duminică, 8 februarie 2009

În Europa, rechinii o duc bine

După cum am aflat de la BBC News, Comisia Europeană se ocupă, în aceste zile de criză, de protecţia rechinilor.

Înţeleg cum e cu biodiversitatea şi cu echilibrul ecologic, dar asta nu mă împiedică să mă întreb dacă sănătatea marii familii a rechinilor este atît de importantă, în condiţiile în care milioane de oameni din Uniunea Europeană se află sau se vor afla în curînd în şomaj.

Sau, ca să parafrazez titlul unei piese a regretatului Iosif Naghiu: rechinii sunt protejaţi, oamenii mai aşteaptă.

8 comentarii:

  1. Pe cand si protectia pestisorilor, ca, slava domnului, la noi, rechinii o duc mai mult decat bine: si cei politici si cei din afaceri, si cei de presa...
    Nici n-am castigat bine la Haga, ca rechinii au inceput sa innoate in apele, acum ale noastre, din Insula Serpilor. Plevusca, dupa ei, duca-se dracului! Ce daca vor fi concedieri iar somajul va fi in floare, rechinii sa traiasca!
    De altfel, inca mai demult, dupa revolutie, copii vagabonti i-am etichetat drept "ai strazii", pe cand cainii fara stapan, "comunitari".
    O saptamana plina de realizari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca era vorba de marii rechini ai finantelor !

    RăspundețiȘtergere
  3. @Chat Noir

    De necrezut, dar nu, era vorba chiar de rechinii din mări şi oceane... :) Dar şi cei de care spui sunt protejaţi, n-am eu grija lor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Da' rechinii, ce mănâncă ei, doamnă Lucia???

    RăspundețiȘtergere
  5. @Ştefania

    Doamnnă Ştefania, eu n-am de unde să ştiu meniul acestor specii protejate. Întrebaţi Comisia Europeană.

    RăspundețiȘtergere
  6. Doamna Verona, pot sa va asigur ca CE a prezentat un plan de redresare economica inca de anul trecut, acesta a fost adoptat iar cel mai important lucru, rechinii nu s-au infruptat din el. Ceea ce nu pot spune despre anumite guvernele nationale care se straduie sa limiteze competentele CE in anumite chestiuni. Sau despre alte anumite structuri din institutii ale altor state membre care se straduie sa isi bage labutzele in banii CE. Sau despre anumiti castigatori de proiecte pe bani europenei care pleaca cu banii in insulele Mauritius etc. Credeti-ma, din tot acest pomelnic, rechinii saracii sunt cei mai nevinovati.
    :o)
    Cu stima,
    Diana

    RăspundețiȘtergere
  7. @Diana

    Cu "rechinii" naţionali presupun că aşa este. Şi chiar sunt curioasă: cine pleacă în Mauritius?
    În ceea ce priveşte rechinii cei adevăraţi şi protejaţi despre care am scris, de acord, nu e vina lor :)

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!