luni, 14 martie 2011

Muzică din filme

Asta este o leapşă primită de la Chinezu, din Republica lui culturală unde am zis că voi cere azil politic. Ce melodii din filme îmi plac foarte mult? Ah, sunt multe, foarte multe. E drept că de vreo 15 ani n-am mai fost la cinematograf, dar au fost perioade în viaţa mea, acum 30-40 de ani,  cînd "mîncam film pe pîine".  Filme bune şi proaste, desigur. Pe cele mai multe le-am uitat. Dar unele dintre ele mi-au rămas în memorie. Pe altele le-am revăzut cu plăcere. Inclusiv datorită muzicii.
Iată o selecţie aproximatovă:
Dansul ungar nr.5 de Brahms, în "Dictatorul" lui Chaplin. Este - muzical şi cinematografic - o secvenţă uluitoare.


Un film în întregime cîntat - şi nu e operă! Două fragmente din "Umbrelele din Cherbourg". 1964, Jacques Demy şi Michel Legrand.




Un film sovietic din care nu mai ţin minte nimic, nici măcar titlul :), dar muzica este de neuitat: Valsul nr. 2 de Dmitri Şostakovici.


Desigur, "Odiseea spaţială 2001" a lui Stanley Kubrick, cu muzica din "Aşa grăit-a Zaratustra" de Richard Strauss.


Nu pot uita "Mary Poppins"! Aveam vreo 20 de ani cînd l-am văzut prima dată; ştiu că am ieşit de la film şi am traversat bulevardul Magheru (nu pe zebră, ci direct de la cinematograful Scala) ţopăind şi cîntînd "Supercalifragilistic" :)


Aş mai putea adăuga temele muzicale ale unor seriale tv, dar deja am încărcat prea mult pagina. Poate voi reveni!
Deocamdată, îi mulţumesc Chinezului că mi-a oferit o dimineaţă de muzică, film şi amintiri. Şi pasez leapşa, care are ca origine UTV , lui Lilick, lui George Şerban şi Renatei. Mădălina şi Matilda sunt şi ele invitate. Şi Cody, deşi la el e clar: Céline Dion :)

9 comentarii:

  1. )))) clar. Coloana sonora de la Titanic. Ce bine ma cunosc unele persoane ))))
    si mai sunt cateva si din care le-ai mentionat tu

    RăspundețiȘtergere
  2. @codeus
    Cody, mai gasesti tu niste filme!

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesanta leapsa! Ma ocup. Cred ca o voi face la birou, e locul cel mai potrivit, nefiind bugetar.
    Apropo, al doilea vals este din filmul "Primul esalon". N-avem cum sa ne amintim de el pentru ca s-a nascut in 1955.

    RăspundețiȘtergere
  4. @GS
    Da, am văzut că e "Primul eşalon", dar nu mai ţin minte filmul, deşi cred că l-am văzut.

    RăspundețiȘtergere
  5. E cea mai frumoasa leapsa pe care am primit-o vreodata, o tema la care chiar ma gandesc des, dar si cea mai grea, pentru ca nu pot sa aleg din atata muzica minunata. M-am apucat deocamdata sa-mi fac in cap o ordine dupa compozitori.:)

    RăspundețiȘtergere
  6. @Lilick
    Da, şi mie mi-a plăcut foarte mult, aş fi putut să mai pun muzici din filme, dar se încărca prea greu pagina. Poate mai fac una, după ce văd selecţia ta :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Superba este tema, imi va face placere sa imi amintesc!

    RăspundețiȘtergere
  8. @madalina ionescu
    Şi pentru mine a fost o mare bucurie.

    RăspundețiȘtergere
  9. http://www.youtube.com/watch?v=TYJzcUvS_NU

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!