune...

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 22:49)  

Mulţam fain, Doamna Lucia. Pentru înţelegere. :))
Codeus: Aştep cu interes, he-he! :))

Acuma o să stau să vă admir în timp ce disecaţi poezie...

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:53)  

Versurile au o sonoritate frumoasă, pot fi spuse, nu numai citite.

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:53)  

Adrian! Comentează şi tu! Că eu, la poezie, mă ştiţi... trezeşte sau nu o emoţie... asta e pentru mine poezia! Şi Traian e foarte bun! Iornic, autoironic, cinic, sarcastic dar dacă dai toate astea deoparte, din pagina aia de hârtie iese şi sânge...

Ştefania  – (7 mai 2009, 22:54)  

Aşa este, Lucia! Seamănă cu nişte monoloage...

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 22:57)  

Poate o aducem pe Delia să citească!

Loreley  – (7 mai 2009, 22:59)  

Preferata mea, pt ca o pot "vizualiza" foarte bine:
9) Lecturi primejdioase
la Agigea (2)

Creierul delfinului,
o faleză cu bolovanii
ciopliţi de Brâncuşi.

Stau asemeni unui crab,
ascuns printre crevase,
citind Memoriile lui Hadrian.

„E mort de mult” - vorba cuiva.

Deşi pot fi strivit
de rocile îngrămădite deasupra mea,
mă feresc de soare
chiar şi cu-acest preţ.

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:00)  

Referitor la ce spunea Doamna Ştefania, chestia cu emoţia la poezie, eu văd poeziile-astea ca şi cum aş asista la o piesă de teatru unde autorul îi spune respectivei că 'geaba îşi doreşte el romantism, că ea are nevoie de carne brută (3 şi 4).

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:02)  

Şi-mi plac astea mult:

"Dar tot la un colibrí
care scrie cu ciocul madrigaluri pe un fulg de zăpadă
mă gândesc."

şi

"Într-unul din sufletele tale,
sandviş între două coperţi,
dorinţa mea şi-a rupt dinţii."

Şi mai sunt...

CELLA –   – (7 mai 2009, 23:02)  

doamnelor, cred că nu prind eu "firul" :)
poetul "nostru" nu mi se pare nici cinic nici blazat, da deloc
poemele sunt un ecou plin de dezamăgire ... trezire din iluzii, urme uşoare dar sigure de misoginim, tuşe de dorinţă incoloră, încă ... ă ...
dar ... poeme pline de forţă, mie-mi plac
nu există duioşie, ori este foarte bine ascunsă sub ceva care-mi dă impresia că poetu-i un timid

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:03)  

Loreley, mi-a plăcut şi mie poezia asta. Şi altele.

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:04)  

Cinismul este, adesea, o mască a timidităţii.

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:06)  

Poate, tocmai de aceea nu intervine. :))

Ştefania  – (7 mai 2009, 23:06)  

Ia uite ce imagine mişto: "Sau jgheaburile goale de copíi
ale toboganelor
dintr-o grădiniţă părăsită."
În clipa asta vezi şi parcul pustiu... vezi şi leagănele care se mişcă goale în bătaia vântului...grădiniţa părăsită... superbă metaforă...

Loreley  – (7 mai 2009, 23:07)  

Poate nu intervine ca sa nu ne influenteze, sa nu vedem ce simpatic e (precum dl Adrian) si sa ramanem obiectivi! :))

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:08)  

Da, Ştefania, scrie bine. Nu mă mir că l-a remarcat Constanţa Buzea.

Ştefania  – (7 mai 2009, 23:09)  

Lucia.

Ei? Ei? Ştim ce vârstă are?

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:10)  

Am postat mai sus cv-ul, Ştefania. S-a născut în 1981.

Ştefania  – (7 mai 2009, 23:11)  

Vedeţi, doamnă Lucia, dacă sunt buni autorii, nu se lasă cu "contraverse literare"...

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:12)  

Şi s-a născut pe 1 iunie. De Ziua Copilului!

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:13)  

Doamna Ştefania, cred că avem asigurate 3-4 duminici la Ogrezeni!

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:13)  

Gata, Doamna Lucia, nu mai zic nimic.:)

Ştefania  – (7 mai 2009, 23:14)  

Traiane, acestea fiind zise... eşti pe liste! Pe când debutul în volum?

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:14)  

Pînă vă gîndiţi ce să mai spuneţi despre Traian, vă anunţ de pe acum că joia viitoare citim două autoare din Franţa. Allez la France!

Ştefania  – (7 mai 2009, 23:15)  

Lucia.

În franceză???????

Loreley  – (7 mai 2009, 23:15)  

De ce se scrie mult, in poezia moderna si contemporana, in vers alb? M-am gandit ca emotiile vor sa fie exprimate mai repede si mai direct, fara restrictii de ritm si rima.. Dar nu cred ca e o explicatie buna. Stie cineva? :) Ma intrebam asta citindu-l. Atentie, nu e deloc un repros, doar o intrebare pe care eu mi-o puneam si ma-am gandit ca cei care se pricep ar putea avea raspunsul.

CELLA –   – (7 mai 2009, 23:15)  

constat, încîntată că n-avem motiv de gîlceavă
amîndouă propunerile au fost minunate
se pare că aveţi mînă bună
le doresc să citească la Ogrezeni, amîndoi şi să-i vedem publicaţi
pînă atunci vreau să mai citesc şi poeme de-ale lui Traian, n-are blog ?

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:16)  

Ştefania, nu, în română, desigur. Diaspora, cum se spune.

GS –   – (7 mai 2009, 23:17)  

Dar Lilick n-a venit? :mrgreen:

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:18)  

GS
Aţi venit la spartul cenaclului. Lilick era pe-aici :)

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:19)  

Cella, mai voiai să spui ceva sau să ne dai nişte versuri.

Loreley  – (7 mai 2009, 23:20)  

Are talent "copilul", bravo lui! Cred ca, crescand, va oferi creatii si mai reusite. Din pacate viata nu va inceta sa-l dezamageasca. Dar asa-s poetii, ei fac flori din tristeti si "mucegaiuri" :), stiu ce sa faca cu o tristete, nu ca mine care ma deprim :))

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:21)  

Loreley - cred că e nevoia de o mai mare libertate. Dar nu e ceva atît de nou, şi Shakespeare folosea versul alb.

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:22)  

Ştefania, mai e ceva de zis?

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:24)  

Ce se întîmplă? De ce aţi amuţit cu toţii? Vreun breiching niuz, ceva?

Ştefania  – (7 mai 2009, 23:25)  

Despre autori? NUUUU! La programări cu ei!

codeus  – (7 mai 2009, 23:25)  

ramane batut in "cuie"cenaclu joia?

codeus  – (7 mai 2009, 23:26)  

uite ca a ajuns si George ai inatrziat frate peste masura

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:26)  

Io sunt p-aci, vă urmăresc şi controlez la legitimaţii. :))

CELLA –   – (7 mai 2009, 23:26)  

păi, n-am mai apucat de voi :)))
oricum, ce să mai dau că omu-i bun, am stabilit
şi am zis, din prima care mi-au plăcut, dragoste la prima vedere :)
mă preocupă acuma întrebarea aia cu versurile albe ...
hmmm, nici nu mi-am pus problema, cînd exprimarea-i bună şi are forţa de-a transmite eu nici măcar nu bag de seamă asta ...
ce zic poeţii ?
eu ... mi-am luat "temă" de gîndire, prin comparaţie, deşi nu prea prizez comparaţiile

Loreley  – (7 mai 2009, 23:26)  

Da, asa este. Dar la el (Sh) era o alegere, cred, pe cand azi versul alb este un fenomen aproape general. La libertate m-am gandit si eu, si la mesaj. Conteaza, azi, foarte mult mesajul de transmis si poate mai putin forma aleasa pentru a-l face cunoscut. Asta incita si incurajeaza mult mai multe persoane sensibile sa se exprime, sa scrie, si cred ca e foarte bine.
:)

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:26)  

Joia viitoare, sigur. Apoi mai vedem.
Iar pe 24 mai va fi prima deplasare la Ogrezeni. Toţi cei de faţă sunt invitaţi!

Ştefania  – (7 mai 2009, 23:26)  

Codeu
Aşa aş propune...joia!

Are Traian al meu un vers: "În fiecare miercuri şi vineri, joia tineretului..."

Ştefania  – (7 mai 2009, 23:28)  

Doamnelor, domnilor, vă spun noapte bună,căci mâine de la orele 6.45, ţara are nevoie de mine!

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:28)  

Deci rămâne bătută pe 24 mai?

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:30)  

Pe 24 mai începe Festivalul Lili. Vom anunţa cine citeşte în cursul săptămînii viitoare!

GS –   – (7 mai 2009, 23:31)  

@Codeus
N-am intarziat! Am fost aici, am fost prezent. M-am ocupat un pic de blogodisciplina. Sunt unii care vin, semneaza condica si o ... taie! Astfel de elemente trebuie supraveghate!

codeus  – (7 mai 2009, 23:31)  

unul de al nostru Adriane.asa cum suntem fiecare de aici
e din gasca noastra George

Loreley  – (7 mai 2009, 23:32)  

Va rog mult si frumos sa ii inregistrati pe cei care vin la Ogrezeni pentru ca nu toata lumea poate veni :(((
Poate ii vad si eu pe YouTube!
:(((((((((((((((((((((((((((((((
Ce va invidiez cateodata, uf!

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:32)  

Noapte bună, Ştefania, ţi-am trimis un email.
Dragi prieteni, vă mulţumesc pentru încă o seară frumoasă. Partea oficială a cenaclului s-a încheiat, mai puteţi tăifăsui un timp aici, pînă sting lumina... :))

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:33)  

Mulţumesc frumos încă o dată amfitrioanelor (sic!), mulţumesc pentru aprecieri tuturora, v-am pupat, noapte bună şi un weekend de mare anvergură vă doresc!

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:33)  

GS
Mulţumesc! Deci de asta a mers atît de bine azi cenaclul :)

GS –   – (7 mai 2009, 23:34)  

@Adrian Voicu
Aiem :)

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:34)  

Ideea cu înregistratul e foarte bună. Cine are o cameră video?

CELLA –   – (7 mai 2009, 23:34)  

dacă rămîne joi sunt şi eu cu voi :)
la Ogrezeni vă voi însoţi cu sufletul
succes mult vă doresc şi încă nu dorm ... mai vreau, că mi-a plăcut
cine-mi povesteşte totuşi ceva despre ceaiul ăla ?, ori nu a băut nimeni Mate de Coca ? :)

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:35)  

@GS: Acuşica văzui, bre! :D

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:36)  

Cella, am băut, mie nu mi-a spus nimic, dar de gustibus...

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:37)  

Deci mate a băut subsemnatul, dar nu de coca! Poate cu Coca (Cola, -lar). :)))

GS –   – (7 mai 2009, 23:39)  

Acum ca am ramas numa' intre noi activistii eu propun ca pe cei care semneaza condica si o taie ... sa-i punem in discutie. Sunt sigur ca si Codeus va fi de acord.

Loreley  – (7 mai 2009, 23:39)  

Multumim pentru gazduire, ceai si taifas! Cat timp va dura concursul?

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:40)  

GS
Da... Sigur. Măsuri disciplinare serioase!

codeus  – (7 mai 2009, 23:40)  

mai fratilor voi cu denumirile astea
eu asa mai exotic beau ceai negru de ceylon sau ceai verde in rest imi place astea mai populare de fructe de padure un ceai de musetel.

Loreley  – (7 mai 2009, 23:41)  

Intreb cat va dura pt ca cenaclul e fain si mi-e teama ca se va termina repede.
Asa, condica? Pai... ne putem fofila fara sa semnam? Glumesc! Oricum, multumim pentru vigilenta! :))

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:41)  

Loreley
Festivalul Lili începe pe 24 mai şi se termină la o dată neprecizată din septembrie, cînd se dau premiile.

CELLA –   – (7 mai 2009, 23:41)  

deci, n-am pierdut nimic, rămîn pe verde :)
cine doamne iatra-mă o chinuie pe Ştefania de trebuie să se trezească în creierii nopţii ?
o bat io p-aia ţară :)
Ştefania, somn uşor !
şapte purici şi-o dropie ... şă te tragă-n vis pe-un nor :)))

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:42)  

Păi, şi cenalcul va dura şi după septembrie şi premii, nu? Că nu doar ăsta e scopul.

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:43)  

Cella, Ştefania trebuie să semneze condica la 8,30 :(

Loreley  – (7 mai 2009, 23:43)  

Eu am ramas cu un cuvant in seara asta, il tot invartesc in minte si zambesc copios, "nepolenizate"! Multumesc, doamna Lucia, o sa-l si folosesc foaaarte curand! :)))

Loreley  – (7 mai 2009, 23:45)  

Septembrie? Perfect, deci mai e! (ma speriasem ca la un film bun, ca se termina repede, m-am linistit).
La cat de multe talente atunci!

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:46)  

Adrian VOicu

Iniţial, scopul cenaclului a fost să selecţionăm autori care să intre în Festivalul Lili. Evident că vom continua cenaclul în toamnă, pentru ediţia a doua a Festivalului Lili.

simona_ionescu  – (7 mai 2009, 23:46)  

Buna seara, Lucia! Am citit tot. Si am baut si o cafea.

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:47)  

Loreley, serveşte-te, nu am inventat eu cuvîntul, l-am auzit pe cînd lucram în TVR.

Loreley  – (7 mai 2009, 23:47)  

Noapte frumoasa si numai bine tuturor!
:)

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:48)  

Simona_ionescu,
Bine ai venit, sper că a fost bună cafeaua!

CELLA –   – (7 mai 2009, 23:48)  

vai, i-a "scăpat" nepolenizate, io aş fi spus "necompostate" :)))
da' io nu-s aşa romantică, sunt mai "terestră"
aferim, doamna Lucia :)

Lucia Verona  – (7 mai 2009, 23:50)  

Ah, era să uit! Am să postez peste o jumătate de oră ceva interesant pentru voi toţi! Puteţi continua discuţia pînă atunci.

codeus  – (7 mai 2009, 23:50)  

George da care a semnat condica si nu s-a prezentat la intalnire?
ca m-ai prins pe picior gresit

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:51)  

Ha-ha-ha! Eu, unul, mai stau un pic şi dacă nu se mai anunţă vreun nene, o tai dintre voi. :D

CELLA –   – (7 mai 2009, 23:54)  

păi, eu sunt aici :)
dacă "sunt oameni care nu vor să vorbesc cu mine" :))) aştept în linişte pînă postaţi
şi citesc ... :(

codeus  – (7 mai 2009, 23:54)  

Lucia trage usa ca vine un curent)))) amu de cand stau la cenaclu o inceput sa-mi curga nasul nu stiu ce naiba am

codeus  – (7 mai 2009, 23:54)  

da-mi curge de numa am renuntat la batista am recurs deja la prosop)))

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:56)  

Cella, ia bagă şi tu un subiect, o întrebare, ceva...

codeus  – (7 mai 2009, 23:56)  

Cella cum sa nu vorbim cu tineoff D-ne cum de ai crezut asa ceva

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:57)  

Codeus: Ia vezi, nu ţi-a intrat vreun porc adus de curent?

codeus  – (7 mai 2009, 23:57)  

d-aia porcina Oana?poate m-am polipsit de la porcinul de Zaus

CELLA –   – (7 mai 2009, 23:58)  

bag o întrebare kinki ori una banală ?
că-i lună plină :)))

codeus  – (7 mai 2009, 23:59)  

Nu Adriane inafara de "porcul"de mine nu mai vad pe nimeni pe aici pe la mine)))

Adrian Voicu  – (7 mai 2009, 23:59)  

Bagă una după starea ta. :)

codeus  – (8 mai 2009, 00:00)  

de care vrei tu Cella da vezi dce faci cu "nepolenizatele'

Trimiteţi un comentariu

No, no, they do but jest, poison in jest; no offence i' the world

WS

AFACEREA CLONEGATE

CRIMA DE LA JUBILEU

LABIRINT OBLIGATORIU la Tritonic,ro

Fără canguri

Archives

Disclaimer

Acest blog este scris, ca şi cărţile autoarei, cu î din i. Autoarea, care a învăţat să scrie în secolul trecut, consideră că, pe de-o parte, folosirea a două litere pentru acelaşi sunet este o risipă, iar pe de altă parte, introducerea entuziastă, dar prost elaborată, a lui â din a, ca semn de ieşire din totalitarismul lui î din i, nu ţine seama de etimologia cuvintelor, expunîndu-ne ridicolului. În acest sens, rugăm forurile în drept să explice de ce verbul ridere devine a râde.