vineri, 21 octombrie 2011

Un scriitor român la Silverstone

Cine este pilotul monopostului din imaginea de mai jos?
Ladies and gentlemen, Horia Gârbea, Romania!

Citiți pe blogul lui Horia Gârbea despre experiența lui ca pilot pe circuitul de la Silverstone.

11 comentarii:

  1. Draga Lucia, multumesc mult pentru popularizare.

    Am pus pe blog si „carnetul de note” de la instructori. Ma mîndresc cu el: pentru un șofer care a mers anul ăsta maximum 100 km nu e rău.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Horia Gârbea
    Notele nu se văd bine pe laptopul meu. Oricum, important e să participi. Important e că ai fost acolo. Încă o dată, felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc. Distratie placuta, vreme buna, cum am avut eu nesperat in UK si drum bun spre casa.

    RăspundețiȘtergere
  4. Silvu ple, Lucia.

    La domnul Horia Gârbea nu pot comenta pentru că nu pot selecta profilul, aşa că scriu la tine.
    Am şi eu o întrebare, ca tot românul...

    Monopostul era măcar 4x4? :))

    RăspundețiȘtergere
  5. @Lucia

    Am uitat să-ţi mulţumesc pentru link, o fac acum.

    Comentariul de mai sus e pentru domnul Gârbea. Pentru cei care au terminat umanul precizez că regulamentul curselor de Formula 1 nu permite decât un singur fel de tracţiune la monoposturi, tracţiunea pe cele două roţi din spate, tracţiunea integrală nu este admisă. S-a încercat odată, dar asta-i altă poveste.
    Eu nu mai sunt preocupat, ca şofer, de viteză, mi-a trecut mai demult, dar nu pot să nu-ţi spun că am făcut, toamna asta, nişte trasee de off-road la cules de prune, cu o camionetă 4x4, de dacă mă vedeai pe unde m-am băgat, ziceai că sunt nebun de legat, şi zău că nu greşeai. O dată am rămas cu roatele în aer, suspendat cu burtă maşinii în vârful unui dâmb, nu făcusem înainte recunoaşterea traseului, a doua oară, la întoarcere, am ajuns tot la fel, derapasem pe iarbă într-un izvor, într-o rână, noroc că era cineva cu o pereche de boi – şi ce boi! avea fiecare o sarcină proprie de 250kgf/copită – a fost suficient să mă urnească. Ei, nu se compară cu adrenalina domnului Gărbea la Silverstone – îl felicit că a ajuns acolo şi mă bucur că a şi scris despre asta – Silverstone nu-i Subpiatră, panta mea de 50 de grade a fost mai mică decât a domniei sale acolo... dar orişicât... :)

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Bordelezu
    Nu am prins obiectul ironiei cu 4x4. Evident ca toate masinile erau cu tractiune pe spate cu exceptia unui Ford la raliu si a unui fel de Jeep la "off road".

    Asa cum desigur stiti, la masinile cu tractiune pe spate si mai ales cu motoare grele, cum era cazul, problema (pentru cei obisnuiti cu tractiune fata) este eliberarea frinei la inceperea virajului sau inainte pentru ca altfel te rasucesti in loc daca virezi cu frina apasata. Mai erau si mii de alte probleme dar nu era timp sa te gindesti la toate.

    RăspundețiȘtergere
  7. Domnule Horia Gârbea, un Bordelezu, care foloseşte salutul românesc atunci când se adresează doamnei Lucia Verona, după cum bine vedeţi mai sus, nu poate avea drept obiect al ironiei decât propria persoană şi naţia din care, cu mândrie, face parte, el nu poate folosi altceva decât autoironia, ca să zic aşa, că tot suntem în domeniul moto. Eu nu pot râde de altcineva, vă spun cinstit, nici măcar de prezidentul nostru, când îl văd îmi vine să plâng.

    Întrebam şi eu „ca tot românul”... păi dacă sunt oltean, născut în Tâmpeni, înseamnă că sunt un reprezentant tipic al românului, nu? Iar românul, vă spun eu, are în mentalul colectiv, ascuns undeva, în subconştientul fiecărui individ, numărul patru ca simbol al stabilităţii şi forţei. Ce contează că, dumneavoastră o ştiţi tot la fel de bine ca mine, un plan este static determinat de trei puncte, un al patrulea nefăcând altceva decât să introducă o nedeterminare care duce la instabilitate – singura masă stabilă e cea cu trei picioare, pirostriile pentru ceaun au trei picioare de când hăul, ca să nu mai dau exemplul cu Sfânta Treime, că tot ne considerăm ortodocsi, Domnului nu i-a venit ideea, de ce oare? ca să-l mântuiască pe om introducând o a patra faţă a Dumnezeirii – dar românului îi place numărul patru. Carul adevărat avea 4 boi, trăsura boierului avea 4 cai, iar acum visul românului e să aibă nu un Jeep, ci un gipan, 4x4, chit că niciodată nu o ia pe arătura, ca mine, dacă cineva nu şofează un 4x4 pe şoselele mioritice n-a realizat nimic în viaţă.

    Cît despre condusul masinilor cu tracţiune spate, încercaţi să călcaţi acceleraţia la o maşină de acest fel când începeţi un viraj pe un teren alunecos, să vedeţi ce se întâmplă. Eu am văzut, sincer vă spun, deşi am avut întotdeauna, de la cumpărarea fiecărei maşini avute, cauciucuri cu M+S, v-o spune un ferrarist şi poate să v-o confirme un prieten de-al meu care este o adevărată bibliotecă ambulantă în materie de Formula 1.

    Cauciucurile, domnule Gârbea, folosite unde trebuie, cum trebuie şi de care trebuie, au rezolvat multe probleme ale omenirii, dar asta e o altă poveste şi n-am terminat de cules nucile.

    S-auzim de bine.
    Cu respect,

    C. Bordelezu

    RăspundețiȘtergere
  8. Asta este intr-adevar o experienta de care ai parte odata in viata. Trebuie sa recunosc ca pana si zgomotul pe care il fac acele masini este infricosator dar sa le mai si conduci

    RăspundețiȘtergere
  9. @Lucia

    Am o veste bună pentru tine, adineauri am primit-o. În afară de mine, de specialişti şi de toţi cei care sunt interesaţi , nimeni n-o mai ştie.
    Toamna asta se poartă culoarea ta preferată, zău că nu te mint. Bordo. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Frumos, imi place . Felicitari si multa bafta incontinuare:)

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!