duminică, 6 mai 2012

O dedicaţie (culinară) pentru Adi Hădean

Săptămîna trecută Adi m-a invitat la un ceai. Nu ceai ca pe vremuri, dacă ţineţi voi minte ceaiurile de odinioară, ci ceai verde, Lipton de felul lui. În grădina unei case din centrul Bucureştiului am băut ice tea din ceai verde cu conţinut redus de zahăr şi un ceai cald, excelent, venit din Indonezia. Am făcut cunoştinţă cu o mulţime de amatori şi amatoare de ceai, l-am ascultat pe profesorul Mencicovschi vorbind despre binefacerile ceaiului şi am mai discutat de una, alta.
La un moment dat i-am povestit lui Adi despre ceva foaaaaaaarte bun, millefeuille de foie gras a la poire pochée au vin rouge. Am mîncat bunătatea asta la Paris, într-un mic restaurant în care presimt că mă voi întoarce. Şi am preparat-o acasă, la Bucureşti, spre bucuria prietenei mele Elena, venită în vizită într-o duminică.

În loc de reţetă, iată poza care face, cum se ştie, mai mult decît o mie de cuvinte. De aceea nici nu scriu atîtea, doar trei sau patru: miere, scorţişoară,  ghimbir. Am mai pus în vin şi o picătură de sos de soia, în încercarea de a recompune gustul mîncării de  la Paris. Am reuşit.


5 comentarii:

  1. Mmmmm... papa bun !
    Mă pot invita şi eu într-o duminică ? :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata f. bine, dar nu mă prind unde e foie gras-ul și unde vin rouge-ul (ăla o fi în pahare). Deunăzi a inventat Ruxandra aperitivul „Riviera” si a cîștigat un set complet de sosuri fine de la Good Food, trebuie să ne sfătuim cum le utilizăm.

    RăspundețiȘtergere
  3. @matilda
    Nu înţeleg de ce mi-a dispărut comentariul scris acum trei zile. Deci, sigur că te invit, cînd vrei. Poţi să vii cu pere. Restul există în cămară.
    @Horia Gârbea
    Para e fiartă în vin, apoi alternezi felii de pară şi foie gras :)
    Ne ocupăm şi de sosuri. Felicitări Ruxandrei!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mulțumesc:). Acum mă simt mai bine:).

    RăspundețiȘtergere
  5. @Adi Hadean
    Chiar ăsta era scopul :)

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!