luni, 3 noiembrie 2008

În căutarea unui roman

Pe la sfîrşitul anului 2007 am aflat că ruşii au inventat o maşină extraordinară de scris cărţi, un Dostoievski al calculatoarelor, un Tolstoi al informaticii, care urma să publice anul acesta, chiar în ianuarie, primul său roman, cu certitudine un bestseller. Anul acesta a venit, cu ianuarie cu tot, suntem acum în noiembrie, dar romanul, care poartă titlul „Adevărata dragoste”, nu a pare să fi ajuns în librării. Nicăieri, cît e Internetul de mare, n-am găsit vreo recenzie sau măcar o menţiune că ar fi apărut.
Ce ştim despre „Adevărata dragoste”? Subiectul este inspirat - de ce nu mă mir? - din „Anna Karenina”, scris în maniera lui Haruki Murakami, dar cu vocabular şi elemente stilistice „împrumutate” din diferite cărţi ale unor scriitori (ruşi sau nu) din secolele 19-20. Personajele se numesc Anna, Kitty, Vronski etc., trăiesc undeva pe o insulă şi sunt, se pare, amnezice. Nu ni se spune nici o vorbă despre mersul trenurilor.
Aşa începe articolul meu din această săptămînă. Îl găsiţi cu începere de marţi la aceeaşi adresă, pe tamada.ro. Iar comentariile le aştept aici.

2 comentarii:

  1. de ce cred nu l-ati gasit - pentru ca e doar pentru cititorii-roboti, unde nu va incadrati.

    sau circula sub forma de virus, stiti, dragostea si viroza, deci adevarata dragoste e musai o viroza veritabila.

    sau intamplarea nu e exista? atunci e misto ideea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Intimplarea exista si romanul a aparut, dar degeaba am cautat informatii in limbile mai accesibile, era doar reclama din decembrie anul trecut si ecourile respective. Abia cind mi-am facut curaj sa caut in ruseste am gasit vreo doua librarii virtuale si o recenzie.
    S-ar putea sa circule sub forma de virus, ca altfel nu prea cred ca se inghesuie cititorii. Un tiraj de 7 mii de exemplare la populatia Rusiei e caraghios.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!