joi, 4 decembrie 2008

Fără canguri

Ştire Reuters: Trei bărbaţi au fost arestaţi, fiind acuzaţi de sfidarea curţii după ce au apărut în sala Curţii Supreme din Singapore purtând tricouri imprimate cu canguri înveşmîntaţi în robe de judecători.

Ştiam eu ce ştiam! Cangurul este un animal deosebit de periculos, iată dovada. Un simplu cangur pe tricou şi omul ajunge la puşcărie. Poate de aceea austriecii au postere şi tricouri cu "No kangaroos in Austria". Niciodată nu poţi fi prea prevăzător.

Consecinţă logică, volumul de proză scurtă care trebuie să-mi apară foarte curînd se va intitula "Fără canguri". Ca să fie clar că n-am de-a face cu aceste vietăţi. Şi nici n-am avut vreodată, cu o excepţie, dar nu era chiar un cangur viu.

Trebuie să recunosc aici şi acum, (se poartă autodenunţurile, nu?) că am mîncat o dată, acum opt-nouă ani, tocăniţă de cangur cu mămăligă. La restaurantul Woolloomooloo din Paris, pe boulevard Henri IV, aproape de Place de la Bastille. Încolo, cum am zis: Fără canguri!

2 comentarii:

  1. Am locuit o vreme bună la Viena. Pe acolo se găsea, pe la magazinele de suveniruri, un tricou cu un mesaj ne-echivoc: no kangaroo in Austria. Mesajul avea o ţintă precisă. Turistul american. Uşor de recunoscut: forme de pahiderm; mâna dreaptă mereu ocupată cu o gustare, ceva; bucile obrazului gata să pleznească de prea plin şi fălcile rumegând cu graţie tot felul de nutreţuri. Asta pe lângă pantalonii scurţi viu coloraţi şi tricourile cu texte scremut hazoase.
    Aveam un astfel de tricou. Şi, nu ştiu de ce, într-o zi mă mână gândul prost să ies la o talpă prin Prater îmbrăcat cu tricoul pomenit.
    După oleacă de vâjâială mă ocheşte exact unul din turiştii despre care pomeneam. Întocmai ca în descrierea de mai sus. Se propteşte în faţa mea. Râde. Şi constată: funny T shirt.
    Era fani, nu-l puteam contrazice. Mai hlizeşte puţin şi mă întreabă unde poate cumpără un astfel de tricou. Îi răspund că există chiar în Pratter un magazin de suveniruri unde se poate cumpăra inclusiv un tricou similar. Întrebarea care a urmat, rostită pe un ton candid, cu gura plină, m-a înţepenit:
    Do ya have any idea, do they have real kangaroos too ?

    RăspundețiȘtergere
  2. :)))
    Iar răspunsul este: Fără canguri!
    Adevărul este că atunci cînd am intitulat volumul meu de proză "Fără canguri", habar nu aveam ce se întîmplă la Viena în domeniu. Dar sună bine.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!