sâmbătă, 2 octombrie 2010

Nu vreau să mă laud, dar...

...n-am încotro. Trebuie să mă laud.
CRIMA DE LA JUBILEU abia a apărut pe piaţă, încă nu s-a lansat, dar are deja o cronică excepţională, scrisă de Horia Gârbea..
Citiţi, veţi vedea că am toate motivele să mă laud! :p
Later edit:
După profesionistul Horia Gârbea, iat-o şi pe Ada Pavel, la cei 17 ani ai ei, spunîndu-şi părerea despre CRIMA DE LA JUBILEU.

28 de comentarii:

  1. Doamna Lucia, soro, dacă mai știi multimiardari d-ăștia mai pe la cincizeci dă ani să-mi zici și mie să-i cunosc înainte să-i criminalizeze cineva. Nu de alta da-i păcat să moară criminalizați înainte să-mi facă o donație.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Tanti Jeni
    Deocamdată nu mai ştiu, dar dacă se iveşte vreunul, îţi fac cunoştinţă cu el :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Lucia, chiar talentata Ada! O recenzie excelenta, cu accente de umor intelectual. N-as fi crezut ca autoarea are 17 ani.

    RăspundețiȘtergere
  4. @simona ionescu
    Da, şi e o prozatoare talentată.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu vreau un multimilionar din asta sa imi plateasca studiile in strainatate ;))
    Excelenta cartea. E ca o cana de lapte fierbinte la prima ora a diminetii (asa imi incep eu diminetile de cand am inceput serviciul si imi da o stare de bine).

    RăspundețiȘtergere
  6. @valive
    Mă bucur că ţi-a plăcut cartea. Cu multimilionarii... nu cunosc niciunul :(

    RăspundețiȘtergere
  7. http://renatablogr.blogspot.com/2010/10/pagina-57.html

    RăspundețiȘtergere
  8. @renata
    Da, el este şi da, corpul de literă e foarte mic. Dar nu e vina mea...

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu mi-o spun dupa lansare, parere, desigur :D

    RăspundețiȘtergere
  10. @Oana
    Chiar mă întreb cum va fi! :p
    Părerea, că de ea era vorba.

    RăspundețiȘtergere
  11. Romanul e chiar excelent. Recenzia drei Ada Stefan îl prezintă destul de reductiv, aproape caricatural, și dintr-o perspectivă cam nepotrivită, adică a unei subiectivități care plasează în centrul cronicii cronicarul, nu autorul. Ceea ce, avînd în vedere diferența de anvergură, nu se face. Dacă scria Lucia Verona despre debutul drei Ada, poate mergea.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Horia Gârbea
    Horia, fii mai îngăduitor, are doar 17 ani! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. :) Bine, o sa încerc. Dar așa se nasc Marinele și Cristinele UNITERice care în loc de piesă povestesc cum li s-a rupt lor umbrela cînd s-au dat jos din taxi în fața teatrului. D)

    RăspundețiȘtergere
  14. @Horia Gârbea
    Da, aşa este. Ştii ce, pentru a preveni o asemenea naştere, hai să-i dăm Adei temă să scrie o recenzie (la altă carte, eventual), dintr-o altă perspectivă. Dacă vrea, desigur. Şi nu neapărat pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  15. Acum citesc comentariile. Îmi cer scuze. Am făcut o prezentare. Dacă mi se cerea una obiectivă, o făceam la fel de bine. Însă am considerat că pot spune ceea ce cred despre carte, așa cum cred. Da, o să fac și o altă recenzie, de îndată ce termin o altă carte de citit. Recenzii mai am făcute pe blog, dar în același stil. Cum am mai spus, nu vreau să supăr pe nimeni, cu atât mai puțin pe scriitoare.

    RăspundețiȘtergere
  16. @ Lucia
    Excelenta idee. Propun Gde Buharest de C.Stan, ca la Adamesteanu nu stie epoca.

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu degeaba se numea Supravieţuitorul, Lucia! Ştia el ce ştia. Ştia c-o să te bântuie în continuare.
    Din punctul meu de vedere, strict subiectiv, de necalificat în ale recenzatului de carte, zic că povestea divei te ţine în tensiune şi te amuză, dar povestea lui, a Supravieţuitorului e cea care te emoţionează.
    Tu cu Stella eşti încă într-o relaţie amicală, pe Supravieţuitor însă, îl iubeşti. Eşti el, ce s-o mai lungim! Asta-l face viu şi consistent.
    O aştept pe Stella în cazul următor, cu nerăbdare, fiindcă, presimt, va deveni "detectivul din noi". Că fiecare avem în noi o Jessica Fletcher sau o Miss Marple care rezolvă o enigmă intuitiv şi-l ascultă cu urechea pe inspectorul de poliţie, ajuns la final, să facă raportul şi să culeagă laurii.
    Mi-a plăcut la nebunie măiestria cu care ai strecurat "indicii" pentru cititori. De pildă, detaliul legat de corepetitoarea absentă accidental. Apoi francezul, care vorbea mai puţin bine în româneşte, decât ar fi putut.
    Cred că nu există fan al literaturii poliţiste care să nu se întoarcă înapoi, în susul textului, ca să verifice dacă i s-au dat suficiente indicii pentru a rezolva el cazul, înaintea autorului.
    Ori aici, mărturisesc, te-ai priceput al dracului de bine!

    p.s. B-story e totuşi A-story. Chiar şi pentru cei care n-au citit "Supravieţuitorul".

    RăspundețiȘtergere
  18. @ada
    E bine că înţelegi diferenţa dintre o prezentare pe blog şi o recenzie. Vezi, mai încolo un pic, Horia îţi propune "Gde Buharest" de Constantin Stan. Dacă nu ai sau nu găseşti cartea, propune-ne tu altceva. Nu m-ai supărat, n-ai supărat pe nimeni, dar tocmai pentru că eşti la începutul carierei literare, e bine să faci şi "exerciţii impuse". :))

    RăspundețiȘtergere
  19. @Horia Gârbea
    I-am dat Adei tema, deşi romanul lui Costi mi se pare cam greu. Poate ar fi bine să înceapă cu ceva mai simplu.

    RăspundețiȘtergere
  20. @Renata
    Foarte interesant punctul tău de vedere. Şi e valabil ce spui, chiar dacă nu sunt întru totul de acord. Da, Supravieţuitorul sunt eu, dar numai în sensul din "Emma Bovary c'est moi". În acest sens, toate personajele mele sunt eu.
    Stella va reveni, mai ales că toată lumea îmi cere o continuare.
    Cu indiciile - să ştii că am muncit mult la ele, tocmai pentru că voiam să fiu "fair", să dau cititorului posibilitatea să dezlege misterul.

    RăspundețiȘtergere
  21. Felicitari pentru carte! O voi cumpara si eu curand si abia astept sa o citesc :)

    RăspundețiȘtergere
  22. O să încerc să găsesc.Dacă nu reușesc, v-aș ruga tot pe dumneavoastră să-mi propuneți ceva. Dacă vreți, fac și o recenzie obiectivă a cărții intrate în discuție, „Crima de la jubileu”. Sunt conștientă de necesitatea exercitiilor impuse și de aceea le accept cu drag. :)

    RăspundețiȘtergere
  23. @ada
    Pînă găseşti GDE BUHAREST, am altă propunere, dar întîi o întrebare: ai citit romanul DRACULA al lui Bram Stoker?

    RăspundețiȘtergere
  24. GDE BUHAREST nu am găsit. Si nici Dracula nu am citit. O să încerc să o găsesc pe aceasta.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!