sâmbătă, 29 decembrie 2012

Communikat

În vremurile astea tulburi dintre Crăciun şi Anul Nou, cînd sună telefonul din cinci în cinci minute, iar conversaţiile se învîrt în jurul subiectului "La mulţi ani!",  lectura mea preferată sunt cărţile de bucate. Mă aşteaptă două zile pe care le voi petrece în bucătărie, preparînd "bucate tradiţionale": Tirami su, salată de quinoa, guacamole, melci Rotschild, beigli cu mac etc. Sarmalele sunt deja gata, dar nu le-am făcut eu. Vor fi şi poze, dacă nu voi uita să le fac.
Pînă atunci, o poză cu un curcan. Tradiţional, fireşte. Aşa arăta el după petrecerea de Crăciun.

13 comentarii:

  1. Pofta buna si distractie placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai degrabă ”Amintirea unui curcan, precum amintirea unei mari iubiri”.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sil vu ple, Lucia.

    Bucatele tale tradiţionale m-au dat gata, în afară de tiramisu, de celălalte nici nu am auzit, zău !
    Eu, ca românul - e frate cu codrul, nu ?, « tot ce mişcă-n ţara asta, râul, ramul »… şi porcul mişcă, nu ? – frate cu porcu’, deci, ştiu să pregătesc doar sărmăluţe, piftie, dar nu din carne de porc, adică să-l mănânc pe frate-miu, ei aş ! Nu mi-au plăcut niciodată mâncătoriile, nu mai pot să mă schimb acum, la vârsta mea, asta e !
    Am sacrificat, că ceva trebuia să gătesc, o curcă bâtrână, două zile am fiert la ea, şi un cucoş, o namilă, nu alta, care abia învăţase ca să cânte, « sus, pe gardul dinspre vie »… Piftia nu am terminat-o, şi acum mai fierb la ea, dar dacă ai şti cum mi-au ieşit sărmăluţele… mmm… numai când mi-aduc aminte de cele pe care le-am gustat aseară şi-mi şi lasă gura apă ! :)
    Acum îţi spun secretul secretelor, dar să nu mai spui la nimeni, în afară de noi doi, şi de cei care te citesc pe net, nimeni nu mai trebuie să afle : la cuptor aveam o altă mâncare tradiţională, o ştiucă umplută. Cea mai bună ştiucă umplută pe care am mâncat-o, n-am cum s-o uit, a fost gătită, ce de ani au trecut de atunci !, de doamna Ida Schotek…

    RăspundețiȘtergere
  4. Aia cu știuca e complicată! Numai cât îți ia să dai știuca la întors! Bașca restul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri

    1. Mie-mi spuneţi ? Am mâna dreaptă numai răni. La degetul mare abia îmi trecuse muşcătura lui Lăbuş al II-lea, ciobănesc carpatin, peste câteva zile împlineşte şase luni, care s-a înfipt în turul pantalonilor unui « oaspete » grăbit ce făcuse greşeala de a intra în curtea casei fără permisiune, la care nu i-a dat drumul decât ca să-mi muşte mie mâna cu care, după un plonjon spectaculos, apucasem bucata ruptă de lanţ, rămasă agăţată de zgardă, la degetul arătător am numai urme de dinţi, se pare că ştiuca şi moartă muşcă, iar în buricul degetului mijlociu am nu ştiu câte înţepături de la ac, c-am zis s-o cos cu ambele mâini, uitasem c-am două mâini stângi :)
      Un An Nou cu sănătate !

      Ștergere
    2. Îi înțeleg indignarea! După ce că rar ajunge și el să guste din bucile cuiva, i se refuză această modestă plăcere? Până peste poate! Mai ales că pretextul era nobil, și recompensa se impunea de la sine! Bine că a fost modest și s-a mulțumit doar cu un deget...

      Ștergere
  5. Inteleg ca ati cumparat macar 4 avocado si 3 lamii verzi. Pun aici, in exclusivitate pentru dumneavoastra, o reteta de peltea de kiwi. http://youtu.be/Fr9sQm5F-QU

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, un singur avocado. Lămîi cred că am trei, nu mai știu exact ce am în frigider. Dar voi face o cantitate mică de guacamole, nu va fi felul principal.
      Mulțumesc pentru rețetă, am vizionat-o, poate o voi folosi cu altă ocazie, acum voi pune kiwi doar într-o salată de fructe și poate ca decor la altceva.

      Ștergere
    2. Si eu stau intr-un singur avocado (cumparat nici nu mai stiu de ce) si, fiind putin, sunt mai degraba inclinat catre o reteta de pa canalul Laurei Vitale, http://youtu.be/kkG6bqaL3O4, am mai vazut o reteta cu pui, telina, iaurt gras (grecesc)... insa aceea nu prea ma incinta. Succes, distractie placuta, numai azi nu e miine!

      Ștergere
    3. Mulţumesc, petrecere frumoasă, un an bun!

      Ștergere

Click pe poză!